Vânzările retail din Italia au înregistrat o scădere anuală de 0,2% în martie 2015, după o stagnare în luna precedentă, pe fondul unei noi scăderi lunare de 0,1%. Vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,7%, după un avans de 0,5% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,8%, după un declin de 0,3% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,1%.
(sursa: Istat)
Comenzile industriale noi din Italia şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2015, până la 2,7%, de la 2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,3%, după un avans de 0,8% în luna anterioară. Comenzile interne au crescut cu o rată anuală de 4,9%, după un avans de 1,6% în luna precedentă, în condiţiile unei stagnări lunare, iar comenzile externe au scăzut cu o rată anuală de 0,3%, după un avans de 2,6% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%.
(sursa: Istat)
Încrederea consumatorilor din Olanda a crescut în luna mai 2015, pe fondul scăderii ratei şomajului la 7% în ultimele trei luni. Indicele încrederii a crescut până la 2, de la 0 în luna anterioară, în condiţiile în care indicele aşteptărilor economice pentru următoarele 12 luni a scăzut cu un punct, până la 20 de puncte, iar indicele aşteptărilor privind situaţia financiară a crescut până la -4, de la -7 în luna precedentă.
(sursa: CBS)
Preţurile de consum din Canada au scăzut neaşteptat în aprilie 2015, cu o rată lunară de 0,1%, după un avans de 0,7% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a temperat până la 0,8%, de la 1,2% în luna anterioară. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 3,6%, de la 3,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,1%, iar preţurile utilităţilor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,5%, de la 1,4% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%. Indicele core al preţurilor şi-a temperat creşterea anuală până la 2,3%, de la 2,4% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,1%.
(sursa: StatCan)
Vânzările retail din Canada şi-au accelerat creşterea anuală în martie 2015, până la 3,1%, de la 2,5% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare peste aşteptări, de 0,7%, după un avans de 1,5% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 4,3%, de la 4,5% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,3%, iar vânzările de combustibili auto au scăzut cu o rată anuală de 17,4%, după un declin de 16,9% în luna anterioară, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%.
(sursa: StatCan)