Valoarea totală a despăgubirilor plătite de OMNIASIG Vienna Insurance Group în 2017 a fost de peste 626 milioane lei, în creştere cu peste 10% faţă de anul precedent, se arată într-un comunicat al companiei, remis Redacţiei.
Potrivit documentului, pe segmentul "Property", în 2017, cele mai însemnate pagube au fost provocate de o explozie urmată de incendiu, care a generat avarii la stocuri şi echipamente, incident pentru care a fost plătită o despăgubire în valoare de 7,40 milioane lei. În topul despăgubirilor, figurează şi un incendiu la un centru comercial (peste 7,30 milioane lei), iar pe locul trei se situează o despăgubire de 2,59 milioane lei pentru un incendiu izbucnit la un restaurant, care a afectat şi o clădire alăturată.
Reprezentanţii companiei afirmă că, începând cu anul curent, OMNIASIG a introdus facilitatea de autoconstatare pentru persoanele juridice, în anumite condiţii.
Totodată, pe linia "RCA", în 2017, topul este dominat de accidentele produse în străinătate, cea mai mare despăgubire, de 3,03 milioane lei, fiind plătită pentru un accident în lanţ produs de un autotractor în Franţa. În accident au fost implicate 16 autovehicule şi s-a soldat cu opt persoane vătămate, dintre care patru în stare gravă şi una decedată.
A doua despăgubire în clasament, de 2,40 milioane lei, este tot pentru un accident în străinătate, de data aceasta în Italia, în care un şofer nu a respectat indicatorul stop dintr-o intersecţie. În consecinţă, maşina a intrat în coliziune cu un alt autoturism. Pe locul trei este o despăgubire de 1,65 milioane lei pentru un incident din România - un incendiu provocat de un scurtcircuit la bordul maşinii, soldat cu vătămarea corporală a unui minor aflat în autoturism.
Recent, OMNIASIG a introdus şi facilitatea de soluţionare, în anumite condiţii, a dosarelor de daună RCA doar în baza fotografiilor şi documentelor trimise de către păgubit prin mijloace de comunicare electronice.
Conform raportului emis de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) în data de 30 martie 2018 şi publicat pe website-ul instituţiei, raport denumit "Analiza perioadei de plată şi soluţionare a dosarelor de daună avizate la asigurători în trimestrul IV 2017, în baza poliţelor de asigurare obligatorie auto RCA", OMNIASIG a înregistrat un procent de 99,12% al dosarelor de daună RCA plătite în termenul legal, iar durata medie de plată este de doar 3,15 zile/dosar, ceea ce reprezintă o îmbunătăţire a acestui indicator faţă de trimestrul III din 2017 când acesta era de 3,61 zile/dosar. Conform aceleiaşi analize ASF, OMNIASIG a înregistrat cea mai mică durată medie de soluţionare a dosarelor de daună, respectiv de 20,98 zile/dosar.
Potrivit sursei citate, pe linia asigurărilor "CASCO", cea mai mare despăgubire a fost de peste 334.000 lei, pentru un autoturism lovit de un altul, al cărui şofer a pierdut controlul volanului şi a intrat pe contrasens.
Următoarea despăgubire, în valoare de aproape 318.000 lei, a fost cauzată de un autoturism al cărui şofer a pierdut controlul volanului într-o curbă şi a ieşit de pe carosabil.
În ceea ce priveşte linia CASCO, majoritatea asiguraţilor au ales să îşi repare autoturismele în unităţi care aparţin reţelei de service-uri partenere OMNIASIG.
Reţeaua de peste 700 de service-uri auto partenere OMNIASIG este formată în proporţie de circa 73% din service-uri ce aparţin reprezentanţelor auto, restul fiind service-uri multimarcă. Avantajul principal al realizării reparaţiilor în cadrul reţelei de service-uri partenere este reprezentat de garanţia unei reparaţii de calitate, precum şi de proceduri simplificate, întrucât decontarea costurilor se realizează direct între asigurător şi service, fară implicarea financiară a asiguratului.
În ceea ce priveşte segmentul "asigurărilor de locuinţe", cea mai mare despăgubire a fost de 1,13 milioane lei, sumă plătită în urma unui incendiu izbucnit într-o locuinţă, incident în urma căruia au fost deteriorate şi bunurile din interior. A doua despăgubire ca valoare, de peste 435.000 lei, a fost plătită pentru un imobil deteriorat în proporţie de 80% în urma unei explozii cauzate de scăpări de gaze de la aragaz, explozie urmată de incendiu. Pe locul trei (peste 315.000 lei) din clasament a fost un incendiu dintr-un apartament de bloc, cauzat de un scurtcircuit la cablurile electrice din bucătărie.
Compania anunţă că din 2018 oferă facilitatea de autoconstatare a daunelor pe segmentul asigurărilor de locuinţe. Astfel, asiguratul sau păgubitul poate efectua singur constatarea, fără participarea reprezentanţilor OMNIASIG, prin trimiterea unor fotografii relevante şi completarea unui formular.
De asemenea, clienţii OMNIASIG au la dispoziţie facilitatea de plată rapidă a daunelor (în valoare de până la 2.000 lei, pentru anumite riscuri, fără solicitare de documente), fără constatare. În 2017, au fost plătite 423 dosare prin această modalitate, într-o perioadă de maximum trei zile, permiţând astfel asiguratului să îşi poată face reparaţiile în locuinţă în cel mai scurt timp posibil.
Procedura de plată rapidă se adresează tuturor persoanelor fizice care au o poliţă de asigurare facultativă a locuinţei încheiată la OMNIASIG, poliţă care acoperă riscurile: apa de conductă şi refulare, inundare (efectul apei), răspunderea civilă faţă de terţi a asiguratului în legătură cu evenimentele enumerate mai sus, produse la locuinţa sau la bunurile asigurate. Facilitatea de plată rapidă presupune avizarea daunei în cel mult şapte zile calendaristice de la data producerii acesteia şi transmiterea tuturor informaţiilor necesare despre paguba suferită doar prin telefon, compania achitând dauna, în limita a 2.000 de lei, în cel mult 72 de ore.
În cele din urmă, referitor la "asigurările de călătorie", OMNIASIG informează că cea mai mare despăgubire (137.000 lei) a fost achitată în cazul unei pneumonii, clientul aflându-se pe teritoriul SUA în momentul îmbolnăvirii. Durerile de origine cardiacă, manifestate atunci când asiguratul OMNIASIG se afla în Austria şi un accident de schi suferit de un alt asigurat în aceeaşi ţară au avut drept efect plata unor despăgubiri în valoare de 73.000 lei, respectiv 52.000 lei.