Zalando: Consumatorii români vor o experienţă de cumpărături personalizată şi inovatoare

A.V.
Ziarul BURSA #Companii / 14 noiembrie

Daniel Roginski, General Manager Central & Eastern Europe Zalando: "Continuăm să inovăm la nivelul experienţei consumatorului".

Daniel Roginski, General Manager Central & Eastern Europe Zalando: "Continuăm să inovăm la nivelul experienţei consumatorului".

English Version

Selecţia de produse, calitatea şi brandurile sunt factori cheie în alegerea magazinelor de fashion online

Consumatorii români caută din ce în ce mai mult o experienţă de cumpărături online mai bogată, personalizată şi inovatoare atunci când cumpără articole de fashion, încălţăminte şi accesorii, conform unui studiu realizat la cererea companiei germane de retail Zalando. Studiul, desfăşurat în rândul românilor care fac cumpărături online, arată că aceştia apreciază nu doar comoditatea şi accesibilitatea, dar şi o selecţie variată de stiluri şi branduri, conţinut de calitate, recomandări personalizate, precum şi inovaţii cum sunt recomandările de mărimi, cabinele de probă virtuale şi sfaturile de cumpărături bazate pe inteligenţa artificială.

Daniel Roginski, General Manager Central & Eastern Europe Zalando, a declarat ieri, într-o întâlnire cu jurnaliştii: "Rezultatele studiului confirmă că selecţia de produse, conţinutul, gradul de personalizare şi inovaţiile devin din ce în ce mai importante în retail, în general. Românii vor să aleagă dintre o varietate de stiluri, cu toate opţiunile de preţ. Aceştia caută o experienţă de cumpărături personalizată, care să îi inspire, îşi doresc să le fie uşor să găsească mărimea potrivită şi să fie o plăcere să descopere produse noi de modă. Zalando oferă o selecţie variată pentru toate nivelurile de preţ şi continuă să inoveze la nivelul experienţei consumatorului. Impactul acestor inovaţii poate fi semnificativ: ajută, de exemplu, la găsirea mai rapidă a produselor relevante şi contribuie la reducerea ratei de retur. Lansarea recentă a asistentului AI Zalando în limba română şi în alte câteva limbi este un exemplu perfect de consiliere personalizată în modă. Avem şi o echipă dedicată Size & Fit, care ajută clienţii să găsească mai uşor mărimea corectă. Acest studiu confirmă misiunea Zalando de a stabili noi standarde pentru cumpărăturile online, personalizare şi inspiraţie în industria de modă şi lifestyle".

Focus pe selecţia de produse, calitate şi branduri

La fel ca în multe alte ţări, accesibilitatea este un factor critic pentru cumpărătorii români atunci când aleg magazinele de fashion online, jumătate dintre respondenţi (52%) considerând acest criteriu ca fiind cel mai important în alegerea platformei. Al doilea cel mai important motiv pentru a alege un magazin online de fashion este calitatea produselor, opţiune aleasă de o cincime dintre români (20%), urmată de selecţia şi disponibilitatea produselor (10%) şi de branduri (7%). Aproape jumătate dintre români (46%) sunt de acord cu afirmaţia "Prefer să cumpăr articole de fashion de pe platforme care oferă branduri de înaltă calitate", comparativ cu 41% care sunt neutri şi 13% care nu sunt de acord sau nu cumpără articole de fashion online.

Întrebaţi despre motivele care îi îndreaptă către cumpărături online şi nu spre cumpărături în magazin, comoditatea este adusă ca argument cel mai des de către respondenţi, după găsirea unor preţuri mai bune. Faptul că poţi face cumpărături acasă, oricând doreşti (ambele 24%) sunt motive importante pentru românii care cumpără haine şi încălţăminte online. Totuşi, aceştia consideră selecţia de produse un alt factor esenţial în decizia de a face cumpărături online sau offline. Unul din cinci români (22%) apreciază varietatea de mărimi şi stiluri disponibile online, iar 18% menţionează diversitatea produselor ca fiind importantă. Unul din zece respondenţi menţionează accesul la branduri internaţionale şi colecţii exclusive printre motivele pentru care ar alege să cumpăre online în locul unui magazin fizic.

