Acţionarii Oil Terminal (OIL) sunt convocaţi, în data de 28 martie, pentru aprobarea demarării negocierilor cu Euronova Energies în vederea constituirii unui parteneriat pentru construirea unui terminal de bitum, conform raportării companiei de vineri, de la Bursa de Valori Bucureşti (BVB).
Oferta depusă de Euronova Energies a fost aleasă de către Comisia de Evaluare a Oil Terminal din şapte oferte depuse.
Dezvoltarea terminalului de bitum este una dintre direcţiile de diversificare a portofoliului de produse derulate prin operatorul portuar din Constanţa, conform Strategiei de Dezvoltare şi a Planului de Administrare pentru perioada 2023 - 2027 a companiei.
"Întrucât Oil Terminal nu deţine surse proprii pentru implementarea unor astfel de proiecte de dezvoltare, societatea este interesată de constituirea unor parteneriate în acest sens", se menţionează în strategie.
Potrivit documentului, în prezent, în incinta Portului Constanţa funcţionează un singur furnizor de servicii de manipulare şi depozitare bitum. "Apreciem oportună implicarea într-un proiect nou cu un partener capabil să comercializeze pe piaţa românească şi în ţările vecine respectivul produs, care să cunoască piaţa de distribuţie pentru acest produs, să deţină know how în domeniu şi să asigure un flux constant de marfă pe o perioada semnificativă de timp", se arată în strategie.
Terminalul poate fi amplasat pe actuala platformă a Secţiei Platformă Port din incinta portului Constanţa, Dana 69, unde compania deţine propriul depozit de produse petroliere, se mai menţionează în document.
Euronova Energies este o companie elveţiană ce comercializează, transportă şi depozitează ţiţei şi produse rafinate în piaţa din Europa de Sud-Est.
La finele săptămânii trecute, acţionarii Oil Terminal au aprobat Bugetul de Venituri şi Cheltuieli pentru acest an. Compania estimează că va obţine o cifră de afaceri de 391,1 milioane lei, în creştere cu 11,8% şi un profit net de 15,7 milioane lei, cu 9,9% mai mare decât cel preliminar din 2023.
La sfârşitul anului trecut, societatea a anunţat aprobarea, de către ANRM, a unor tarife de derulare a ţiţeiului şi produselor petroliere prin terminalul petrolier mai mari cu 19,7%.
Statul Român deţine, prin Ministerul Energiei, 87,7% din operatorul portuar din Constanţa, a cărui evaluare bursieră se ridică la 390 milioane de lei.
1. E de bine?
(mesaj trimis de rezervat în data de 26.02.2024, 12:56)
Potrivit unui răspuns oferit de Serviciul de Informații și Securitate (SIS) al Republicii Moldova pentru Centrul de Investigații Jurnalistice din Moldova (CIJM), schema transportării de combustibil în regiunea separatistă transnistreană începe din Portul rusesc Novorosiisk de la Marea Neagră. De aici produsele petroliere sunt transportate pe cale maritimă până în Portul Constanța din România, la societatea comercială Oil Terminal. Intermediul afacerii este firma elvețiană Euronova Energies SA cu sediul la Geneva
Publicația specializată în domeniul energetic, Energy Intelligence, susține că Euronova Energies SA este o companie puțin cunoscută, care a câștigat mai multe licitații pentru volume de petrol din zona munților Urali, organizate de compania rusească de stat Zarubezhneft la bursa, Spimex, din Sankt-Petersburg în 2021.Conform aceleiași surse și documentelor de constituire ale Euronova Energies SA, obținute cu sprijinul jurnaliștilor de la Organized Crime and Corruption Reporting Project (OCCRP), compania cu pricina vinde petrol în sud-estul Europei și zona fostei Iugoslavii”.
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 26.02.2024, 14:35)
Ne-a luat pe toti prin surprindere decizia Oil Terminal... speram ca se va consolida parteneriatul strategic cu OMV Petrom...