• Update 18:54 Roiss, OMV: "TAP, preferat datorită preţului mai mare al gazelor din Grecia şi Italia"
Consorţiul Şah Deniz II a motivat alegerea gazoductului TAP în detrimentul Nabucco, pentru transportul gazelor azere, cu preţul mai mare al gazelor care poate fi obţinut în Grecia şi Italia, a declarat şeful OMV, Gerhard Roiss, care a sugerat însă că decizia ar fi politică, conform surselor de presă.
"Consorţiul Şah Deniz II a informat OMV, un acţionar al Nabucco Gas Pipeline International Gmbh (NGPI), în ceea ce priveşte decizia privind ruta preferată de transport al gazelor către Europa. Proiectul Nabucco West nu a fost selectat de consorţiu", se arată într-un comunicat transmis miercuri de OMV.
---
• UPDATE 16:56
Proiectul Nabucco West, în care este implicată şi România, a pierdut cursa pentru gazele extrase din Marea Caspică, de la Şah Deniz (Azerbaijan), consorţiul care operează exploatarea optând pentru o altă rută de export către Europa, se arată într-un comunicat al OMV.
"Consorţiul Şah Deniz II a informat OMV, un acţionar al Nabucco Gas Pipeline International Gmbh (NGPI), în ceea ce priveşte decizia privind ruta preferată de transport al gazelor către Europa. Proiectul Nabucco West nu a fost selectat de consorţiu", se arată în comunicat.
----
Publicaţia austriacă Die Presse susţine că ruta pe care consorţiul care exploatează zăcământul de gaze naturale Şah Deniz din Marea Caspică va exporta gaz către Europa va fi prin Grecia, Albania şi Marea Adriatică, având ca punct final un terminal din sudul Italiei, relatează sursele de presă locale.
Consorţiul ar fi ales, astfel, proiectul Trans-Adriatic Pipeline (TAP) în detrimentul proiectului Nabucco, susţinut de UE.
"Proiectul Nabucco a eşuat (...) Motivul deciziei pare să fie opoziţia grupului BP", scrie ziarul austriac Die Presse în ediţia electronică, fără a preciza sursa informaţiei.
Săptămâna trecută, publicaţia austriacă WirtschaftsBlatt a precizat că reprezentanţii statului azer şi ai investitorilor de la Shah Deniz s-au întâlnit acum două săptămâni la Baku, unde au luat decizia finală privind gazoductul preferat pentru a aduce gaze în Europa.
Pentru moment, hotărârea rămâne un secret, nota publicaţia austriacă săptămâna trecută.
Analiştii contactaţi de WirtschaftsBlatt considerau că şansele de câştig pentru Nabucco ar fi de 50-50.
Proiectul Nabucco vizează alimentarea Europei cu 31 miliarde metri cubi de gaze naturale pe an printr-o conductă care ar urma să transporte gaze din Turcia până în Austria, prin Bulgaria, România şi Ungaria.
Iniţial, gazoductul urma să traverseze şi teritoriul Turciei, având o lungime de 3.900 kilometri şi un cost estimat la 7,9 miliarde euro. Proiectul a fost revizuit anul trecut şi redenumit Nabucco West, lungimea fiind redusă la 1.315 kilometri, cu tranzit prin Bulgaria, România şi Ungaria. Costul proiectului revizuit va fi cunoscut în august.
Partenerii Nabucco sunt OMV (Austria), Transgaz Mediaş (Româ-nia), BEH (Bulgaria), MOL (Ungaria), BOTAS (Turcia) şi GDF Suez (Franţa).
Proiectul TAP vizează transportul de gaze naturale azere din Turcia, prin Grecia, Albania şi Italia, traversând Marea Adriatică, cu destinaţia finală în Italia. Acţionarii proiectului sunt Axpo (Elveţia), Statoil (Norvegia) şi E.ON (Germania).
1. domnul Roiss are nevoie de sustinere,
(mesaj trimis de Virgil Bestea în data de 26.06.2013, 23:46)
iar in acest moment publicatiile financiare din Romania au posibilitatea sa-i arate ce inseamna intr-adevar sa fii corect in ceea ce priveste mesajul care-l transmiti, precum si a-ti arata recunostiinta fata de cei care te-au sustinut ca firma sa ajungi in prima liga a jucatorilor mondiali in domeniul hidrocarburilor. Daca si firma doamnei Gheorghe va sustine aceasta politica ramane de vazut. Un inceput ar fi sa introduca pe pagina de internet raportul financiar al concernului Petrom pe anul 2012 in punctul din meniu desemnat drept raport anual.