Operatorul francez de telefonie "Orange", al cincilea ca mărime la nivel mondial, va realiza investiţii importante în reţelele sale până în 2018, urmărind astfel să-şi redreseze vânzările şi profitabilitatea, după mai mulţi ani de declin.
Potrivit noului său plan, denumit "Essentiels 2020", "Orange" va investi 15 miliarde de euro în modernizarea reţelelor sale fixe şi mobile, având ca obiectiv conectarea a 20 de milioane de gospodării din Franţa la reţeaua de fibră optică până în 2022.
Ca să atragă noi clienţi, "Orange" vrea să tripleze viteza de transfer a datelor atât pe reţeaua fixă, cât şi cea mobilă, până la finele lui 2018, comparativ cu 2014. În acest fel, "Orange" speră să conecteze peste 12 milioane de gospodării la reţeaua broadband până în 2018 şi 20 de milioane până în 2022.
"Ideea planului nostru Essentials 2020 este simplă: vrem să ne diferenţiem de alţi operatori, prin oferirea unei mai bune conectivităţi", a afirmat directorul executiv al "Orange", Stephane Richard.
Oficialii "Orange" speră că investiţiile pe care le are în plan compania vor ajuta operatorul de telefonie să înregistreze în 2018 vânzări şi profit operaţional mai mari decât în 2014.
"Orange" promite că va menţine un dividend de cel puţin 0,6 euro/acţiune între 2015 şi 2018, dar nu exclude o posibilă majorare a plăţilor către acţionari, dacă profitul operaţional al companiei va fi mai mare decât arată previziunile.
"Orange" avea, la finele anului trecut, 236,3 milioane de clienţi la nivel mondial, din care 178,5 milioane de abonaţi la serviciile de telefonie mobilă.