Simulările examenelor naţionale nu trebuie să rămână doar la stadiul de date statistice, ci trebuie să contribuie activ la procesul de învăţământ, a declarat ministrul Educaţiei şi Cercetării, Daniel David. Oficialul a subliniat că elevii trebuie să vadă un câştig concret din participarea la aceste simulări. Ministrul a făcut aceste declaraţii cu prilejul deschiderii unei sesiuni de lucru din cadrul proiectului "Consolidarea capacitaţii Bulgariei şi României de a proiecta şi furniza reforme curriculare şi de a îmbunătăţi rezultatele învăţării elevilor", după cum a informat ministerul de resort.
• Importanţa utilizării rezultatelor simulărilor
"Ce putem să facem este să ne asigurăm că aceste simulări îşi îndeplinesc funcţia. Adică, după simulările pe care le facem, este foarte important să fie discuţii la nivel de şcoală. Şcoala să înţeleagă în ce situaţie se află şi să ia măsuri. Discuţiile ar trebui să meargă până la nivel de elev, astfel încât acesta să vadă un câştig prin participarea la aceste simulări", a explicat ministrul. De asemenea, Daniel David a evidenţiat rolul părinţilor în acest proces, subliniind că aceştia pot fi factori motivatori pentru copii, ajutându-i să înţeleagă importanţa evaluărilor şi să se implice activ în procesul educaţional.
• Simulările, un instrument pentru educaţia personalizată
Ministrul a subliniat că simulările nu sunt doar un exerciţiu administrativ, ci trebuie să contribuie la dezvoltarea unei educaţii personalizate. "Până la urmă, este o simulare, dar trebuie să arătăm că simularea respectivă nu o facem doar de dragul sistemului, ci pentru a ajunge la fiecare elev în parte. Aş vrea ca după aceste simulări să nu rămânem doar la un raport general, la date statistice. Chiar vreau să verific cum fiecare şcoală foloseşte datele pe care le are şi cum ajunge personalizat la copii", a precizat Daniel David. Această abordare vine în contextul în care Ministerul Educaţiei şi Cercetării doreşte să transforme simulările într-un instrument eficient pentru identificarea lacunelor în învăţământ şi pentru creşterea performanţelor elevilor. Prin aceste iniţiative, se doreşte ca elevii să beneficieze de o pregătire mai bună şi de un sprijin concret în vederea susţinerii examenelor naţionale cu succes.