Activitatea în sectorul privat din Franţa şi-a accentuat contracţia în octombrie 2014, conform valorilor preliminare ale indicilor PMI de la Markit Economics. Indicele agregat al activităţii a scăzut până la 48, de la 48,4 (o valoare sub 50 arată contracţie), în condiţiile în care indicele activităţii din servicii a indicat o contracţie peste aşteptări (scădere până la 48,1, de la 48,4 în luna precedentă). Activitatea din industria prelucrătoare şi-a accelerat contracţia (indicele corespunzător a scăzut până la 47,3 de la 48,8), în condiţiile în care indicele producţiei a scăzut până la 47,6, de la 48,4 în septembrie 2014. Declinul activităţii industriale a avut loc pe fondul accentuării presiunii asupra marjelor de profit, în condiţiile menţinerii tendinţei de creştere a preţurilor materiilor prime şi a scăderii preţurilor produselor finite. Numărul angajaţilor din sectorul privat a înregistrat o nouă scădere în octombrie 2014, ritmul declinului fiind cel mai ridicat din aprilie 2013.
(sursa: Markit Economics)
Activitatea în sectorul privat din Germania a înregistrat o expasiune peste aşteptări în octombrie 2014, conform valorilor preliminare ale indicilor PMI de la Markit Economics, pe fondul creşterii indicelui activităţii din industria prelucrătoare până la 51,8, de la 49,9 în luna precedentă. Indicele producţiei a crescut până la 53,3 (o valoare peste 50 arată expansiune), cel mai ridicat nivel din ultimele 3 luni, de la 51 în luna anterioară. Activitatea din sectorul serviciilor a crescut sub aşteptări, indicele corespunzător înregistrând un declin de 0,9 puncte, până la 54,8, cel mai redus nivel din ultimele 4 luni. Expansiunea activităţii a avut loc pe fondul creşterii presiunilor asupra marjelor de profit, în condiţiile creşterii accentuate a preţurilor materiilor prime şi a scăderii preţurilor pentru produsele finite.
(sursa: Markit Economics)
Vânzările retail din Marea Britanie au scăzut peste aşteptări în septembrie 2014, cu o rată lunară de 0,3%, după un avans de 0,4% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a temperat până la 2,7%, de la 3,7% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,8%, după un declin de 0,2% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,6%, iar vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 3,2%, de la 8,8% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 1,9%. Vânzările de combustibili auto şi-au temperat scăderea anuală până la 1%, de la 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unui declin lunar de 0,3%.
(sursa: ONS)
Vânzările retail din Polonia au crescut sub aşteptări în septembrie 2014, cu o rată anuală de 1,6%, după un avans de 1,7% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,9%, după un declin de 1,1% în luna anterioară. Vânzările de alimente şi-au accelerat creşterea anuală până la 5,4%, de la 2,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 2,5%, iar vânzările de combustibili şi-au accelerat declinul anual până la 5,4%, de la 4,1% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 4%.
(sursa: GUS)