VTEX, în ultimii trei ani (2022-2024), a înregistrat o creştere semnificativă a migrării de la platformele tradiţionale, cu un avans de cinci ori comparativ cu perioada 2019-2022, potrivit unui comunicat emis redacţiei. Acest lucru a dus la desemnarea VTEX (NYSE: VTEX), platforma de comerţ digital completă şi composabilă pentru branduri B2B şi B2C, drept Challenger în raportul Gartner Magic Quadrant pentru Comerţ Digital din 2024.
Pentru VTEX, aceasta reprezintă o recunoaştere a capacităţii sale de a susţine retailerii, producătorii şi distribuitorii care sunt dedicaţi creşterii şi totodată determinaţi să depăşească status quo-ul.
"Nu suntem doar un partener de creştere pentru branduri care prosperă în cele mai exigente pieţe; noi setăm standardul platformelor de comerţ pentru companiile mature", a declarat Mariano Gomide de Faria, Co-CEO şi cofondator al VTEX.
"Călătoria noastră, de la navigarea prin pieţe complexe din întreaga lume până la susţinerea adoptării comerţului digital în SUA pentru branduri precum Colgate, Stanley Black & Decker, U.S. Electrical Services Inc., Hearst şi altele, ne-a modelat abordarea. Cu o înţelegere profundă dobândită prin experienţă şi un plan de acţiune bazat pe rezilienţă, suntem mândri să fim desemnaţi Challenger de către Gartner. Considerăm că abilitatea de execuţie a VTEX demonstrează angajamentul nostru de a transforma standardele care nu mai răspund cerinţelor marilor companii", a adăugat acesta.
Spre deosebire de jucătorii din industrie care şi-au început drumul în stabilitatea oferită de pieţele mature, VTEX a fost construită în creuzetul imprevizibilităţii. Rezultatul este că a reuşit să devină o platformă de comerţ digital care nu doar reacţionează în faţa schimbărilor, ci le anticipează. Expertiza VTEX în sprijinirea brandurilor pentru a depăşi provocările impuse de volatilitatea pieţei şi marjele reduse i-a consolidat poziţia de soluţie preferată de companiile ce pun accent pe agilitate şi fiabilitate. Studiul Total Economic Impact comandat de VTEX, lansat în septembrie 2023 şi realizat de Forrester Consulting, arată că VTEX sprijină afacerea modernă printr-o rentabilitate a investiţiilor (ROI) de 133%, generând 17,1 milioane de dolari din creşterea suplimentară a veniturilor şi economisind 5,8 milioane de dolari prin migrarea de pe platformele tradiţionale.
VTEX şi-a dovedit deja impactul pe piaţa globală. De la diminuarea graniţelor între comerţul digital B2B şi B2C pentru producători şi distribuitori, până la introducerea într-o platformă de comerţ a unei interfeţe moderne bazate pe cloud, odată cu lansarea WhatsApp şi a comerţului conversaţional pe piaţa din SUA, VTEX a provocat permanent peisajul comerţului digital şi normele industriei. Pe măsură ce cererea pentru inovaţii de vârf creşte în SUA şi Europa, VTEX este pregătită să le livreze.
"Clienţii noştri nu vor un simplu furnizor; vor un partener care poate să anticipeze următorul pas şi să-l transforme în realitate foarte rapid", adaugă Mariano Gomide de Faria. "Continuăm să ne extindem în SUA şi UE, cu aceste obiective ca prioritate", a adăugat acesta.