ODATĂ CU REDUCERILE DE BLACK FRIDAY Campaniile de reduceri lansate de retaileri cu ocazia sărbătorilor de Crăciun au început

G.U.
Comunicate de presă / 12 noiembrie 2020

Campaniile de reduceri lansate de retaileri cu ocazia sărbătorilor de Crăciun au început

Campaniile de reduceri lansate de retaileri cu ocazia sărbătorilor de Crăciun au început încă din luna noiembrie, odată cu reducerile de Black Friday, pe fondul lipsei de predictibilitate vizavi de intrarea în carantină şi a temerii legate de întârzierea transporturilor, arată datele CBRE, liderul pieţei de consultanţă imobiliară, conform unui comunicat de presă. Retailerii se concentrează tot mai mult pe excelenţa operaţională adusă de serviciile omnichannel, care răspund nevoii de real estate indiferent că este vorba de spaţii de retail sau spaţii logistice.

Răzvan Iorgu, managing director, CBRE România, a declarat: "2020 nu a fost un an usor pentru retaileri. În astfel de momente să te focusezi pe excelenţa operaţională iar în retail acest lucru implică în mod evident logistica. Prin integrarea retailului şi a industrialului în echipa de omnichannel a CBRE ne-am propus să răspundem întregii nevoi de real estate pe care o au retailerii, fie că vorbim de magazine online sau offline. Serviciile omnichannel contribuie astfel la excelenţa operaţională din retail."

Negocieri de 100.000 mp de spaţii logistice pentru companii din retail

La nivel local, CBRE are în prezent discuţii avansate pentru o suprafaţă totală de aproximativ 100.000 mp de spaţii de logistice pentru mai multe companii din sectorul de retail, acest tip de chiriaşi generând o cerere importantă în piaţa spaţiilor industriale şi logistice în dorinţa de a-şi dezvolta huburi regionale. Trendul este similar şi în alte pieţe din Europa Centrală şi de Est, arată Răzvan Iorgu.

"Din primele 20 de tranzacţii ca mărime în regiune, peste 90% sunt reprezentate de jucători din ecommerce şi retail, aceştia contribuind direct la cererea ridicată din acest an. În Polonia, tranzacţiile de închiriere din primele nouă luni reprezintă 85% din întregul volumul din 2019, în timp ce în Ungaria şi în România, cererea din primele nouă luni a depăşit deja volumul tranzacţionat anul trecut. Suntem în etapa consolidărilor, a depozitelor centralizate de mari dimensiuni", adaugă Răzvan Iorgu.

Potrivit comunicatului, în primele nouă luni din 2020, volumul total tranzacţionat (cererea netă şi renegocierile) pe piaţa spaţiilor industriale din România a depăşit 600.000 mp, potrivit datelor CBRE, iar până la finalul anului urmează a fi închiriaţi încă aproximativ 150.000 mp. Volumul ridicat de închirieri atrage după sine un potenţial în creştere pentru achiziţiile de proiecte industriale din partea investitorilor în imobiliare.

"Ne aşteptăm la o creştere a ponderii a industrialului în totalul volumului tranzacţiilor de investiţii cu spaţii imobiliare. Astfel, în 2021, tranzacţiile cu proiecte industriale ar putea reprezenta 20% din volumul tranzacţionat, marcând o dublare faţă de ponderea din ultimii trei ani", explică directorul CBRE România.

Vânzări cu 30% mai mari de Black Friday şi pondere de 10% a ecommerce-ului

Un alt trend vizibil atât în România, cât şi în Europa şi Statelor Unite, este începerea campaniilor de Crăciun simultan cu campaniile de reduceri de Black Friday.

