ANCOM şi reprezentanţii industriei de telecomunicaţii au agreat astăzi noile măsuri pentru combaterea apelurilor abuzive şi a celor involuntare la 112, precum şi noile măsuri de reglementare a pieţelor de gros corespunzătoare serviciilor de linii închiriate - segmente terminale, informează un comunicat remis redacţiei.
ANCOM a considerat că este necesar să fie definit şi implementat un nou set de măsuri de combatere a apelării abuzive a serviciului de urgenţă 112, întrucât măsura provizorie de avertizare prin transmiterea unui număr de mesaje scurte, aplicată în perioada 20 martie - 20 iunie 2009, s-a dovedit a avea o eficacitate limitată, efectul ei tinzând să scadă în timp.
Astfel, abonaţii care vor origina mai mult de 2 apeluri abuzive zilnic din reţelele publice mobile de telefonie vor primi un mesaj în care vor fi avertizaţi cu privire la încălcarea legislaţiei în vigoare. În cazul abonaţilor care au apelat abuziv serviciul de urgenţă de cel puţin 6 ori în cursul aceleiaşi zile, suplimentar faţă de transmiterea mesajului scurt, apelurile vor fi redirecţionate, timp de 5 zile, către un serviciu automatizat IVR (Interactive Voice Response = Sistem de Răspuns Automat), înainte ca apelul să fie transferat către un operator 112.