Într-un context economic şi geopolitic marcat de incertitudini, aurul se profilează ca o alegere strategică pentru investiţii în 2025, potrivit unei analize realizate de Cosmin Popovici, CEO-ul MAGNOR, companie specializată în tranzacţionarea metalelor preţioase, electronice şi produse de lux, potrivit unu comunicat emis redacţiei.
Potrivit acestuia, cererea de aur pentru investiţii a înregistrat o creştere constantă, conturându-se o preferinţă pentru lingourile de aur de 24K, mai ales cele cu gramaje mari. "În 2025, aurul se impune ca o alegere strategică de investiţii", afirmă Cosmin Popovici.
Sectorul de finanţare pe termen scurt, inclusiv cel de tip amanet, a continuat să crească în ultimii ani. În 2023, piaţa acestui segment s-a apreciat cu 18%, atingând o valoare totală de două miliarde de lei, iar în 2024 a depăşit pragul de 2,5 miliarde de lei. Evoluţia ascendentă a fost influenţată, printre altele, de creşterea preţului aurului. "Pentru 2025, estimăm că piaţa îşi va menţine trendul ascendent şi va înregistra o apreciere cu cel puţin 20%", susţine Popovici, conform aceleiaşi surse.
Acesta explică faptul că mulţi clienţi aleg această metodă de finanţare datorită accesibilităţii rapide şi lipsei riscurilor financiare pe termen lung. Pragmatismul, transparenţa şi flexibilitatea sunt principalele criterii de care ţin cont consumatorii în alegerea unor soluţii financiare rapide.
Pe lângă aur, interesul pentru electronicele pre-owned a crescut semnificativ, fiind alimentat de tendinţele de consum sustenabil, în special în rândul Generaţiei Z şi Millennials. "Tinerii din aceste categorii vor tehnologie performantă la preţuri accesibile şi sunt atraşi inclusiv de produsele de lux, dacă le pot achiziţiona la un preţ corect", explică CEO-ul MAGNOR.
Compania a înregistrat creşteri importante în segmentul electronice second-hand, pe fondul programelor de Buy Back implementate atât pentru electronice, cât şi pentru aur.
MAGNOR a investit în digitalizare, dezvoltând soluţii tehnologice menite să optimizeze procesele şi să îmbunătăţească experienţa clienţilor. În paralel, compania a alocat resurse şi pentru proiecte de responsabilitate socială, sprijinind modernizarea şcolilor din comunităţile unde activează.
Printre iniţiativele educaţionale se numără şi programul "Summer School - Micii Magnorifici", destinat copiilor angajaţilor, oferindu-le o bază solidă în educaţia financiară. "Educaţia şi excelenţa sunt motorul schimbării, al unui mâine mai bun", subliniază Popovici.
Pentru 2025, MAGNOR îşi propune consolidarea brandului, extinderea reţelei de puncte de lucru, diversificarea ofertei de produse şi investiţii continue în digitalizare şi perfecţionarea echipei.
Opinia Cititorului