Cele cinci planuri urbanistice zonale (PUZ) de sector suspendate/anulate de către instanţă în acest moment reprezintă cel mai clar exemplu că urbanismul din Bucureşti din ultimii ani s-a făcut haotic, apreciază Nicuşor Dan, primarul general al Capitalei, în cadrul unui interviu acordat ziarului BURSA. Edilul ne-a precizat: "Consecţinele se văd zi de zi: blocaje în trafic, cartiere fără şcoli, turismul slab dezvoltat. Cel mai grav este că PUZ-urile de sector permiteau ca zonele verzi să devină construibile, ceea ce duce, implicit, la creşterea poluării. Deşi în Bucureşti sunt peste 30 de km de mal de lac (de la est la vest, în nord), în loc să apară în aceste zone oaze de verdeaţă, spaţii destinate sportului sau pentru relaxare, PUZ-urile - acum suspendate - prevedeau construcţii de blocuri de 14 etaje, chiar pe malul lacurilor".
În opinia lui Nicuşor Dan, este esenţial ca Bucureştiul să aibă o dezvoltare unitară, sustenabilă, să-şi îmbunătăţească infrastructura, să se realizeze o modernizare a transportului public, a şoselei de centură, să aibă săli de evenimente şi construcţii noi care să respecte legislaţia în vigoare.
Printre altele, edilul Bucureştiului ne-a transmis: "Facem demersuri pentru salvarea clădirilor cu valoare istorică pentru Bucureşti:
-Am semnat autorizaţia pentru restaurarea Palatului Ştirbei de pe Calea Victoriei, clădire monument istoric, construită în 1835. E unul dintre palatele-simbol ale Bucureştiului, ridicat de Barbu Ştirbei înainte de a ajunge domnitor al Ţării Româneşti şi folosit în timpul domniei drept reşedinţă de protocol.
-Administraţia Municipală pentru Consolidarea Clădirilor cu Risc Seismic (AMCCRS) a preluat în administrare Hanul Solacolu pentru realizarea lucrărilor de consolidare, conservare şi protejare. Au fost demarate deja procedurile pentru achiziţia serviciilor de elaborare a expertizei tehnice de punere în siguranţă, a documentaţiilor tehnico-economice, inclusiv asigurarea asistenţei tehnice din partea proiectantului pe toată perioada de execuţie a lucrărilor.
-Expertizăm imobile în vederea consolidării: Sunt în derulare contracte de expertizare pentru imobile aflate în centrul oraşului, pe străzi precum Str. Doamnei, str. Domniţa Anastasia, str. Mihai Eminescu, str. Blănari sau str. Dacia.
În anul 2021, AMCCRS a încheiat două acorduri cadru pentru expertizarea tehnică a imobilelor din Bucureşti.
În alte cazuri, luăm măsuri ferme pentru corectarea unor erori sau ilegalităţi:
- Am decis să nu mai prelungim certificatul de urbanism emis de administraţia anterioară pentru imobilul situat pe Şoseaua Kiseleff nr. 21. Am oprit, astfel, un parcurs administrativ care ar fi dus la demolarea unei clădiri construite în perioada interbelică.
- Am semnat dispoziţia de demolare pentru Cathedral Plaza, clădirea construită ilegal în vecinătatea Catedralei Romano-Catolice de pe strada General Berthelot. Încă din ianuarie 2013, Primăria Capitalei a fost obligată, printr-o hotărâre judecătorească definitivă, să demoleze clădirea. Mai sunt de parcurs câţiva paşi administrativi până la începerea efectivă a lucrărilor de demolare".
• Trenul metropolitan - o investiţie de 962 milioane euro
Prima etapă în proiectul trenului metropolitan va include liniile Gara de Vest - Gara de Nord, Gara de Nord - Gara Obor şi Gara de Vest - Gara Obor, ne-a spus şeful Primăriei Generale a Bucureştiului, subliind: "În acest moment ne aflăm în etapa de pregătire a documentelor necesare elaborării documentaţiilor tehnico-economice (studii de fezabilitate - SF şi documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii - DALI), conform prevederilor HG nr. 907/2016, pentru obiectivul de investitii "lntroducerea şi, ulterior, dezvoltarea serviciilor de tren urban şi metropolitan Bucureşti - Ilfov", care urmează a fi finanţate din fonduri nerambursabile şi eventual de la bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale (UAT) membre ale TPBI.
