OTP Bank România a realizat, anul trecut, un profit de 1,5 miliarde forinţi (4,8 milioane euro), aproape dublu faţă de cel înregistrat în 2014, în contextul în care indicatorii financiari ai diviziei locale a grupului ungar au fost influenţaţi pozitiv de consolidarea rezultatelor Băncii Millennium.
În 2014, OTP Bank România a raportat un profit după taxe de 765 de milioane de forinţi.
Veniturile totale ale băncii au avansat, anul trecut, cu 18%, la 27,7 miliarde de forinţi (89,4 milioane de euro), potrivit raportului financiar publicat de grup şi citat de Mediafax.
Veniturile nete din dobânzi au crescut, de asemenea, cu 18%, la 22,9 miliarde de forinţi (73,9 milioane de euro), în timp ce reducerea de dobândă oferită clienţilor cu împrumuturi în franci elveţieni a generat un efect negativ de 600 de milioane de forinţi în primele 12 luni, din care 120 de milioane de forinţi în trimestrul al patrulea.
În acelaşi timp, veniturile generate de împrumuturile în valută au fost influenţate pozitiv de aprecierea francului elveţian în raport cu leul, se arată în raport.
Majorarea cu 55%, la 3,77 miliarde de forinţi (12,2 milioane de euro) a încasărilor nete din taxe şi comisioane este determinată în principal de contribuţia Băncii Millennium. La categoria venituri din alte surse decât dobânzile, OTP Bank România a consemnat o scădere de 38%, la 985 milioane de forinţi (3,2 milioane de euro).
Cheltuielile operaţionale au crescut cu 59% anul trecut, la 21,6 miliarde de forinţi (70 milioane de euro).
Din cele 56 de sucursale deţinute în România de Banca Millennium, 14 au fost închise în trimestrul al treilea, iar alte 18 - în trimestrul al patrulea, astfel că numărul de sucursale OTP Bank România a crescut cu 24 pe parcursul anului trecut.
Reţeaua OTP Bank România a crescut, în 2015, la 108 sucursale, iar numărul angajaţilor - la 1.139, faţă de 84 sucursale şi 918 angajaţi în 2014.
Costul total al riscului a scăzut în 2015 cu 50%, raportat la anul anterior.
Consolidarea Banca Millennium a determinat şi creşterea activelor totale ale OTP Bank România, cu 36%, la 646 miliarde de forinţi (2,06 miliarde euro). Soldul brut al creditelor a urcat cu 27%, la 546 miliarde de forinţi (1,74 miliarde de euro), iar depozitele cu 51%, la 334,3 miliarde de forinţi (1,07 miliarde de euro).
Laszlo Diosi, preşedintele OTP Bank România, ne-a spus, la începutul anului, în cadrul unui interviu, că anul trecut a fost unul bun pentru sectorul bancar, chiar dacă anumite riscuri au crescut, estimând că şi 2016 va fi la fel. Domnia sa ne-a precizat: "Trebuie menţionat că a crescut riscul juridic, care provine din faptul că astăzi nu ştim dacă mâine clienţi sau parteneri de-ai lor îşi vor începe ziua la DNA. Noi nu am avut pierderi din această cauză, dar s-a întâmplat ca unii colaboratori să fie în situaţia aceasta, aşadar trebuie să luăm în considerare şi acest aspect în activitatea de creditare. Nu începem nicio analiză fără să ştim când a fost ultima dată un control ANAF la respectiva companie".
Laszlo Diosi ne-a mai spus că banca este oricând deschisă pentru noi achiziţii: "Bănci sunt mereu de cumpărat, însă ori calitatea, ori preţul, ori mărimea nu sunt de multe ori cele potrivite".
Rata de neperformante (NPL) a OTP Bank România a scăzut de la 17,8%, în 2014, la 16,7%, în 2015, dacă vorbim de creditele aflate atât în portofoliul băncii, cât şi în cel de la OTP Factoring - compania către care sunt vândute împrumuturile neperformante. NPL-urile OTP Bank au un nivel de sub 8%, potrivit şefului băncii.
Instituţia de credit a anunţat, recent, că 2.600 de clienţi ai OTP Bank România şi-au convertit creditele contractate în franci elveţieni (CHF), în cadrul programului de conversie lansat de bancă.
Conform unui comunicat al OTP Bank, totalul discounturilor se ridică la peste 23 de milioane de CHF. Ofertele semnate de clienţi au fost personalizate, de la caz la caz.
Comunicatul băncii arată că 83% dintre clienţii cu credite în CHF au contactat unităţile OTP, exprimându-şi interesul faţă de programul de conversie, în timp ce mai mult de 4.300 de clienţi au acceptat deja ofertele personalizate. "Între 140 şi 180 de clienţi semnează noi contracte de conversie, în fiecare zi", potrivit documentului citat.
Programul de conversie dedicat creditelor în CHF a fost lansat în decembrie 2015 şi este bazat pe soluţii personalizate, prin care banca oferă un discount la sold de 17,5% până la 25% pentru 80% dintre clienţi, urmat de conversia sumei rămase în lei sau euro, la alegerea clientului.
OTP Bank a pierdut definitiv, în acest an, un proces colectiv pe clauze abuzive cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului (ANPC), urmând să elimine clauzele pe care justiţia le-a declarat ca fiind abuzive din toate contractele de credit similare cu cele din proces.
Laszlo Diosi a afirmat că nu mai sunt foarte multe contracte în această situaţie (400), întrucât majoritatea (7600) au fost modificate odată cu aprobarea OUG 50/2010 privind contractele de credit pentru consumatori.
1. " Costul total al ricului a scasut in '15 cu5
(mesaj trimis de anonim în data de 07.03.2016, 03:10)
Acestea cu " clauzele abuzive " in contracte sau fara?
Diosi e expert in datul dupa visin.