Preţul mediu al locuinţelor din primele 20 de zone metropolitane din SUA şi-a accelerat creşterea anuală şi în februarie 2021, până la 11,9%, de la 11,1% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1,2%, după un avans de 0,9% în luna anterioară. Cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Phoenix (17,4%), San Diego (17%) şi Boston (13,7%), iar cel mai mic avans anual, de 8,6%, a fost în Chicago. În luna februarie 2021, indicele preţurilor locuinţelor a fost cu 19,1% peste nivelul maxim din perioada premergătoare crizei, înregistrat în iulie 2006.
(Sursa: S&P CoreLogic)
Încrederea consumatorilor din SUA a înregistrat o creştere masivă în aprilie 2021, până la cel mai ridicat nivel din ultimele 13 luni. Indicele încrederii de la Conference Board a crescut până la 121,7 puncte, de la 109 puncte în luna anterioară, în condiţiile în care indicele situaţiei curente a crescut până la 139,6 puncte, de la 110,1 puncte. Indicele aşteptărilor pentru următoarele şase luni a crescut uşor, până la 109,8 puncte, de la 108,3 puncte în martie 2021.
(Sursa: Conference Board)
Preţurile de consum din Australia au crescut cu o rată anuală de 0,9% în T4 2020, după o creştere de 0,7% în trimestrul precedent, pe fondul unei creşteri trimestriale de 0,9%, după un avans de 1,6% în trimestrul anterior. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,7%, de la 2,3% în trimestrul precedent, pe fondul unei creşteri trimestriale de 0,4%, iar preţurile utilităţilor au scăzut cu o rată anuală de 1,1%, după o scădere de 0,9% în trimestrul anterior, pe fondul unei creşteri trimestriale de 0,1%.
(Sursa: ABS)
Creditul ipotecar rezidenţial din Spania şi-a continuat scăderea anuală şi în februarie 2021, în condiţiile unui declin anual de 13,8% a numărului creditelor, după un declin de 31,6% în luna anterioară, pe fondul unei creşteri lunare de 15%. Valoarea creditelor a scăzut cu o rată anuală de 35,3%, după un declin de 22,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 17,1%. Valoarea medie a unui credit ipotecar rezidenţial a scăzut cu o rată anuală de 25%, până la 131.380 euro.
(Sursa: INE Spain)
Volumul vânzărilor retail din Norvegia, exclusiv automobile, şi-a accelerat creşterea anuală în martie 2021, până la 6,7%, de la 6,1% în luna precedentă, pe fondul unei stagnări lunare, după un declin de 0,3% în luna anterioară. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat creşterea anuală până la 9,6%, de la 6% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 4,5%, iar vânzările de combustibil auto au crescut cu o rată anuală de 0,2%, după o scădere de 9% în luna anterioară, pe fondul unui declin lunar de 3,5%.
(Sursa: Statistics Norway)
Volumul vânzărilor retail din Suedia a crescut cu o rată anuală de 9,1% în martie 2021, după o creştere de 5,4% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 2,6%, după un avans de 1,7% în luna anterioară. Vânzările bunurilor de consum curent au scăzut cu o rată anuală de 4,6%, după o creştere de 0,9% în luna precedentă, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,2%, iar vânzările bunurilor de consum durabile au crescut cu o rată anuală de 19,9%, după o creştere de 8,4% în luna anterioară, pe fondul unui avans lunar de 1,1%.
(Sursa: SCB)