Din analizele TPBI, pentru toate traseele trenului metropolitan s-a estimat o cerere zilnică de 82.000 de călătorii, respectiv 24,6 milioane de călătorii/an. Estimarea pentru ruta Bucureşti Nord - Bucureşti Obor este de 5.900 călătorii/zi, respectiv 1,7 milioane de călătorii/an".
Proiectul de investiţii, care cuprinde 16 rute, este estimat la 962 milioane euro, din care 614 milioane euro reprezintă achiziţia de material rulant nou.
Prima fază a Planului investiţional costă aproximativ 116 milioane de euro, din care 72 milioane euro reprezintă achiziţia de material rulant şi 44 milioane euro investiţii în proiecte complementare pentru implementarea Trenului metropolitan pentru patru rute, conţinând următoarele tipuri de investiţii:
- Modernizare staţii (peroane, pasaje pietonale, clădiri, ITS, regenerare urbană);
- Construcţie a 12 puncte de oprire noi;
- Modernizare a şapte treceri la nivel cu calea ferată;
- Creşterea capacităţii feroviare (modernizare aparate de cale, introducere de aparate de cale noi, modernizare bretele etc.).
Banii provin din fonduri europene, fonduri de la bugete locale ale UAT membre (inclusiv PMB) şi CJ.
Serviciul de transport pe Trenul metropolitan va fi asigurat pentru început la intervale de 30-60 minute. Ulterior, acest serviciu va fi ajustat în funcţie de cererea şi de capacitatea de transport existente.
Pentru realizarea proiectului este nevoie de un parteneriat cu Ministerul Transporturilor. În acest sens, recent a fost dată o ordonanţă de urgenţă care prevede posibilitatea unor astfel de parteneriate. Următorul pas după încheierea parteneriatului este să construim peroane, obiectiv pentru care am făcut deja studiul de prefezabilitate, urmează studiu de fezabilitate etc.
"Sper ca în 6-7 luni să avem o linie de tren metropolitan pe traseul Gara de Nord - Pipera - Gara Obor", ne-a transmis Nicuşor Dan.
• Proiecte pentru fluidizarea traficului şi optimizarea transportului în comun
Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară Zona Metropolitană Bucureşti a lansat în SEAP licitaţia pentru realizarea studiului de fezabilitate aferent Drumului Radial 1-Vest Expres (DR1), care va lega direct localităţile Domneşti şi Ciorogârla de Capitală, potrivit sursei citate.
Aceasta arată că Drumul Radial 1-Vest Expres va avea o lungime de aproximativ 9 km şi va conecta bd. Timişoara cu centura Capitalei şi viitoarea Autostradă A0, având caracteristicile unei autostrăzi sau a unui drum expres, cu 4 benzi de circulaţie, câte 2 pe fiecare sens, piste pentru biciclete şi trotuare.
Totodată, Primăria Capitalei a lansat în SEAP documentaţia pentru achiziţia a 100 troleibuze pentru care există finanţare nerambursabilă din Fondul de Mediu. Cele 100 de troleibuze noi se vor achiziţiona suplimentar faţă de cele 22 de troleibuze finanţate prin PNRR.
Municipalitatea a încheiat etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziţie publică a 100 de autobuze electrice şi a infrastructurii de încărcare necesară acestora şi a lansat în SEAP procedura de achiziţie publică a 100 de troleibuze.
Autoritatea a început demersurile şi pentru extinderea reţelei de tramvai din Capitală. S-a publicat în SEAP documentaţia pentru achiziţia studiilor de fezabilitate aferente construirii de noi linii de tramvai, pentru a face conexiunea între zone importante ale oraşului. Este vorba despre aproximativ 15 kilometri de linie de tramvai.
