Preţurile de consum din SUA şi-au accelerat creşterea anuală şi în martie 2021, până la 2,6%, de la 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 0,7%, după o creştere de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 3,5%, de la 3,6% în luna precedentă, în condiţiile unei noi creşteri lunare de 0,2%, iar preţurile utilităţilor şi-au accelerat creşterea anuală până la 2,1%, de la 1,8% în luna anterioară, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,3%. Indicele core al preţurilor şi-a accelerat creşterea anuală peste aşteptări, până la 1,6%, de la 1,3%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,3%.
(Sursa: BLS)
Preţurile de consum din Cehia şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2021, până la 2,3%, de la 2,1% în luna precedentă, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,2%. Preţurile alimentelor au scăzut cu o rată anuală de 0,3%, după o creştere de 0,6% în luna precedentă, în condiţiile unei noi stagnări lunare, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,6%, de la 0,7% în luna anterioară, pe fondul unei noi creşteri lunare de 0,1%.
(Sursa: CZSO)
Preţurile de consum din Danemarca şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2021, până la 1%, de la 0,6% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,1%, după o creştere de 0,6% în luna anterioară. Preţurile alimentelor au scăzut cu o rată anuală de 1,3%, după o creştere de 0,1% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,9%, iar preţurile utilităţilor au crescut cu o rată anuală de 1,3%, după o creştere de 1,2% în luna anterioară, pe fondul unei stagnări lunare.
(Sursa: Statistics Denmark)
Preţurile de consum din Portugalia şi-au menţinut creşterea anuală la 0,5% în martie 2021, pe fondul unei creşteri lunare de 1,4%, după un declin de 0,5% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,8%, de la 0,9% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,1%, iar preţurile utilităţilor au scăzut cu o rată anuală de 0,1%, după o scădere de 0,4% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%.
(Sursa: INE Portugal)
Volumul vânzărilor retail din zona euro şi-a temperat declinul anual în februarie 2021, până la 2,9%, de la 5,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 3%, după o scădere de 5,2% în luna anterioară. Vânzările retail din UE şi-au temperat scăderea anuală până la 2,2%, de la 4,5% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 2,9%. La nivelul statelor UE, cele mai mari scăderi anuale ale vânzărilor retail s-au înregistrat în Portugalia (-15,4%), Slovacia (-14,7%) şi Malta (-8,9%), iar cele mai mari creşteri anuale în Belgia (+11,0%), Austria (+5,2%) şi Croaţia (+5,1%).
(Sursa: Eurostat)
Indicele ZEW al încrederii investitorilor în economia Germaniei a scăzut neaşteptat în aprilie 2021, până la 70,7 puncte, de la 76,6 puncte în luna precedentă, pe fondul unei creşteri peste aşteptări a indicelui situaţiei curente, până la -48,8 puncte, de la -61 de puncte în luna anterioară. Indicele încrederii la nivelul zonei euro a scăzut cu 7,7 puncte, până la 66,3 puncte, pe fondul unei creşteri cu 4,3 puncte a indicelui situaţiei curente, până la -65,5 puncte.
(Sursa: ZEW)