Valea Buzăului dă primele semne de revigorare. Două dintre punctele de mare risc de pe DN10 vor fi eliminate în perioada următoare, iar circulaţia pe şoseaua ce face legătura între Buzău şi Braşov va deveni mai sigură, după cum au anunţat oficialii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere aflaţi în vizită la Buzău.
Este vorba despre podul de peste Băsca-Chiojdului, din comuna Cislău şi Viadul Giurca, unde au ajuns pe 25 noiembrie, pentru a verifica stadiul lucrărilor directorul general adjunct CNAIR, Ovidiu Barbier şi directorul general DRDP Bucureşti, Cătălin Şomode.
Prima oprire a echipei din vârful CNAIR a fost podul de la Cislău. Construit în urmă cu peste 80 de ani, obiectivul a devenit un pericol pentru şoferi. Experţi au decis că este atât de degradat încât trebuie demolat şi construit unul nou. Fapt care se va şi întâmpla. În urmă cu două săptămâni a fost dat ordinul de începere a lucrărilor, iar de atunci echipele de muncitori sunt pe şantier.
Ionaşcu Vasile, consilier şantier, a declarant: ,,Podul vechi nu se mai putea repera, plus că talvegul apei a crescut foarte mult . Nu prea mai are e unde să treaca apa, o viitură purenică pe sub pod. El va fi înălţat cu aroximativ un metru şi jumătate - doi".
Totodată, preşedintele PNL Buzău, Gabriel Avrămescu, a adăugat: "Lucrările au început de săptămâna trecută şi evoluează rapid. Au fost finalizate lucrările de foraj şi construcţie pentru 10 coloane (piloni de susţinere) din cele 36 prevăzute în proiect. Astfel, 15 milioane de lei, bani europeni, vor fi investite pentru construcţia celui mai important pod de legătură dintre Buzău şi Braşov. Podul de la Cislău, de peste râul Bâsca Chiojdului, îl va înlocui pe cel vechi care a devenit tot mai nesigur din cauza degradării. Guvernul PNL a reuşit să atragă fonduri europene (FEDR) pentru construcţia acestui pod, după ce iniţial fuseseră prevăzuţi bani guvernamentali, investiţia devenind astfel mult mai sigură".
Lucrările sunt deja la un nivel avansat, fapt care l-a determinat pe oficialul din CNAIR chiar să creadă că dacă ritmul se va menţine acelaşi lucrarea ar putea fi terminată mai devreme de un an de zile, cât este prevăzut în contractul cu cosntructorul
,,Sunt foarte mulţumit de mobilizarea constructorului pentru că în aproximativ două săptămâni deja avem forate 10 coloane. Este o lucrare din punct de vedere al traficului extrem de importantă pentru zona în care suntem. Structura de pod- este un pod nou, cu trei deschideri, structură metalică şi are termen de execuţie douăsprezece luni. Toată partea de finanţarea este asigurată. Mobilizarea constructorului mă face să cred că lucrarea se va termina chiar cu un avans faţă de termenul estimat", Ovidiu Barbier, director general adjunct CNAIR.
Al doilea şantier vizitat a fost Viadultul Giurca. Aici acelaşi rimt de lucru. De şapte luni muncitorii lucrează aproape fără oprire, aşa că jumătate din reparaţiile pe care le au de făcut sunt gata. În prima parte a lunii decembrie sensul de drum la care s-a lucrat până acum va fi redat circulaţiei, iar echipa de muncitori va începe lucrările pe celălalt sens de mers.
Gabriel Avrămescu, preşedinte PNL Buzău, a declarat: "Unul dintre cele mai importante drumuri de legătură dintre Buzău şi Covasna-Braşov a devenit inaccesibil pentru transportul de mare tonaj încă din 2018, când nivelul de degradare a viaductului a devenit evident. În ciuda expertizei care a demonstrat că viaductul are nevoie urgentă de reabilitare, abia anul trecut au fost alocate fondurile pentru consolidarea construcţiei de peste Siriu. 5 milioane de lei vor fi investite pentru ca viaductul să fie redat traficului greu (de peste 7,5 tone), până în primăvara anului viitor. Proiectul de reabilitare a Viaductului de pe DN 10 peste Valea Giurca la Lunca Jariştei urmăreşte consolidarea suprafeţei carosabile de 7,80 m, prevăzute cu 2 trotuare pietonale de 1,00 m lăţime utilă, realizate la nivel, hidroizolaţie continuă pe toată lăţimea secţiunii transversale".
Odată rezolvate problemele de la Viaductul Giurca şi podul de la Cislău rămân alte zeci de zone la fel de riscante. Cu alte cuvinte, dezvoltarea Buzăului trebuie să pornească de la reabilitarea infrastructurii rutiere de pe toată Valea Buzăului, lucru deja luat în calcul de reprezentanţii CNAIR care au anunţat că pentru anul viitor bugetul procnozat pentru judeţul Buzău este de trei ori mai mare decât cel de anul acesta. Concret, este vorba despre 80 de milioane de lei, faţă de 25 de milioane de lei alocaţi în 2020.
,,În momentul de faţă, Direcţia Regională de drumuri şi poduri Buzău are în execuţie două poduri: podul la care ne aflăm acum şi viaductul peste Giurca şi mai are în gestiuni 6 proiecte de poduri la faza de proiectare. Pentru cele 6 proiecte de poduri la faza de proiectare, anul viitor vom începe execuţia lucrărilor pentru trei din poduri care vor ajunge până la zona Siriu, astfel încât podurile să fie puse în siguranţă şi să existe condiţii optime pentru circulaţie", a precizat Cătălin Şomode.
Primul pe lista investiţiilor de anul viitor este podul de la Nehoiu, obiectiv construit în 1931 de Germania ca despăgubire de război pentru statul român. Expertizele au arătat că podul a devenit nesigur pentru circulaţie şi trebuie demolat.
Potrivit măsurătorilor, podul de la Nehoiu este străbătut de circa 10.000 de autovehicule în fiecare zi, iar odată ce obiectivul, alături de podul de la Cislău, dar şi Viaductul Giurca, vor fi modernizate, traficul în zonă se va desfăşura fără restricţii fapt are ar duce chiar şi la descongestionarea circulaţiei pe Valea Prahovei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.11.2020, 16:21)
genul asta de lucrari sunt bune pentru tara si cetateani cu cat mai multe cu atat mai bine
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 26.11.2020, 16:27)
sa vedem in cat timp se vor executa!