Asocierea care va concesiona Autostrada Comarnic-Braşov va fi selectată până la sfârşitul acestui an, urmând ca lucrările să înceapă în vara anului viitor, a declarat, vineri, secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Septimiu Buzaşu, în cadrul unui forum dedicat infrastructurii din România. "Până la sfârşitul acestui an va fi selectată asocierea care va concesiona acest tronson de autostradă, iar contractul va fi semnat în luna ianuarie. Consorţiul respectiv va avea şase luni pentru a rezolva toate problemele de finanţare pentru ca lucările să demareze la jumătatea anului viitor", a spus secretarul de stat.
Acesta a precizat că lucrările se vor finaliza în 2013, urmând ca vehiculele care vor circula pe tronsonul respectiv să plătească, cel mai probabil, o taxă de acces, astfel încât concesionarul să-şi recupereze investiţia, estimată la un miliard de euro pentru lucrări şi alte două miliarde de euro pentru operare.
"Este o lucrare în care asocierea care va câştiga va deţine majoritatea riscurilor, de operare şi întreţinere, pentru că ei vor veni cu fondurile necesare construcţiei", a spus Septimiu Buzaşu.Consorţiile rămase în cursă pentru construirea acestui tronson sunt Vinci (Franţa) şi Aktor (Grecia), Colas şi Bouygues (Franţa), Bilfinger Berger (Germania) - Porr (Austria) şi Strabag (Austria).
Pentru construcţia tronsonului Comarnic - Braşov au fost depuse iniţial 12 oferte, cele mai mari companii de construcţii asociindu-se pentru a câştiga licitaţia.
Potrivit CNANDR, câştigătorul licitaţiei va proiecta, construi şi întreţine autostrada pe o perioadă de aproximativ 30 de ani, costurile pentru proiectare şi construcţie fiind estimate la circa un miliard de euro (fără TVA).
Având în vedere că acest tronson va fi concesionat, în funcţie de modalitatea de concesionare, fie taxă impusă de consorţiu care va concesiona celor care utilizează drumul, fie statul român va plăti direct compania pe perioada de concesiune, costurile totale ar putea ajunge la circa trei miliarde de euro. Tronsonul de autostradă Comarnic - Braşov va avea o lungime de 58 de kilometri, 57 de poduri, pasaje şi viaducte, precum şi spaţii şi servicii, urmând să fie proiectat pentru viteze între 80 şi 120 de kilometri pe oră.