Gigantul alimentar elveţian Nestle AG a început să vândă de ieri, în China Continentală, produse din cafea cu brandul Starbucks, urmărind astfel să realizeze creşteri pe o piaţă cu un consum de cafea pe cap de locuitor mai scăzut faţă de standardele globale, potrivit Reuters.
Anul trecut, Nestle a plătit 7,15 miliarde de dolari în numerar către Starbucks Corp. în cadrul unei alianţe globale care îi permite să comercializeze produsele lanţului american de cafenele. Din februarie 2019, compania elveţiană a început să vândă aceste produse în Europa, Asia şi America Latină.
În China, Nestle comercializează 21 de produse Starbucks pe platforme online precum Tmall (deţinută de Alibaba) şi JD.com, dar distribuie şi către birouri, respectiv hotelurile din marile oraşe, potrivit anunţului făcut ieri de ambele companii.
"Credem că piaţa din China este foarte interesantă, în general, dar mai ales pentru livrările de cafea, deoarece consumul pe cap de locuitor este destul de scăzut în comparaţie cu restul continentului asiatic", a declarat Rashid Aleem Qureshi, directorul executiv al Nestle pentru China Continentală. Domnia sa a precizat: "În prezent, piaţa cafelei solubile din China are un avans de 3-5% pe an şi credem că, aducând această nouă oportunitate de afaceri, vom putea avea o creştere mai mare decât procentul menţionat".
Potrivit Nestle, consumul de cafea pe cap de locuitor din China este de aproximativ 6 căni pe an, comparativ cu 400 în Japonia şi 300 în Coreea de Sud.
Directorul executiv al Starbucks China, Belinda Wong, a declarat că acordul cu Nestle va deschide două noi căi pentru distribuţia produselor lanţului american în China, unde a investit puternic în reţeaua sa de cafenele, într-un context concurenţial dur, generat de startup-urile locale.
Acordul nu implică unităţile Starbucks de distribuţie a cafelei, ci urmăreşte consolidarea poziţiei Nestle pe piaţa de profil.