Încrederea mediului de afaceri din Germania a crescut peste aşteptări în aprilie 2014, conform datelor de la institutul Ifo. Indicele încrederii a crescut până la 111,2, de la 110,7 în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri a indicelui condiţiilor curente până la 115,3, de la 115,2 în luna anterioară. Indicele aşteptărilor pentru următoarele şase luni a crescut cu 0,9 puncte faţă de luna martie 2014, până la 107,3.
(sursa: IFO)
Vânzările retail din Canada şi-au temperat creşterea anuală în februarie 2014 până la 3,7%, de la 4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,5%, după un avans de 0,9%, în luna anterioră. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 0,8%, de la 0,5% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,5%, iar vânzările de combustibil auto şi-au temperat creşterea anuală până la 6,7%, de la 9,2% în luna anterioară, pe fodul unei scăderi lunare de 0,3%. Vânzările auto au crescut cu o rată anuală de 5,8%, în condiţiile unei stagnări lunare.
(sursa: StatCan)
Preţurile producătorilor industriali din Finlanda şi-au accelerat declinul anual în martie 2014, până la 2,1%, de la 1,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%, după un avans de 0,1% în luna anterioară. Preţurile din industria prelucrătoare şi-au accelerat declinul anual până la 1,6%, de la 1,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile energiei au scăzut cu o rată anuală de 5,3%, după o creştere de 0,9% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 4,9%.
(sursa: Statistics Finland)
Încrederea producătorilor industriali din Olanda a scăzut în aprilie 2014, pe fondul deteriorării perspectivelor privind activitatea viitoare şi a scăderii comenzilor. Indicele agregat al încrederii a scăzut până la 0,3, de la 1,1 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele comenzilor noi a scăzut până la -3,5, de la -3 în luna anterioară. Indicele activităţii aşteptate a scăzut până la 3,1, de la 3,9 în martie 2014.
(sursa: CBS)
Încrederea în economia Cehiei a crescut în aprilie 2014, pe fondul creşterii încrederii la nivelul consumatorilor. Indicele agregat al încrederii a crescut până la 7,1, cel mai ridicat nivel din ultimii trei ani, de la 6,9 în luna precedentă, în condiţiile în care indicele încrederii companiilor a scăzut până la 9,9, de la 10 în luna anterioară. Indicele încrederii consumatorilor a crescut până la -3,8, de la -5,5 în martie 2014.
(sursa: CZSO)