De asemenea, se află în pregătire infrastructura de transport în comun pentru cele 100 de tramvaie noi, moderne, cu lungimea de 36 m. Primele dintre acestea au ajuns deja în Capitală.
Trustul de Clădiri Metropolitane lucrează la modernizarea a 14 din cele 22 de peroane de pe linia tramvaiului 41. Lucrările sunt necesare pentru adaptarea acestora la noile tramvaie, astfel încât lungimea actuală a peroanelor să fie extinsă de la 30 m la 50, maxim 66 m, în funcţie de situaţia din teren.
Tot pentru adaptarea la noile tramvaie, vor fi modernizate şi extinse alte şapte peroane, pe care circulă liniile 1, 10, 21 şi 32.
Reprezentanţii primăriei ne-au transmis că a fost publicată în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice documentaţia pentru achiziţia studiilor de fezabilitate aferente construirii de noi linii de tramvai, pentru a face conexiunea între zone importante ale oraşului. Este vorba despre aproximativ 15 kilometri de linie de tramvai, împărţiţi în patru loturi. Lotul 1 presupune extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 0,9 kilometri în Piaţa Unirii, urmând ca linia de tramvai 32, de la poalele Dealului Mitropoliei, să fie legată cu linia de tramvai 21, spre strada Sfânta Vineri. Lotul 2 va face conexiunile dintre liniile de tramvai din zona de sud-est şi cele din nord-est, prin extinderea liniei de tramvai cu aproximativ 10,8 kilometri, între Bd. Chişinău şi str. Alexandru Anghel prin Bd. Nicolae Grigorescu - Str. Iuliu Haţieganu - Şos. Vitan-Bârzeşti - Str. Sergent Ion Iriceanu - Str. Turnu Măgurele - Str. Luică. Lotul 3 vizează prelungirea liniei de tramvai cu aproximativ 1,4 km între str. Graţioasa şi complexul comercial Băneasa, iar lotul 4 presupune extinderea liniei de tramvai cu 1,6 km între bucla de întoarcere din str. Mezeş şi complexul comercial Colosseum.
Valoarea totală estimată pentru întocmirea documentaţiilor tehnico-economice pentru cele 4 loturi este de aproximativ 10 milioane de lei plus TVA, cu termen de execuţie de 9 luni, pentru fiecare lot.
Primăria Capitalei urmează să reconfigureze şi să modernizeze două mari intersecţii din Capitală - intersecţia Şos. Colentina cu Şos Fundeni, Şos Andronache şi Str. Gherghiţei din sectorul 2 şi intersecţia Piaţa Libertăţii din Sectorul 4, astfel încât să poată fi eliminate aglomeraţia şi blocajele de trafic din aceste zone.
"Cele două intersecţii pe care le vom reconfigura sunt importante pentru fluidizarea traficului în zone aglomerate din Bucureşti. De exemplu, în prima intersecţie se întâlnesc patru artere foarte aglomerate: şos. Colentina, şos. Fundeni, şos. Andronache (care face legătura între Centura Bucureşti şi cartierul Colentina) şi str. Gherghiţei (care face legătura între Autostrada A3 Bucureşti - Ploieşti şi şos. Colentina).
De aceea, am decis contractarea de servicii de elaborare a documentaţiei tehnico-economice faza DALI, aceste documentaţii urmând să stea la baza întocmirii ulterioare a proiectului tehnic pentru execuţia lucrărilor".
Alte proiecte în desfăşurare din Capitală sunt următoarele:
-Pasajul Doamna Ghica - componentele necesare pasajului urmează să ajungă la Bucureşti, termenul pentru montarea tablierului fiind sfârşitul acestui an.
-Conexiunea dintre Prelungirea Ghencea şi Şoseaua Alexandriei - acest proiect va duce la închiderea inelului median în zona de sud a oraşului. Contractul pentru elaborarea studiului de fezabilitate a fost deja atribuit Companiei Municipale Energetica.
-Prelungirea Ghencea - continuă procedurile de expropriere pentru realizarea obiectivului de investiţii. Recent, au fost alocate încă 23 de milioane de lei, dintre care 13 milioane lei din creditul BRD şi 10 milioane lei din bugetul local, pentru exproprierile pe tronsonul cuprins între str. Valea Oltului şi str. Mărăcineni.
În ceea ce priveşte exproprierile pe tronsonul str. Râul Doamnei - str. Valea Oltului, banii au fost consemnaţi la sfârşitul lunii iunie. Este vorba despre 31,5 milioane lei, dintre care 22 milioane lei din creditul BRD şi 9,5 milioane lei din bugetul local. Pe acest tronson, demolările vor începe în curând.
• Lucrări la reţeaua de termoficare
Municipalitatea derulează lucrări la reţeaua de termoficare din Bucureşti. Referitor la acest proiect, edilul general ne-a precizat: "În ultima vreme am făcut mai multe vizite la şantierele unde se schimbă conductele reţelei de termoficare. Ultimul şantier vizitat a fost cel din Pantelimon, unul din cele şapte obiective de schimbare a reţelei de termoficare realizate cu fonduri de la bugetul local, cu o lungime totală de 63 km. Obiectivul are o lungime de 12 kilometri şi pe această reţea s-au înregistrat foarte multe avarii, întrucât aceasta nu a mai fost modernizată de la instalare, adică din anii 1975-1977".
În prezent, pentru reabilitarea şi modernizarea reţelei de termoficare din Capitală mai sunt deschise următoarele şantiere:
-Obiectivul 4 Magistrala II-III - Grozăveşti - cu o lungime de aproximativ 11 km. Lucrările sunt executate de Compania Energetica Servicii, au început la data de 1 martie 2022, iar termenul de execuţie este de 12 luni.
-Obiectivul 5 Magistrala Progresu Berceni - cu o lungime de circa 7,8 km. Lucrările sunt executate de Asocierea Construcţii Erbaşu şi Consix Construcţii SRL, au început în data de 9 mai 2022, termenul de execuţie fiind de 12 luni.
-Obiectivul 6 Magistrala Progresu - Ferentari - cu o lungime de aproximatic 12,6 km. Lucrările sunt executate de Compania Municipală Energetica Servicii, au început la data de 1 februarie 2021, până în momentul realizării interviului fiind executaţi 8 km. Până la finalul anului, când este termenul de finalizare a lucrării, mai sunt de executat 4,6 km.
-La Obiectivul 3 Magistrala II Sud, cu o lungime de aproximativ 5 km, în acest moment se află în derulare procedura de licitaţie pentru atribuirea contractului.
Până acum au fost finalizate lucrările la Obiectivul 2 Magistrala II Sud (zona Bobocica), cu o lungime de 7,13 km şi la Obiectivul 7 - Magistrala I-III Vest (zona Drumul Taberei), cu o lungime de 1,9 km.
De asemenea, Compania Termoenergetica a înlocuit, de la începutul anului, 31 km de reţea (5 km reţea primară şi 26 km reţea secundară). Până la finalul anului, se estimează că vor mai fi înlocuiţi încă 34 de km, în total 65 km de conducte.
• Infrastructura medicală
Printre priorităţile Municipalităţii, se numără obiectivele medicale, fiind în derulare cele cu finanţare europeană POIM, Axa Prioritară 9 - "Creşterea siguranţei pacienţilor în structuri spitaliceşti publice care utilizează fluide medicale".
CGMB a aprobat nouă proiecte pentru creşterea siguranţei pacienţilor în spitalele administrate de PMB, prin ASSMB, în valoare totală de 82,5 milioane de lei.
Sunt prevăzute lucrări de modernizare/extindere pentru instalaţii electrice, de ventilaţie, tratare a aerului şi infrastructură de fluide medicale, precum şi montarea de sisteme de detectare, semnalizare şi alarmare în caz de incendiu sau de depăşire a concentraţiei maxime de oxigen.
