Lanţul german de distribuţie Metro AG poartă discuţii exclusive pentru vânzarea hipermarketurilor Real către un consorţiu condus de investitorul imobiliar Redos, conform unui anunţ făcut miercuri seara de retailer, care a adăugat că a înregistrat deprecieri de active de 385 de milioane de euro din cauza magazinelor neprofitabile, potrivit Reuters.
În ultimii ani, Metro s-a restructurat, concentrându-se pe operaţiunile sale de bază, cash-and-carry. Compania a vândut lanţul de magazine Kaufhof şi s-a desprins de activităţile cu electronice de consum Ceconomy.
Metro încearcă de multă vreme să înstrăineze hipermarketurile Real, care realizează vânzări anuale de peste 7 miliarde de euro (7,8 miliarde de dolari). Compania este afectată de o competiţie acerbă pe piaţa germană, unde funcţionează lanţurile cu discount Aldi şi Lidl.
Conform Metro, exclusivitatea negocierilor este valabilă până la sfârşitul lunii iulie, discuţiile fiind aşteptate să se finalizeze în această vară. O eventuală tranzacţie necesită aprobarea autortăţilor antitrust.
Părţile s-au înţeles asupra cadrului în baza căruia lanţul Real va fi vândut ca întreg către Redos. Astfel, Metro va reţine iniţial 24,9% din afacere, având opţiunea de vânzare, care va putea fi exercitată peste trei ani.
Pasivele lanţului Real vor fi asumate de noul proprietar, ceea ce îi va genera un aflux de aproape 500 de milioa-ne de euro grupului Metro. Redos are în plan să realizeze investiţii ample şi să înstrăineze unele magazine Real.
Luna trecută, cotidianul Boersen-Zeitung informa că un consorţiu compus din investitorii ECE, Morgan Stanley şi Redos s-a retras din cursa pentru proprietăţile imobiliare aflate în portofoliul Real, dar că investitorul imobiliar X+Bricks este în continuare interesat de aceste active.
Potrivit surselor, discuţiile au fost reluate după rezolvarea aspectelor care reprezentau obstacole în calea afacerii.
Ieri, Metro a anunţat că pierderile sale nete au crescut în cel de-al doilea trimestru fiscal, din cauza deprecierii activelor. Pierderea a însumat 459 de milioane de euro (514 milioane de dolari) în intervalul ianuarie-martie 2019, comparativ cu un rezultat negativ de 59 de milioane de euro în aceeaşi perioadă din 2018.
Pierderea pe acţiune a fost de 1,26 euro, faţă de 0,15 euro în anul anterior.
Vânzările Metro au sporit cu 0,2% în perioada de raportare, la 6,75 miliarde de euro.