Calitatea produselor şi a brandurilor nu sunt singurii factori care influenţează experienţa de cumpărături online. Întrebaţi ce ar face cumpărăturile de fashion online mai uşoare sau mai plăcute, doi din cinci români îşi doresc detalii clare despre produse (40%), imagini de înaltă calitate (32%) şi fotografii sau videoclipuri care prezintă articolele de îmbrăcăminte pe persoane reale (30%). De asemenea, aproape două treimi (62%) dintre respondenţi sunt de acord că sunt mai predispuşi să cumpere haine dacă le pot vedea pe modele cu diverse conformaţii. Aproape jumătate (49%) sunt de acord că un conţinut inspirat de tendinţele actuale îi ajută să cumpere produse de fashion noi.

Recomandările personalizate, preferate

Consumatorii români apreciază, de asemenea, recomandările personalizate şi ghidurile de mărimi precise în experienţa lor de cumpărături. 65% dintre respondenţi sunt de acord că se bazează pe ghidurile de mărimi şi feedbackul altor clienţi pentru a se asigura că aleg mărimea corectă. Peste jumătate (53%) se bucură să descopere produse de modă cu ajutorul recomandărilor personalizate şi deseori iau în considerare recomandările despre articolele care se potrivesc cu cele deja alese (52%). Respondenţii întâmpină, de asemenea, cu entuziasm inovaţiile care îi ajută să găsească produsele potrivite: o majoritate clară (57%) este de acord că ar folosi o cabină de probă virtuală sau realitatea augmentată pentru a-şi găsi mai uşor mărimea. Jumătate dintre respondenţi (50%) ar lua în calcul sfaturile de cumpărături bazate pe inteligenţă artificială, dacă ar fi disponibile.

Comparând diferite grupuri de vârstă, studiul arată că tinerii consumatori (18-24 ani) sunt mai implicaţi în cumpărăturile online şi sunt mai influenţaţi de tendinţele de modă şi de recomandările personalizate, preferând o experienţă mai dinamică şi orientată spre tendinţe. Consumatorii cu vârsta cuprinsă între 25 şi 44 de ani au, de asemenea, o preferinţă mai puternică pentru recomandările personalizate decât media. În contrast, grupurile mai în vârstă (45+ ani) pun un accent mai mare pe comoditate şi indicatori de calitate, precum reputaţia brandului, subliniind astfel preferinţa lor pentru o experienţă de cumpărături de încredere şi simplă.

Zalando a testat recent un nou pilot al cabinei de probă virtuale, care a arătat clienţilor cum se potrivesc articolele de modă pe un avatar 3D. Cabina de probă virtuală le-a permis utilizatorilor să îşi ia măsurătorile corporale cu ajutorul smartphone-ului şi să vadă cum se potrivesc articolele pe baza formei unice a corpului lor. Zalando a observat deja o reducere cu până la 40% a ratei de retur pentru acele produse pentru care este folosită tehnologia cabinei de probă virtuale.

Studiul pentru Zalando a fost realizat de Publicis Groupe Data Intelligence în rândul unui eşantion de 1.001 români, bărbaţi şi femei, cu vârste cuprinse între 18 şi 65 de ani, care au făcut cumpărături online cel puţin o dată. Colectarea datelor a avut loc între 28 octombrie şi 4 noiembrie 2024.

Fondată în Berlin, în 2008, Zalando este o destinaţie online multi-brand de modă din Europa, cu aproximativ 50 de milioane de clienţi activi în prezent. Volumul brut de marfă vândută a atins 14,6 miliarde de euro în 2023, potrivit cifrelor furnuzate de companie.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
digi.ro
aages.ro
danescu.ro
librarie.net
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

20 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9762
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7170
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3244
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9713
Gram de aur (XAU)Gram de aur397.9899

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
petreceriperfecte.ro
targuldeturism.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb