Vânzările retail din zona euro au scăzut cu o rată anuală de 0,9% în iunie 2013, după un avans de 0,3% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 0,5%, după o creştere de 1,1% în luna anterioară. Vânzările retail din UE au crescut cu o rată anuală de 0,1%, în condiţiile unei scăderi lunare de 0,3%. La nivelul statelor UE, cele mai mari scăderi anuale ale vânzărilor retail s-au înregistrat în Spania (-6,9%), Slovenia (-3,6%) şi România (-3,1%), iar cele mai mari creşteri anuale în Luxemburg (+27,5%), Lituania (+6,7%) şi Polonia (+5,5%).
(sursa: Eurostat)
Preţurile de consum din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală în iunie 2013, până la 8,9%, de la 8,3% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%, după un avans de 0,8% în luna anterioară. Preţurile alimentelor au crescut cu o rată anuală de 12,7%, în condiţiile unei creşteri lunare de 0,2%, iar preţurile utilităţilor au crescut cu o rată anuală de 7,9%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,4%. Preţurile transportului au înregistrat cea mai mare creştere lunară, de 2,3%, iar creşterea anuală a ajuns la 9,8%.
(sursa: Turk Stat)
Preţurile producătorilor din Turcia şi-au accelerat creşterea anuală şi în iunie 2013, până la 6,6%, de la 5,2% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 1%, după un avans de 1,5% în luna anterioară. Preţurile producătorilor industriali au crescut cu o rată anuală de 7,1%, pe fondul unei creşteri lunare de 1,1%, în condiţiile în care preţurile din industria prelucrătoare au crescut cu o rată anuală de 5,2%, pe fondul unei creşteri lunare de 1,2%. Preţurile energiei au crescut cu o rată anuală de 19,1%, în condiţiile unei creşteri lunare de 1,2%. Preţurile producătorilor agricoli au crescut cu o rată anuală de 4,3%, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%.
(sursa: Turk Stat)
Vânzările retail din Ungaria au înregistrat o scădere anuală de 0,4% în iunie 2013, după un avans de 2,2% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi anuale de 1,9% a vânzărilor de alimente, după o creştere de 0,9% în luna anterioară. Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 0,5%, iar vânzările de combustibili auto şi-au temperat creşterea anuală până la 2,4%, de la 5,5% în luna anterioară.
(sursa: KSH)
Vânzările retail din Cehia au înregistrat un declin anual peste aşteptări în iunie 2013, de 2,7%, după o creştere de 1,2% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare de 1,1%. Vânzările de produse alimentare şi-au accelerat declinul anual până la 4,5%, de la 0,3% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi cu 11,3% a vânzărilor de alimente în magazinele specializate. Vânzările de produse nealimentare au scăzut cu o rată anuală de 2,5%, după un avans de 1,4% în luna anterioară, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat scăderea anuală până la 4,8%, de la 2,9% în luna mai 2013.
(sursa: CZSO)