Dorinţa oamenilor de a se alimenta sănătos se poate transforma într-o afacere profitabilă. Vânzările de preparate vegane au crescut de şase ori în ultimul an şi de 40 de ori faţă de anul 2017, iar pentru anul viitor este aşteptat un avans de aproximativ 50% al vânzărilor pe acest segment, potrivit unei platforme de comenzi şi livrare de mâncare. Pe primul loc în topul preparatelor vegane comandate online de către clienţii platformei se numără salata cu cinci ingrediente fără carne, urmată de burgerul vegan, curry cu linte şi spanac, budinca de chia cu piersici şi salata de vinete. În medie, clienţii foodpanda care au adoptat alimentaţia vegană optează pentru aproximativ 4 feluri de mâncare la fiecare comandă. Valoarea medie a unei astfel de comenzi este de peste 65 lei.
Andreea Petrişor, Managing Director Delivery Hero România a vorbit despre această ascensiune: "Observăm o creştere spectaculoasă a comenzilor cu preparate vegane înregistrate pe platformă, mai ales în ultimii doi ani, fapt ce arată că mulţi dintre clienţii noştri încep să acorde o atenţie mai mare stilului alimentar. De asemenea, numărul tot mai mare de restaurante cu specific exclusiv vegan, precum şi diversitatea preparatelor care nu conţin ingrediente de origine animală, de la salate şi burger vegan la deserturi vegane, au contribuit semnificativ la creşterea numărului de comenzi". Potrivit datelor companiei, în topul oraşelor în care se înregistrează cele mai multe comenzi cu preparate vegane se află Cluj-Napoca, Bucureşti, Iaşi, Braşov şi Oradea. În prezent, pe platforma foodpanda sunt listate 34 de restaurante cu specific exclusiv vegan, dintre care 12 în Capitală. Platforma online de comenzi de mâncare colaborează cu peste 1500 de restaurante din Bucureşti, Cluj-Napoca, Timişoara, Iaşi, Braşov, Constanţa, Arad, Ploieşti, Oradea, Galaţi, Craiova, Sibiu, Piteşti, Târgu Mureş, Baia Mare şi Brăila.