Organizaţia Narada lansează campania "Nevoi ordinare pentru copii EXTRAORDINARI"

A.D.
Miscellanea / 10 decembrie 2024

Organizaţia Narada lansează campania "Nevoi ordinare pentru copii EXTRAORDINARI"

● Pornind de la cercetarea Cambridge " Hidden Talents in harsh Environments ", Narada a realizat un studiu în mai multe comunităţi din ţară. În urma realităţii confirmate, prin HartaEdu, Narada selectează 10 şcoli în care va construi capacitatea profesorilor de a identifica copiii cu talente născute din provocările vieţii şi de a le fructifica apoi în mediulacademic.

● Cei care doresc să susţină acest program, pot trimite un SMS la 8864 cu textul EDUCATIE, pot dona pe extraordinar.hartaedu.ro/ sau pot redirecţiona 20% din impozitul pe profitul realizat în 2024, ce urmează a fi plătit la stat.

Organizaţia Narada lansează campania "Nevoi ordinare pentru copii EXTRAORDINARI", destinată copiilor cu abilităţi practice dobândite din greutăţile vieţii, potrivit unui comunicat emis redacţiei.

Rezultatele PISA evidenţiază inechităţile din educaţie, subliniind diferenţele între copiii cu resurse şi cei fără sprijin în educaţie. Un studiu Cambridge sugerează că soluţiile se concentrează de obicei pe reducerea deficitului, dar o abordare alternativă este dezvoltarea punctelor forte ale acestor copii, în special abilităţi de adaptare şi răspuns la stres.

Organizaţia Narada a verificat aceste ipoteze prin cercetări în şcoli din România şi a constatat că, de cele mai multe ori, recompensele se bazează doar pe rezultatele academice, fără a lua în considerare contextul complet al copilului.

În primăvara acestui an, Narada a lansat un apel către profesori şi directori, prin platforma HartaEdu, pentru a identifica nevoile şcolilor din România. În urma acestora, organizaţia a identificat patru programe de intervenţie şi mobilizare socială pentru anul şcolar 2024-2025, menite să aducă schimbări semnificative în educaţie şi să mobilizeze comunităţile pentru a sprijini copiii.

Primul program a vizat nevoile de bază ale 8220 de copii cărora le lipsesc produsele de bază, precum rechizite, ghiozdane, ghete sau geci de iarnă pentru a merge la şcoală şi a mobilizat peste 1200 de donatori şi parteneri care au găsit resurse pentru a echipa de şcoală 2700 de copii.

Al doilea program, "nevoi ordinare pentru copii EXTRAORDINARI", care se lansează acum, în luna decembrie, îi vizează tocmai pe acei copii care, din cauza lipsei de resurse (atât în familie, cât şi în comunitate) şi din cauza experienţelor stresante la care au fost expuşi de-a lungul vieţii, au dezvoltat o serie de abilităţi practice şi sociale ce nu sunt puse în valoare pentru că nu înregistrează neapărat rezultate academice promiţătoare. Aceste date reies dintr-o cercetare calitativă făcută sub îndrumarea sociologului Carmen Voinea, care s-a alăturat echipei Narada pentru a studia la firul ierbii provocările din educaţie şi al Irinei Vasile, director de programe integrate, în cadrul organizaţiei.

Cercetarea realizată de organizaţia Narada a scos la iveală un adevăr important despre sistemul educaţional din România: accentul se pune aproape exclusiv pe copiii care obţin note bune şi rezultate remarcabile la concursuri şi olimpiade. Aceştia sunt consideraţi "modele" şi primesc toată atenţia, în timp ce restul copiilor, cu talente sau abilităţi practice nevalorificate, sunt lăsaţi deoparte.

Printre aceşti copii "lăsaţi în umbră" se află cei care au dezvoltat abilităţi importante din nevoia de a supravieţui în medii dificile. Unii dintre ei au învăţat să gătească pentru a avea grijă de fraţii mai mici, să se ocupe de animale sau să cultive câmpurile familiei. Alţii au învăţat fizica şi chimia lucrând în ateliere meşteşugăreşti, din dorinţa de a contribui financiar la gospodărie. Totodată, mulţi dintre aceşti copii au dobândit abilităţi sociale importante, cum ar fi empatia, în condiţii extrem de dificile.

Din păcate, aceste abilităţi practice şi sociale nu se reflectă neapărat în performanţele academice, motiv pentru care nu sunt apreciate şi valorizate în cadrul sistemului educaţional actual.

Scoala tradiţională pune un accent considerabil pe competiţia academică şi pe individualism, ignorând importanţa cooperării şi a sprijinului reciproc între copii. În aceste condiţii, elevii din medii defavorizate nu au întotdeauna sprijinul necesar pentru a depăşi provocările lor. Este crucial ca aceşti copii să găsească modele de inspiraţie şi sprijin la şcoală sau în comunitate, având în vedere că mulţi nu beneficiază de susţinere acasă.

O concluzie importantă a cercetării este că relaţia profesor-elev este esenţială pentru a ajuta copiii să îşi atingă potenţialul. Profesorii trebuie să devină "designeri de suflete", pentru a sprijini dezvoltarea acestor copii, încurajându-i să îşi dezvăluie talentele ascunse şi să depăşească obstacolele.

Prin HartaEdu, organizaţia Narada selectează 10 şcoli pentru a participa la programul "Nevoi ordinare pentru copii EXTRAORDINARI", cu scopul de a crea un ecosistem de susţinere în jurul copiilor cu talente ascunse din comunităţile respective. Conform cercetărilor calitative, aceşti copii sunt caracterizaţi prin creativitate, perseverenţă şi potenţial deosebit într-un anumit domeniu, iar aceştia vor deveni nucleul "Laboratoarelor de Talente" în şcolile lor.

În cadrul acestui program, Narada va investi în formarea continuă a profesorilor, ajutându-i să identifice şi să susţină dezvoltarea acestor copii cu abilităţi nevalorificate. Scopul este de a le fructifica talentele în mediul academic, încurajându-i să îşi exprime şi să îşi dezvolte pasiunile într-un cadru educaţional favorabil. Acest proiect va contribui la construirea unui mediu educaţional în care fiecare copil, indiferent de contextul său social, are şansa de a-şi atinge potenţialul maxim.

Pentru a sprijini schimbarea sustenabilă în educaţie, cei care doresc să se implice pot contribui prin diverse modalităţi:

Trimiterea unui SMS la numărul 8864 cu textul "EDUCAŢIE".

Direcţionarea a 20% din impozitul pe profit realizat în 2024 şi care urmează să fie plătit la începutul anului 2025 către organizaţia Narada, pentru a sprijini construirea Laboratoarelor EXTRA din cele 10 şcoli selectate. Aceşti bani vor fi folosiţi pentru echiparea profesorilor cu competenţele necesare şi pentru susţinerea financiară a celor 20 de elevi cu talente ascunse, astfel încât aceştia să îşi poată continua studiile şi să ajungă la următorul nivel de performanţă.

Poveştile de viaţă ale acestor copii pot fi aflate pe extraordinar.hartaedu.ro, unde fiecare contribuţie poate face diferenţa în viaţa lor.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
fngcimm.ro
danescu.ro
chocoland.ro
arsc.ro
domeniileostrov.ro
leonidas-universitate.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

14 Ian. 2025
Euro (EUR)Euro4.9742
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.8491
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2925
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină5.9080
Gram de aur (XAU)Gram de aur415.7350

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

erfi.ro
greenenergyexpo-romenvirotec.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
solarenergy-expo.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb