Compania finlandeză "Nokia" Oyj, cel mai mare producător mondial de telefoane mobile, şi-a majorat cu 19% profitul în ultimul trimestru din 2006, peste aşteptări, ca urmare a vânzărilor record realizate pe pieţele în curs de formare. Profitul net al companiei a crescut la 1,27 miliarde de euro (1,65 miliarde de dolari) ori 32 de cenţi/acţiune, de la 1,07 miliarde de euro sau 25 de cenţi/titlu în ultimele trei luni din 2005. "Nokia" a înregistrat anumite câştiguri, dar şi cheltuieli speciale în perioada de raportare, iar dacă acestea nu sunt luate în calcul, profitul companiei a fost de 30 de cenţi/acţiune.
Vânzările "Nokia" au sporit cu 13%, la 11,7 miliarde de euro. Analiştii aşteptau numai 1,11 miliarde de euro sau 28 de cenţi/acţiune, la vânzări de 11,6 miliarde de euro.
Directorul executiv al "Nokia", Olli-Pekka Kallasvuo, a declarat că, la finele lui 2006, cota de piaţă a companiei a crescut la 36% în baza vânzărilor din China, India şi America Latină, unde sunt solicitate telefoane mai ieftine. La finele lui 2005, cota de piaţă a "Nokia" era de 34%.
"Nokia" a livrat 106 milioane de unităţi în ultimul trimestru din 2006 (cifră record), cu 26% mai mult decât în intervalul similar din 2005. Preţul mediu al unui telefon mobil Nokia a scăzut la 89 de euro în perioada analizată, de la 93 de euro în trimestrul anterior.
Rivalul american al companiei finlandeze, "Motorola" Inc., şi-a diminuat profitul cu 48% în ultimele trei luni din 2006.
Atât "Nokia", cât şi "Motorola" au lansat noi modele în ianuarie 2007, ca să câştige clienţi.