Procedura pentru selecţia noului management privat la companiile cu management provizoriu, respectiv Tarom, CFR Marfă şi Compania Naţională Aeroporturi Bucureşti (CNAB) va fi reluat luni, a anunţat, ieri, într-o conferinţă, ministrul Transporturilor Dan Şova. "Vrem să selectăm manageri profesionişti pentru toate societăţile din subordinea ministerului unde mai sunt numiri provizorii, inclusiv CFR Infrastructură şi CFR Călători".
Oficialul a ţinut să menţioneze că recentele numiri de la conducerea Tarom, CFR Marfă şi CNAB sunt provizorii şi că demiterile admnistratorilor au fost realizate pe criterii de legalitate: "În cazul Tarom şi CFR Marfă a fost sesizată Direcţia Naţională Anticorupţie în urma unor rapoate ale corpului de control pornite de doamna ministru Mănescu", a completat Dan Şova.
Domnul Şova a precizat că un ministru nu are atribuţii în numirea sau demiterea unui consiliu de administraţie numit pe criterii de management profesionist: "Am discutat cu FMI şi reprezentanţii Comisiei Europene toate aceste chestiuni de legalitate, imperative. Le-am pus la dispoziţie rapoartele. Foştii manageri nu şi-au indeplinit nici măcar cerinţele pe care eram obligaţi să le îndeplinim, în urma acordului cu FMI".
Potrivit spuselor sale, la CNAB, în cadrul unei şedinţe AGA convocate de CA pentru aprobarea situaţiilor financiare anuale, acţionarii au respins situaţiile financiare anuale pe 2013 şi, conform legii, consecinţa a fost destituirea CA. Raportul corpului de control al Ministerului Transporturilor, început pe 24 decembrie 2013 şi finalizat pe 6 mai 2014, arată foarte multe nereguli în administrarea CNAB, documentele fiind înaintate DNA în urmă cu o lună, a mai declarat şeful de la Transporturi.
Dan Şova a mai afirmat că s-a confruntat cu o situaţie identică la CFR Marfă, unde AGA a respins situaţiile financiare anuale ale companiei, CA-ul a fost, în consecinţă, destituit, iar DNA a primit un raport de la corpul de control privind neregulile.
Dan Şova a declarat şi că sunt multe semne de întrebare legate de modul de participare la licitaţia pentru câştigarea contractului de transport cărbune la Complexul Energetic Oltenia şi consideră că DNA trebuie să spună dacă au fost sau nu condiţii corecte.