OPERATORII PORTUARI: "Administratorul FP încearcă manipularea opiniei publice pentru a bloca proiectul de lege privind porturile"

Mina Irina
Piaţa de Capital / 26 mai 2017

"Administratorul FP încearcă manipularea opiniei publice pentru a bloca proiectul de lege privind porturile"

Operatorii portuari îl acuză pe administratorul Fondului Proprietatea (FP) că se opune adoptării unui proiect de lege în domeniul reglementării porturilor româneşti şi încearcă să-l blocheze, spunând că demersul acestuia trebuie combătut de toţi cei implicaţi în industria portuară, având un impact direct asupra a sute de mii de angajaţi, după ce FP a solicitat respingerea acestui proiect de lege care ar fi nociv pentru toate administraţiile portuare din ţară, potrivit unui comunicat de presă al Organizaţiei Patronale Constanţa Port Business Association trimis Redacţiei.

Organizaţia susţine că administratorul Fondului Proprietatea încearcă manipularea opiniei publice şi a factorilor de decizie pentru a bloca adoptarea iniţiativei legislative în domeniul reglementării porturilor româneşti.

În document se arată: "Trebuie să afirmăm că, prin mesajul promovat în presă în data de 25 mai 2017, administratorul Fondului Proprietatea încearcă o uriaşă manipulare a opiniei publice şi a factorilor de decizie pentru a bloca adoptarea celei mai importante iniţiative legislative din ultimul deceniu, în domeniul reglementării porturilor româneşti".

Sursa citată spune că Fondul Proprietatea încearcă blocarea iniţiativei legislative care obligă administraţiile portuare să investească peste 50% din veniturile obţinute în repararea, întreţinerea, dezvoltarea şi modernizarea infrastructurii.

Operatorii portuari au precizat: "În realitate, intenţia noii legi este să transforme fundamental politica portuară, obligând administraţiile maritime şi/sau fluviale la investirea unei părţi semnificative din veniturile pe care le obţine, în infrastructură. Infrastructura de transport naval, adică ansamblul porturilor, acvatoriilor, canalelor navigabile şi altele, aparţin infrastructurii publice a statului român. Noua lege nu face altceva decât să reglementeze, pentru prima dată în ultimii 27 de ani, o obligaţie clară în sarcina celor care administrează aceste porturi pentru a menţine, repara şi dezvolta această infrastructură. Facem referire la o infrastructură construită sistematic prin efortul naţional în ultimii 150 de ani, dintre care în ultimii 27 de ani, întreţinerea şi investiţiile au atins nivelul cel mai scăzut".

Aceştia au mai spus că nu cunosc vreo contribuţie a Fondului Proprietate, de când deţine participaţii la Portul Constanţa pentru dezvoltarea infrastructurii portuare, FP obţinând în ultimii 15 ani peste 40 de milioane de euro din participaţiile deţinute la societatea de administrare a portului.

Organizaţia Patronală Constanţa Port Business Association a mai afirmat: "Estimăm că în ultimii 15 ani Fondul Proprietatea a obţinut mai mult de 40 de milioane de euro din participaţiile deţinute la societatea de administrare a Portului Constanţa. Înţelegem din informaţii publice că, în toată această perioadă Fondul Proprietatea a fost diligent în a distribui zeci de milioane de euro către administratorul acestuia - Franklin Templeton Investment Management. Nu cunoaştem nici o contribuţie a Fondului, niciodată pe parcursul întregii perioade de când deţine participaţii la Portul Constanţa, pentru întreţinerea şi dezvoltarea infrastructurii portuare aparţinând Statului Român".

Operatorii portuari acuză Fondul Proprietatea că invocă faptul că acest proiect de lege a fost declarat neconstituţional de către Curtea Constituţională a României, în condiţiile în care reluarea procedurilor parlamentare nu face decât să pună în aplicare decizia CCR.

În comunicat se mai menţionează: "O altă manipulare evidentă este reprezentată de invocarea Deciziei de neconstituţionalitate nr. 89 din data de 28 februarie 2017. Prin această decizie Curtea Constituţională a României s-a pronunţat exclusiv asupra unor chestiuni ce vizează procedurile de exercitare a puterilor publice ale Parlamentului României şi nicidecum asupra vreunuia dintre elementele pe care Fondul Proprietatea încearcă să le utilizeze, cu rea - credinţă, în apărarea intereselor sale. Reluarea procedurilor în Senat şi Camera Deputaţilor nu face altceva decât să pună în aplicare decizia Curţii Constituţionale a României!".

Operatorii portuari mai spun că reglementarea tarifelor portuare prin noua lege transpune o practică europeană. De asemenea, ei acuză Fondul Proprietatea de rea-credinţă, spunând că modificările introduse în lege nu fac decât să clarifice regimul tarifar aplicabil în porturile româneşti.

Reprezentanţii Constanţa Port Business Association susţin: "Putem afirma că administratorul Fondului Proprietatea acţionează cu o rea-credinţă făţişă, omiţând una dintre cele mai importante modificări ale proiectului de lege care atribuie Consiliului Concurenţei calitatea de arbitru, exact cu privire la reglementarea tarifelor de utilizare domeniu portuar şi la relaţiile dintre operatorii portuari şi societăţile de administrare a porturilor. Aceste modificări au fost propuse şi introduse în lege tocmai pentru a clarifica regimul tarifar aplicabil în porturile României şi pentru a elimina abuzurile de poziţie dominantă de care, cel puţin administratorul Portului Constanţa, a fost acuzat în trecut şi pe care, nu putem înţelege altceva decât că Fondul Proprietatea doreşte să le perpetueze".

Organizaţia Patronală consideră nociv demersul administratorului Fondului Proprietatea, cu cât încearcă să distrugă consensul obţinut între toate părţile interesate, respectiv Ministerul Transporturilor, societăţile de administrare a infrastructurii portuare, organizaţiile patronale şi organizaţiile sindicale reprezentative la nivel de ramură.

Un alt argument adus de operatorii portuari este legat de faptul că legea a fost adoptată în Senat cu 101 voturi pentru, 8 abţineri şi nici un vot împotrivă, iar proiectul a fost avizat favorabil şi de către Consiliul Concurenţei.

Constanţa Port Business Association crede că demersul administratorului Fondului Proprietatea trebuie combătut de toţi cei implicaţi în industria portuară, având un impact direct asupra a sute de mii de angajaţi.

Comunicatul mai precizează: "Demersul administratorului Fondului Proprietatea trebuie combătut în mod pro-activ de către toţi cei implicaţi în industria portuară şi industriile deservite de către aceasta având un impact direct asupra a sute de mii de angajaţi şi unul indirect asupra întregii activităţi economice a României. Asemenea acţiuni pot fi circumscrise exclusiv unui interes unilateral de drenare a resurselor naţionale către actori cu aparenţă internaţională şi cu consecinţa blocării unor activităţi de interes naţional cum de altfel se întâmplă deja la Oil Terminal şi Hidroelectrica".

În final, operatorii portuari sugerează opiniei publice să analizeze cât de mare este procentul beneficiilor obţinute de administratorul Fondului Proprietatea din exploatarea bunurilor ce i-au fost acordate gratuit de statul român, conform sursei citate.

Comanda carte
Conferinţa BURSA “Energia în priză”
rpia.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

01 Oct. 2024
Euro (EUR)Euro4.9758
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.4857
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2959
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9766
Gram de aur (XAU)Gram de aur381.9299

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
citiesoftomorrow.ro
energyexpo.ro
cnipmmr.ro
rommedica.ro
prow.ro
aiiro.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb