Comenzile industriale noi din Germania şi-au temperat declinul anual în martie 2019, până la 6%, de la 8,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,6%, după o scădere de 4% în luna anterioară. Comenzile interne şi-au accelerat declinul anual până la 7,1%, de la 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 4,2%, iar comenzile externe şi-au temperat declinul anual până la 5,3%, de la 12,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 4,2%, în condiţiile unei creşteri lunare de 8,6% a comenzilor din zona euro şi a unei creşteri lunare de 1,4% a comenzilor din afara zonei euro.
(Sursa: Destatis)
Producţia industrială din Germania a crescut neaşteptat în martie 2019, cu o rată lunară de 0,5%, după o creştere de 0,4% în luna precedentă, iar scăderea anuală a fost de 0,9%, după un avans de 0,2% în luna anterioară. Producţia din industria prelucrătoare şi-a accelerat scăderea anuală până la 2,3%, de la 1,2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,3%, iar producţia de energie şi-a temperat scăderea anuală până la 3,4%, de la 4,1% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%.
(Sursa: Destatis)
Preţurile de consum din Olanda şi-au accelerat creşterea anuală şi în aprilie 2019, până la 2,9%, de la 2,8% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,7%, după un avans de 0,4% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 3,9%, de la 3,8% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au menţinut creşterea anuală la 4,2%, pe fondul unei noi scăderi lunare de 0,1%.
(Sursa: CBS)
Volumul vânzărilor retail din zona euro şi-a temperat creşterea anuală în martie 2019, până la 1,9%, de la 3% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un avans de 0,5% în luna anterioară. Vânzările retail din UE şi-au temperat creşterea anuală până la 2,9%, de la 3,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,3%. La nivelul statelor UE, cele mai mari creşteri anuale ale vânzărilor retail s-au înregistrat în Irlanda (+10,8%), România (+9,3%), Croaţia şi Luxemburg (ambele +8,6%), iar cele mai mari scăderi în Slovacia (-2,0%), Austria (-1,0%) şi Belgia (-0,9%).
(Sursa: Eurostat)
Preţurile de consum din Estonia şi-au accelerat creşterea anuală în aprilie 2019, până la 3,2%, de la 2,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,3%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 3,6%, de la 2,2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,7%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 5,3%, de la 3,9% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%.
(Sursa: Estonia Statistics)
Creditul de consum din SUA a crescut sub aşteptări şi în martie 2019, cu 10,28 miliarde de dolari, după un avans de 15,45 miliarde în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a menţinut la 4,9%. Creditul revolving, care include creditul acordat pe carduri, şi-a temperat creşterea anuală până la 3,2%, de la 3,4% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,18 miliarde de dolari, iar creditul nonrevolving, în principal pentru studii şi auto, şi-a accelerat creşterea anuală până la 5,6%, de la 5,5% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 12,46 miliarde de dolari.
(Sursa: Federal Reserve)