Unităţile medicale care vor beneficia de aceste investiţii sunt:
-Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale "Dr. Victor Babeş";
-Spitalul Clinic Colentina;
-Spitalul de Pneumoftiziologie "Sf. Ştefan";
-Spitalul Clinic Colţea;
-Spitalul Clinic de Nefrologie "Dr. Carol Davila";
-Spitalul Clinic de Psihiatrie "Prof. Dr. Alexandru Obregia";
-Spitalul Clinic "Nicolae Malaxa";
-Spitalul Clinic "Sf. Maria";
-Spitalul Clinic "Dr. Ion Cantacuzino".
Investiţii pentru extinderea şi modernizarea Spitalului Clinic Colentina
Valoarea totală a proiectelor care vizează investiţiile pentru extinderea şi modernizarea Spitalului Clinic Colentina ar urma să depăşească 1,1 miliarde lei.
Este vorba, în primul rând, despre proiectul realizării unui nou corp de spital, tip monobloc parţial, configurat pe şase secţii medicale şi având minim 300 de paturi (35 pentru ATI). Vor fi patru blocuri operatorii, fiecare cu minim şase săli de operaţie, cuplate pe vertical, ataşate secţiilor medicale.
Un al doilea proiect vizează construirea unui bloc operator şi ATI pentru Clinica Ortopedie a Spitalului Clinic Colentina, iar cel de-al treilea se referă la dezvoltarea Băncii de Ţesut din cadrul Secţiei de Ortopedie şi Traumatologie a Spitalului Colentina.
Continuarea investiţiilor pentru modernizarea şi echiparea Spitalului Clinic de Ortopedie, Traumatologie şi TBC Osteoarticular "FOIŞOR"
Sunt în curs investiţii cu o valoare totală de peste 20 de milioane de lei pentru finalizarea lucrărilor de la Spitalul Clinic FOIŞOR, care s-au derulat pe parcursul mai multor ani.
Spitalele Victor Babeş, Colentina şi Carol Davila, dotate cu ambulanţe de ultimă generaţie prin fonduri europene
Nouă ambulanţe de ultimă generaţie, în valoare totală de 1 milion de euro, au intrat recent în dotarea a trei dintre spitalele administrate de Primăria Municipiului Bucureşti, prin ASSMB - Administraţia Spitalelor şi Serviciilor Medicale Bucureşti în cadrul unui proiect cu finanţare europeană.
Ambulanţele sunt destinate intervenţiei de urgenţă şi transportului medical asistat al pacienţilor. Sunt dotate cu echipamente si materiale sanitare care includ defibrilatoare semiautomate sau manuale şi medicamente necesare resuscitării şi acordării asistenţei medicale de urgenţă.
Achiziţia ambulanţelor face parte din proiectul "STOP- COVID în cadrul Spitalelor A.S.S.M.B", finanţat prin Programul Operaţional Infrastructură Mare (POIM) 2014 - 2020.
Spitalul Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale "Dr. Victor Babeş"
A fost dat în funcţiune compartimentul de Terapie acută din cadrul secţiei a-V-a clinice boli infecţioase şi tropicale adulţi din cadrul Spitalului Clinic de Boli Infecţioase şi Tropicale "Dr. Victor Babeş".
Compartimentul de Terapie acută este compus din 21 de paturi, situate în 7 saloane, dotate individual cu sisteme de susţinere şi monitorizare a funcţiilor vitale, rampe prevăzute cu prize de oxigen, vacuum şi aer, sisteme de apelare personal medical, monitorizare video, staţie centrală de monitorizare, acces controlat video şi audio în secţie.
Compartimentul are în dotare şi un mini laborator dotat cu analizoare "Point of care" care asigură efectuarea cu rapiditate a investigaţiilor biologice la patul pacientului. Compartimentul este dotat şi cu un aparat de radiologie portabil ce permite efectuarea rapidă a radiografiilor la patul pacientului.
Toate spaţiile auxiliare au fost modernizate şi dotate conform normativelor în vigoare. Sistemul de alimentare cu energie electrică şi cu gaze medicinale a fost modernizat şi a fost instalat un nou generator, care poate suplini întregul compartiment, în cazul întreruperii furnizării cu energie electrică, conform surselor citate.
Acest compartiment asigură condiţii speciale de asistenţă medicală pentru pacienţii cu grad mare de dependenţă, pre Terapie intensivă, pentru pacienţii cu patologie infecţioasă diversă.
