MINISTRUL EDUCAŢIEI: "Copiii se plictisesc la şcoală"

Amalia Ionescu
Politică / 5 martie 2017

Pavel Năstase (Sursa foto: Facebook)

Pavel Năstase (Sursa foto: Facebook)

Pavel Năstase îşi doreşte o schimbare simultană pentru tot învăţământul preuniversitar, programe simplificate, manuale reduse şi profesori pregătiţi

"Vrem o schimbare simultană pentru tot învăţământul preuniversitar, programe şi manuale simplificate, profesori pregătiţi, pentru că plecăm de la un mare adevăr: copiii se plictisesc la şcoală", spune ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, într-un interviu acordat agenţiei de presă News.ro.

El mai susţine că pentru liceu nu este nevoie de admitere, deoarece învăţământul este obligatoriu, iar elevii admişi cu medii sub 5 ar putea fi evaluaţi, le-ar putea fi descoperite aptitudinile şi apoi ar putea fi îndrumaţi spre învăţământul dual, ucenicie la locul de muncă. Nici la facultate admiterea nu mai este o soluţie viabilă decât pentru anumite domenii, calitatea învăţământului superior fiind dată de cel preuniversitar, potrivit ministrului.

Prioritatea trebuie să fie ca toată lumea să susţină schimbările din învăţământul preuniversitar, respectiv ca, într-un an, să fie reduse şi modernizate programele şi manualele şcolare şi totodată pregătiţi profesorii să poată preda după noile programe, precizează Pavel Năstase.

O altă prioritate văzută de ministru este realizarea unei noi clasificări a universităţilor şi ierarhizarea programelor de studii, precum şi acreditarea şcolilor doctorale.

Ministrul afirmă: "Nu putem să ne plângem toată ziua că nu avem educaţie de calitate şi să nu putem să facem ceva. Cred că este la-ndemâna noastră. O primă măsură pe care o voi lua este revizuirea în totalitate a programelor şcolare, care acum se aplică la clasa a V-a. Dar, în ce stadiu suntem noi acum? Avem programe şi manuale şcolare noi pentru învăţământul primar, suntem conform graficului la clasa a V-a, deci am intrat în gimanziu. Dacă am făcut manuale pentru învăţământul primar, apoi producem pentru gimnaziu şi apoi pentru liceu, deja intrăm într-un orizont de timp prea mare, iar ceea ce am făcut acum opt ani nu mai este valabil. Eu aş merge pe o abodare simultană. Plecăm de la programele-cadru, programele şcolare şi manuale, dar într-o abordare simultană pentru întreg sistemul. Astfel încât să putem trage nişte concluzii prin comparaţii cu ceea ce se întâmplă în alte ţări considerate performante astăzi, cum sunt Finlanda, Japonia. Avem multiple surse de inspiraţie şi avem resurse cu care să punem în funcţie un asemenea proiect. Astfel încât, în maxim un an de zile, să vorbim de aceste programe şcolare noi, de la clasa întâi la a XII-a, dar şi manuale coroborate cu programa. Noi am făcut nişte manuale noi, I-IV, dar avem noi un feedback din partea profesorilor, a elevilor? O să vedem că sunt păreri pro şi contra, dar trebuie ca specialiştii în educaţie să se ocupe de acest subiect. Vrem această schimbare simultană pe toată şcoala pentru că plecăm de la un mare adevăr, de la realitate, aceşti copii se plictisesc la şcoală. De ce se plictisesc la şcoală? Pentru că avem prea multă materie în programă şi manuale supraîncărcate şi atunci trebuie să lucrăm la simplificarea lor. Trebuie să punem accent, în primul rând, pe gândirea copiilor, mai ales în învăţământul primar şi mai puţin pe capacitatea lor de a memora".

Pavel Năstase mai susţine: "Copiii la vârste mai fragede sunt în general înclinaţi spre a obţine aptitudini din activităţi practice şi mai puţin de învăţare. Ei preferă să se joace, să facă vizite, să se joace cu alţi copii, să înveţe unii de la alţii. Aceste acţiuni le aduc lor acele aptitudini care să-i ajute să le dezvolte gândirea. În programele şcolare şi în manuale avem foarte multe componente care înseamnă multe cunoştinţe şi nu marşăm pe partea practică, care le-ar aduce aptitudinile de care au nevoie şi pentru care creierul lor este predispus. Ce se întâmplă în învăţământul primar? Copiilor le este frică să meargă la şcoală pentru că doamna învăţătoare, profesoară, le dă imediat test. De ce aşa? De ce să nu învăţăm mai degrabă în joacă?"

Ministrul mai spune că îşi doreşte foarte mult manuale simplificate, faţă de cele existente, ca şi volum, iar informaţiile care să rămână să fie "de calitate".

Puteţi citi aici integral interviul acordat de ministrul Pavel Năstase.

Opinia Cititorului ( 3 )

  1. Profesori buni s-au reprofilat, au fugit din tara.

    Muncitor castigi mai bine ! Scoala nu mai are valoare.

    Psd-ul a facut asta in istoria postdecembrista. 

    1. Parca PDL COMASA SCOLILE silind copiii sa faca mai multa miscare pe vremea lui Emil BOC; asta era o REDUCERE a Cheltuielilor facuta in Bataie de joc si mintind: ''Ne-a obligat FMI''.Pe vremea aceea FMI taia si spanzura cum face foarte bine acum DNA._Si roata se intoarce: prietenii de afaceri ai CHIORULUI si rudele lui au fost haituiti chiar de oamenii numiti de el la DNA==>JUSTITIA DIVINA!

    ''Adevarata reforma a invatamantului se va face cand NU se va schimba NIMIC''

    Toti ministrii Educatiei cum vin incep o reforma apoi pleaca si lasa lucrul neterminat:; o BRAMBUREALA!

    Ar trebui facut un plan pe 5 ani pentru educatie care sa se respecte. 

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
raobooks.com
boromir.ro
Mozart
Schlumberger
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Dec. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7908
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3538
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9910
Gram de aur (XAU)Gram de aur401.4137

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
petreceriperfecte.ro
novaplus.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb