"Mitsubishi Motors", al şaselea mare producător auto nipon, se confruntă cu dificultăţi financiare, după ce a recunoscut în aprilie că a exagerat economiile de combustibil pentru patru modele de automobile vândute pe piaţa japoneză şi, de asemenea, că a utilizat metode de testare care nu respectă standardele japoneze începând din anul 1991.
"Mitsubishi Motors" a anunţat că "Nissan" a plătit 468,52 yeni per titlu, iar din 14 decembrie şeful alianţei "Renault-Nissan", Carlos Ghosn, va conduce şi "Mitsubishi", potrivit Agerpres.
Alianţa dintre "Renault-Nissan-Mitsubishi" va crea al patrulea producător auto din lume, după "Toyota", "Volkswagen" AG şi "General Motors" Co.
Carlos Ghosn, în vârstă de 62 de ani, este creditat cu redresarea "Nissan", care în anii "90 era aproape de faliment. Ieri, Ghosn s-a angajat să păstreze independenţa "Mitsubishi" şi a confirmat că l-a rugat pe actualul preşedinte - director general al "Mitsubishi", Osamu Masuko, să rămână preşedinte.
Alianţa cu "Nissan" va duce la sinergii de 25 de miliarde de yeni (241 milioane de dolari) în anul fiscal 2017, a precizat Osamu Masuko.
"Vorbesc în numele tuturor când spun că ne angajăm să sprijinim deplin", a afirmat Carlos Ghosn, adăugând că "Nissan" va furniza expertiza şi competenţele necesare pentru a ajuta la restabilirea încrederii în "Mitsubishi" şi la îmbunătăţirea guvernanţei.
Cele două companii au anunţat că-şi vor menţine identităţi, branduri şi reţele de dealeri separate, dar "Nissan" va numi patru noi membri în Consiliul de Administraţie al "Mitsubishi".