În acelaşi timp sunt asigurate condiţii optime de lucru atât pentru personalul medical, cât şi pentru personalul auxiliar, care beneficiază de spaţii optime necesare desfăşurării activităţii zilnice.
• Proiecte de investiţii din fonduri europene
În bugetul Municipiului Bucureşti, la secţiunea dezvoltare, destinată investiţiilor noi şi în continuare, au fost aprobate credite bugetare, astfel:
- 1.625.605.970 lei, de la bugetul local;
- 114.177.000, de la instituţiile finanţate parţial sau integral din venituri proprii;
- 93.275.000 lei, sursa - credite interne.
În ceea ce priveşte fondurile europene, Municipiul Bucureşti are în derulare următoarele proiecte de finanţare:
• POR (Programul Operaţional Regional)
- 8 proiecte ce vizează achiziţia a 100 de tramvaie noi:
1.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 1, cod SMIS 122602 - 12 tramvaie - buget total 120.829.516,40 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 89.658.239,92 lei;
2.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 10, cod SMIS 122603 - 12 tramvaie - buget total 120.829.516,40 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 89.658.239,92 lei;
3.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 21, cod SMIS 121509 - 12 tramvaie - buget total 120.829.516,40 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 89.658.239,92 lei;
4.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 25, cod SMIS 121510 - 12 tramvaie - buget total 120.829.516,40 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 89.658.239,92 lei;
5.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 32, cod SMIS 121511 - 12 tramvaie - buget total 120.829.516,40 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 89.658.239,92 lei;
6.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 40, cod SMIS 122604 - 10 tramvaie - buget total 100.701.895,13 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 75.406.852,09 lei;
7.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 41, cod SMIS 121513 - 20 tramvaie - buget total 201.340.001,52 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 150.749.144,92 lei;
8.Modernizarea şi dotarea liniei de tramvai nr. 55, cod SMIS 122605 - 10 tramvaie - buget total 100.701.895,13 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 75.406.852,09 lei.
- 4 proiecte ce vizează achiziţia a 100 de autobuze electrice:
1.Achiziţionarea de autobuze electrice necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe traseele 137 şi 138 - 13 autobuze electrice - buget total 47.269.353,33 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 28.410.066,64 lei;
2.Achiziţionarea de autobuze electrice necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe traseele 173, 311, 336, 381 şi 601- 33 autobuze electrice - buget total 119.783.677,65 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 71.912.724,12 lei ;
3.Achiziţionarea de autobuze electrice necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe traseele 300, 330 şi 335 - 25 autobuze electrice - buget total 90.777.947,92 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 54.512.030,04 lei;
4.Achiziţionarea de autobuze electrice necesare îmbunătăţirii transportului public de călători pe traseele 312, 313, 386 şi 385- 29 autobuze electrice - buget total 105.280.673,14 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 63.212.278,12.
- 1 proiect ce vizează modernizarea unui tronson de 1,1 km cd linie de tramvai pe Bd. Vasile Milea:
Proiectul de modernizare a liniei de tramvai pe B-dul G-ral Vasile Milea de la intersecţia cu B-dul Timişoara până în dreptul intrării în benzinăria OMV are o valoare de 28.056.510,21 lei, din care finanţare nerambursabilă UE 27.474.854,89.
• AFM (Administraţia Fondului pentru Mediu)
- 1 proiect ce vizează achiziţia a 100 de troleibuze şi 130 de autobuze hibrid noi.
Acesst proiect vizeză achiziţionarea de mijloace de transport mai puţin poluante necesare îmbunătăţirii transportului public de călători în Municipiul Bucureşti - valoarea proiectului este de 487.872.261,10 lei (inclusiv TVA), din care fondurile nerambursabile UE reprezintă 340.000.000 lei.
• POCA ( Programul Operaţional Capacitate Administrativă)
- 1 proiect ce vizează consolidarea sistemului de management anticorupţie, creşterea eticii, transparenţei, integrităţii şi competentei la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti şi al instituţiilor aflate în subordonare/coordonare.
