Preţurile de consum din Franţa au crescut cu o rată anuală de 0,2% în iulie 2015, după un avans 0,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,4%, după un declin de 0,1% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au menţinut creşterea anuală la 0,4%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,5%, iar preţurile produselor nealimentare şi-au accelerat declinul anual până la 0,9%, de la 0,7% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 3,1%. Preţurile serviciilor au crescut cu o rată anuală de 1,4%, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,2%.
(sursa: INSEE)
Preţurile de consum din Spania şi-au menţinut creşterea anuală la 0,1% în iulie 2015, pe fondul unei scăderi lunare de 0,9%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 1,4%, de la 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,4%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat declinul anual până la 0,1%, de la 0,9% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%.
(sursa: INE Spain)
Preţurile de consum din Suedia au stagnat neaşteptat în iulie 2015, după o scădere lunară de 0,3% în luna precedentă, iar declinul anual s-a temperat până la 0,1%, de la 0,4% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,1%, de la 2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,9%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat declinul anual până la 3,6%, de la 3,3% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,8%.
(sursa: SCB)
Preţurile de consum din Irlanda şi-au accelerat declinul anual în iulie 2015, până la 0,2%, de la 0,1% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Preţurile alimentelor au scăzut cu o rată anuală de 2,4%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,5%, iar preţurile utilităţilor au crescut cu o rată anuală de 1,8%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%. Preţurile serviciilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,4%, de la 2,2% în luna precedentă, în condiţiile unui avans lunar de 0,5%.
(sursa: CSO)
Vânzările retail din Olanda au crescut cu o rată anuală de 5,1% în iunie 2015, după un declin de 0,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri anuale de 6,2% a vânzărilor de produse nealimentare, după o scădere de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 2,7%, după un declin de 1,1% în luna mai 2015.
(sursa: CBS)