Preţul mediu al locuinţelor din primele 20 de zone metropolitane din SUA şi-a accelerat creşterea anuală şi în ianuarie 2021, până la 10,2% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,9%. Cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Phoenix (15,8%), Seattle (14,3%) şi San Diego (14,2%), iar cel mai mic avans anual, de 8,5%, a fost în Las Vegas. În luna ianuarie 2021, indicele preţurilor locuinţelor a fost cu 17,7% peste nivelul maxim din perioada premergătoare crizei, înregistrat în iulie 2006.
(Sursa: S&P CoreLogic)
Încrederea consumatorilor din SUA a înregistrat o creştere peste aşteptări şi în martie 2021, până la cel mai ridicat nivel din ultimele 12 luni. Indicele încrederii de la Conference Board a crescut până la 109,7 puncte, de la 90,4 puncte în luna anterioară, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a crescut până la 110 puncte, de la 89,6 puncte. Indicele aşteptărilor pentru următoarele şase luni a crescut până la 109,6 puncte, de la 90,9 puncte în februarie 2021.
(Sursa: Conference Board)
Preţurile de consum din Belgia şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2021, până la 0,9%, de la 0,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%, după un avans de 0,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor au scăzut cu o rată anuală de 0,5%, după o scădere de 0,2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,8%, iar preţurile utilităţilor au crescut cu o rată anuală de 0,5%, după o scădere de 0,2% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%.
(Sursa: Statistics Belgium)
Preţurile producătorilor industriali din Brazilia şi-au accelerat creşterea anuală şi în februarie 2021, până la 28,6%, de la 23,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,2%, după un avans de 3,6% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat creşterea anuală până la 25,5%, de la 21,6% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 3,8%, iar preţurile din industria extractivă şi-au accelerat creşterea anuală până la 87,6%, de la 54,7% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 27,9%.
(Sursa: IBGE)
Volumul vânzărilor retail din Olanda şi-a temperat declinul anual în februarie 2021, până la 4,5%, de la 8,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 5,8%, după o scădere de 5,4% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 7,7%, de la 7,3%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat scăderea anuală până la 31,6%, de la 38,5%, pe fondul unei creşteri lunare de 15,7%.
(Sursa: CBS)
Încrederea producătorilor industriali din Olanda a înregistrat o creştere semnificativă în martie 2021, pe fondul creşterii aşteptărilor privind activitatea viitoare. Indicele încrederii a crescut până la 3,4 puncte, de la 0,1 puncte în luna precedentă, în condiţiile în care indicele aşteptărilor privind activitatea viitoare a crescut până la 5,8 puncte, de la zero în luna anterioară. Indicele comenzilor noi a crescut până la 3,4 de la -0,9 în luna precedentă, iar indicele stocurilor s-a menţinut la un punct.
(Sursa: CBS)