Rusia va înregistra cele mai mari pierderi de venituri în urma reglementărilor care impun utilizarea unor carburanţi mai puţin poluanţi pentru navele maritime, începând din 2020, întrucât cel mai mare exportator de păcură nu pare pregătit pentru schimbare, transmite Bloomberg.
Rafinării din întreaga lume se pregătesc pentru o schimbare care are loc o dată la o generaţie, pentru reducerea poluării provocate de navele maritime. În timp ce rafinăriile din Europa şi Golful Mexic par bine poziţionate să treacă la o producţie de carburanţi cu conţinut scăzut de sulf, companiile ruseşti nu au făcut prea multe în acest sens.
"Sectorul petrolier rus pare să fie cel mai mare perdant. Nu există nicio şansă să fie pregătiţi 100% când vor intra în vigoare noile reguli, aşa că păcura rusească se va vinde cu un discount tot mai mare", a declarat Alexandr Şerbakov, analist la IHS Markit.
În 2020, veniturile pierdute s-ar putea ridica la 3,5 miliarde de dolari, potrivit băncii de investiţii Wood&Co Financial Servies, specializată în Europa emergentă. Această sumă reprezintă peste o treime din veniturile de circa 9 miliarde de dolari primite anul trecut de furnizorii ruşi pentru exporturile de păcură, potrivit calculelor Bloomberg bazate pe datele serviciului vamal rus.
Reglementările pregătite de Organizaţia Maritimă Internaţională, cunoscute sub numele de IMO 2020, prevăd că navele trebuie fie să cumpere păcură cu conţinut redus de sulf fie să instaleze fltre care să elimine poluantul din gazele de evacuare.
Reglementările vor limita conţinutul de sulf la 0,5%, de la 3,5% cât este în prezent în majoritatea regiunilor lumii. Asta eeste o veste proastă pentru producătorii ruşi, care produc şi procesează petrol sulfuros din Urali.