În Şantierul Naval "Damen" Galaţi s-a înregistrat ieri cea de-a treia lansare din acest an. Este vorba despre o navă de aprovizionare platforme de foraj marin comandată de armatorii norvegieni ce conduc Compania "World Wide Supply". Comdanda face parte dintr-o serie de şase nave PSV complet echipate construite de navaliştii Grupului "Damen" care vor ajunge la destinaţie până la sfârşitul acestui an. Nava are o lungime de 80 de metri lungime, 16 metri lăţime şi un pescaj de aproximativ şase metri. Destinaţia principală a navei va fi transportul diverselor mărfuri şi a echipajelor la şi de la platformele de foraj marin şi platformele de exploatare a hidrocarburilor marine din oceanele şi mările lumii. Nava poate transporta pe punte şi containere convenţionale pentru diverse mărfuri. Totodată nava va fi dotată cu echipamente pentru depoluare marină.
"De asemenea, un aspect foarte important al navei constă în faptul că are asigurată propulsia cu două propulsoare azimutale Schottel şi va opera ca o navă cu "poziţionare dinamică DP2" atunci când va desfăşura operaţiuni de descărcare/încărcare în jurul platformelor de foraj marin sau de exploatare a hidrocarburilor marine.
Trebuie menţionat şi faptul că această navă, alături de celelalte cinci din aceeaşi serie, se construieşte în colaborare cu Şantierul Naval Damen Gorinchem - Olanda, de asemenea membru al Grupului Damen. Şantierul Naval Damen Gorinchem asigură proiectarea şi principalele echipamente, urmând ca nava să fie construită şi finalizată la Galaţi", a explicat Corina Pîrvu, purtătorul de cuvânt al şantierului.
Pe de altă parte, conducerea Damen Galaţi a punctat faptul că realizarea unei astfel de nave în acest şantier este un semnal clar că aici se poate construi orice tip de navă tehnică respectând standarde superioare de construcţie.
De altfel, Flemming Sorensen, directorul general al Şantierului Naval "Damen" Galaţi, în ultimii trei ani, a declarat în repetate rânduri, că "Damen" Galaţi s-a axat pe diversificarea producţiei, fapt care a determinat atât menţinerea pe piaţă cât şi creşterea profitului.
Anul trecut, şantierul naval de la Galaţi a obţinut un profit de 7,9 milioane de euro, în creştere faţă de 2011 când a fost de doar 3 milioane de euro.