Vânzările retail din zona euro au scăzut peste aşteptări în septembrie 2014, cu o rată lunară de 1,3%, după un avans de 0,9% în luna precedentă, iar creşterea anuală s-a temperat până la 0,6%, de la 1,9% în luna anterioară. Vânzările retail din UE au crescut cu o rată anuală de 1%, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,2%. La nivelul statelor UE, cele mai mari creşteri anuale s-au înregistrat în Luxemburg (+12,3%), Estonia (+9,1%) şi Bulgaria (+5,6%), iar scăderi în Finlanda (-3,2%), Polonia (-1,8%), Danemarca şi Germania (ambele -0,8%).
(sursa: Eurostat)
Preţurile de consum din Elveţia au stagnat în octombrie 2014 faţă de aceeaşi lună a anului precedent, după un declin de 0,1% în luna anterioară, pe fondul unei stagnări lunare. Preţurile alimentelor şi-au temperat creşterea anuală până la 0,9%, de la 1,4% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,5%, iar preţurile utilităţilor şi-au menţinut creşterea anuală la 0,9%, pe fondul unei scăderi lunare de 0,2%.
(sursa: FSO)
Producţia industrială din Suedia şi-a accelerat declinul anual în septembrie 2014, până la 4,3%, de la 2,4% în luna precedentă, pe fondul unei scăderi lunare neaşteptate de 1,1%, după un avans de 0,3% în luna anterioară. Producţia din industria prelucrătoare şi-a accelerat declinul anual până la 4,4%, de la 1,8% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,3%, pe fondul unei scăderi anuale de 11,2% a producţiei bunurilor de capital. Producţia de energie a înregistrat un declin anual de 1,1%, după un avans de 2,8% în luna anterioară, în condiţiile unei scăderi lunare de 1,1%. Comenzile industriale noi şi-au temperat declinul anual până la 2,1%, de la 5,1% în luna precedentă, în condiţiile unei scăderi lunare de 1%.
(sursa: SCB)
Vânzările retail din Cehia şi-au accelerat creşterea anuală în septembrie 2014, până la 6,2%, de la 2,7% în luna precedentă, pe fondul unei creşteri lunare de 0,3%, în condiţiile în care vânzările de produse alimentare au crescut cu o rată anuală de 0,5%, după un declin de 1,7% în luna anterioară. Vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 3,7%, de la 3,8% în luna precedentă, iar vânzările de combustibili auto au crescut cu o rată anuală de 2,8%, după un declin de 2,2% în august 2014.
(sursa: CZSO)
Vânzările retail din Ungaria şi-au accelerat creşterea anuală în septembrie 2014, până la 4,5%, de la 2,5% în luna precedentă, în condiţiile în care vânzările de produse alimentare au înregistrat o creştere anuală de 2,4%, după un declin de 1,6% în luna anterioară. Vânzările de produse nealimentare şi-au temperat creşterea anuală până la 5,9%, de la 6,8% în luna precedentă, iar vânzările de combustibil auto şi-au accelerat creşterea anuală până la 7,6%, de la 4,3% în luna august 2014.
(sursa: KSH)