"Crăciunul a început în noiembrie, odată cu Black Friday, pe fondul lipsei de predictibilitate vizavi de o nouă carantină şi de teamă că produsele comandate nu vor fi livrate la timp. Estimăm o creştere de 30% a vânzărilor de Black Friday, având în vedere că se fac tot acum şi achiziţiile pentru Crăciun. Ponderea ecommerce-ului va creşte şi ne aşteptăm ca în trimestrul al patrulea să depăşească pentru prima dată pragul de 10% din totalul vânzărilor de retail", a declarat Carmen Ravon, Head of Retail and Land, Omnichannel Real Estate Solutions, în cadrul CBRE România.

Totodată, comportamentul de consum s-a schimbat pentru că petrecem mai mult timp în casă, afirmă Carmen Ravon, spunând că se vând mai puţine rochii şi accesorii de petrecere, dar mai multe accesorii şi decoraţiuni pentru casă. Vânzările ridicate pe care magazinele home & deco le înregistrează se reflectă şi în volumul spaţiilor logistice închiriate.

"Dacă în 2019 retailerii de home & deco ocupau 40.000 mp de spaţii industriale, anul acesta doar din două cereri s-au adăugat 100.000 mp. Pe termen lung estimăm o creştere vânzărilor şi pe alte segmente: retailul online alimentar, magazinele de jucării, de hrană şi accesorii pentru animale şi magazinele de fashion. Retailerii vor să eficientizeze modul în care aduc produsele mai aproape de consumator şi vedem tot mai multe cereri de spaţii logistice pentru a-şi reduce timpul de livrare, dar mai ales pentru a-şi securiza stocurile din magazinele fizice", a precizat Carmen Ravon.

Stocul de spaţii industriale va ajunge la 8 mil. mp în 2025

Stocul de spaţii industriale şi logistice va atinge 5 mil. mp la finalul acestui an, marcând o dublare faţă de anul 2015, arată datele CBRE. În primele nouă luni, volumul tranzacţiilor de închiriere care a dus la creşterea netă stocului a fost de 500.000, dintre care 250.000 mp au fost generaţi de retaileri, notează sursa citată.

Andrei Jerca, Head of Industrial Services, CBRE România, a declarat: "Volumul livrărilor din 2021 se va menţine la nivelul mediei din ultimii trei ani şi are toate şansele să depăşească bariera de 500.000 mp. Cererea va continua să vină din partea retailerilor alimentari, fiind generată de nevoia de noi huburi regionale, creşterea suprafeţei de temperatură controlată şi a gradului de integrare pe platformele logistice. Media actuală de integrare pentru top 10 retaileri alimentari este de aproximativ 60%. O integrare de 80%, o targetată de majoritatea jucătorilor, va duce volumul de spaţii logistice destinat retailerilor la o creştere cu cel puţin 50%."

Un alt segment generator de cerere pentru spaţii industriale este reprezentat de sectorul de ecommerce, fie că vorbim de magazine online sau de retailerii tradiţionali care îşi dezvoltă acum platforme de vânzări online, completat de curierat, serviciu indispensabil pentru comerţul online.

"Având în vedere nevoia retailerilor de a-şi eficientiza costurile de distribuţie şi timpii de livrare, estimăm că Bucureştiul va atrage ponderea principală din livrările viitoare, în timp ce o nevoie de incity logistics şi last mile vedem atât în Bucureşti, cât şi în Cluj-Napoca. Există totodată o serie de oraşe cu dezvoltări limitate sau chiar inexistente care vor fi noile puncte de interes pentru chiriaşi şi dezvoltatori: Constanţa, Iaşi, Craiova şi Bacău. Astfel, calculele CBRE ne indică o creştere a stocului de spaţii industriale cu peste 50% în următorii 5 ani, până la 8 mil. mp", a declarat Andrei Jerca.

Opinia Cititorului ( 1 )

  1. ha ha

Comanda carte
veolia.ro
Apanova
danescu.ro
Mozart
Schlumberger
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

13 Noi. 2024
Euro (EUR)Euro4.9764
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.6879
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.3062
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9723
Gram de aur (XAU)Gram de aur393.4124

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Mirosul Crăciunului
thediplomat.ro
targuldeturism.ro
gustulitaliei.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb