Producătorul auto "Ferrari", divizie a "Fiat" SpA - cel mai mare constructor de automobile din Italia, ar putea valora peste 5 miliarde euro (7,3 miliarde dolari) într-o ofertă publică iniţială, potrivit spuselor directorului executiv al companiei, Sergio Marchionne.
"Întotdeauna am văzut în Ferrari un brand sacru, iar mărcile sacre sunt speciale", a afirmat Marchionne, adăugând: "Ştiu că pot lista Ferrari oricând, însă pe biroul meu nu există nimic în acest sens, acum".
Evaluarea lui Marchionne este cu 2 miliarde euro mai mare decât cea lansată de analişti şi reprezintă 63% din valoarea de piaţă a "Fiat" - 8 miliarde euro.
"Ferrari" este cea mai profitabilă divizie din cadrul "Fiat". Aceasta a avut, în 2010, un profit înainte de interese minoritare şi taxe de 302 milioane de euro, în creştere cu 23% faţă de 2009, la vânzări de 1,92 miliarde euro. Volumul vânzărilor companiei a sporit cu 6%, la 6.573 de unităţi. "Ferrari" are 2.700 de salariaţi.