Investiţia are în vedere consolidarea sistemului de management anticorupţie. Valoarea totală a proiectului este de 301.898,59 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 261.574,59 lei.
- 1 proiect ce vizează îmbunătăţirea capacităţii administrative la nivelul regiunii Bucureşti - Ilfov, prin dezvoltarea capacităţii de planificare strategică, eficientizarea proceselor de management şi simplificarea procedurilor administrative pentru a răspunde în mod fundamentat şi coerent nevoilor comunicaţiilor locale.
În cadrul obiectivului Mobilitate 2.0 se urmăreşte digitalizarea planificării strategice şi administraţiei publice digitalizate la nivelul regiunii Bucureşti - valoarea totală a proiectului este de 4.424.315,00 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 3.185.531,60 lei
• POIM ( Programul Operaţional Infrastructură Mare)
- 1 proiect ce vizează două zone de extinderi ale sistemelor de alimentare cu apă şi canalizare existente: Ghidigeni şi Henri Coandă, precum şi la alte două zone de îmbunătăţire a funcţionării sistemului existent de canalizare pentru rezolvarea unor situaţii de supraîncărcare a colectoarelor existente şi de eliminare a condiţiilor de inundabilitate: Cheile Turzii şi Olteniţei.
Acesta presupune extinderea şi reabilitarea infrastructurii de apă şi apă uzată în zonele Ghidigeni, Olteniţei, Cheile Turzii şi Henri Coandă - valoarea totală a proiectului este de 329.125.987,10 lei, din care finanţare nerambursabilă UE 163.909.866,73 lei.
- 1 proiect ce vizează reabilitarea a cinci loturi din cadrul magistralelor de termoficare ce alimentează cu apă fierbinte consumatorii racordaţi la SACET Bucureşti, ce are ca obiectiv general reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră şi îmbunătăţirea stării de sănătate a populaţiei şi a calităţii vieţii populaţiei deservite de sistemul de termoficare centralizat din Bucureşti.
Acesta presupune reabilitarea sistemului de termoficare al municipiului Bucureşti (25 obiective totalizând 105,97 km traseu conducte termoficare) - valoarea totală a proiectului este de 1.572.631.844,97 lei, din care finanţare nerambursabilă UE de 1.124.923.308,35.lei
- 1 proiect ce vizează continuarea îmbunătăţirii infrastructurii în sectorul de apă uzată din Municipiul Bucureşti, în vederea îndeplinirii obligaţiilor de conformare cu angajamentele de tranziţie şi cu obiectivele intermediare convenite între Comisia Europeană şi Guvernul României, pentru implementarea Directivei 91/271 a CE cu privire la colectarea şi tratarea apelor uzate urbane (transpusă în legislaţia naţională prin Hotărârea 352/2005, referitoare la tratarea apei uzate urbane).
În cadrul acestuia, are loc finalizarea Staţiei de Epurare Glina, reabilitarea principalelor colectoare de canalizare şi a canalului colector Dâmboviţa (Caseta) în Municipiul Bucuresti - Etapa II", cod SMIS nr. 102050 - valoarea totală a proiectului este de 1.723.799.782,91 din care fonduri nerambursabile UE - 874.695.929 lei.
În ceea ce priveşte strategia autorităţii pentru atragerea fondurilor europene în 2022, Municipiul Bucureşti intenţionează să acceseze fonduri nerambursabile prin programele:
-Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR);
-Programul Operaţional Regional pentru regiunea Bucureşti-Ilfov (POR 2021 - 2027);
-Programului privind creşterea eficienţei energetice a infrastructurii de iluminat public (AFM);
-Programul Operaţional Dezvoltare Durabilă (PODD);
-Programul Operaţional Transport (POT).
1. fără titlu
(mesaj trimis de credinciosul în data de 12.09.2022, 08:53)
instanta e cel mai bun arhitect!instanta e cel mai bun ministru de finante,pensiile lor speciale nu pot fi impozitate ,celelalte,da,Nicusor e cel mai bun primar din lume,votati-l ca poate candideaza la Paris si ni-l iau francezii si sa vezi jale mare!