Meta Platforms, compania-mamă a Facebook şi Instagram, a întrerupt o campanie de dezinformare legată de autorităţile chineze, pe care compania de socializare a descris-o drept "cea mai mare operaţiune de influenţă secretă multiplatformă cunoscută din lume", informează news.ro.
Compania a eliminat peste 7.700 de conturi şi 930 de pagini de pe Facebook.
Reţeaua de influenţă a generat postări pozitive despre China, cu un accent deosebit pe comentariile pozitive despre provincia Xinjiang din China, unde tratamentul guvernului faţă de grupul minoritară uigură a determinat sancţiuni internaţionale.
Reţeaua a încercat, de asemenea, să răspândească comentarii negative despre SUA şi dezinformare în mai multe limbi despre originile pandemiei de Covid-19, a spus Meta.
Reţeaua a fost sau este prezentă pe aproape toate platformele de social media populare, inclusiv Medium, Reddit, Tumblr, YouTube, şi X, cunoscută anterior ca Twitter, conform companiei.
Meta a început să caute semne ale unei operaţiuni de influenţă chineză pe propriile sale platforme, după ce rapoartele din 2022 au evidenţiat modul în care o campanie de dezinformare legată de guvernul chinez a vizat o organizaţie neguvernamentală pentru drepturile omului.
"Aceste operaţiuni sunt mari, dar sunt stângace şi ceea ce nu vedem este un semn real că îşi construiesc audienţe autentice pe platforma noastră sau în altă parte pe internet", a declarat liderul global al Meta pentru informaţii despre ameninţări, Ben Nimmo.
Cercetătorii Meta au reuşit să conecteze această ultimă reţea de dezinformare cu o campanie anterioară de influenţă din 2019, cu numele de cod Spamouflage.
"Luaţi împreună, evaluăm că Spamouflage este cea mai mare operaţiune de influenţă secretă multiplatformă cunoscută până în prezent. Deşi oamenii din spatele acestei activităţi au încercat să-şi ascundă identităţile şi coordonarea, ancheta noastră a găsit legături cu persoane asociate cu forţele de ordine chineze", a spus Meta în raportul său trimestrial privind ameninţările.
Meta a identificat şi întrerupt şi alte operaţiuni şi a publicat o analiză mai detaliată a unei campanii de dezinformare rusă pe care a identificat-o la scurt timp după începutul războiului din 2022 din Ucraina.
Perturbarile vin înaintea a ceea ce va fi probabil un ciclu electoral controversat.
Preocupările legate de rolul campaniilor de influenţă în alegerile trecute au determinat platformele de social media, inclusiv Meta, să instituie linii directoare mai stricte atât cu privire la tipul de conţinut politic permis, cât şi la etichetele pe care le adaugă conţinutului respectiv.
Campaniile de influenţă au afectat utilizatorii Meta în trecut, în special scandalul Cambridge Analytica din 2016.
Dar această reţea de dezinformare, deşi prolifică, nu a fost eficientă, au spus directorii de securitate cibernetică Meta într-o teleconferinţă informativă.
Paginile campaniei au avut împreună peste 500.000 de urmăritori, dintre care majoritatea erau neautentici şi din Bangladesh, Brazilia şi Vietnam.