Palestinienii sunt evrei, conform unui scenariu pe care îl expun aici în premieră absolută, ca să introduc sugestia că războiul din Israel dezlănţuit de atacurile Hamas, cu o săptămână în urmă, ar putea fi, de fapt, un "război civil" care ţine de trei milenii, de la primul progrom evreiesc din istorie.
Pentru o lectură lesnicioasă, îl expun fără trimiterile bibliografice ale documentării, atrăgând atenţia, totuşi, că textul articolului acestuia este extrem de speculativ, pentru că am ales mereu şi mereu, varianta istorică, care se racordează la firul naraţiunii.
Scenariul urmăreşte o succesiune dinspre prezent, către origini.
- Prima premisă, prima informaţie controversată:
1. Palestinienii, urmaşi ai filistenilor din Biblie.
Faptul că teoria dominantă nu recunoaşte această filiaţie, nu mă împiedică să o menţionez, deoarece astfel de teorii controversate asupra istoriei se află în dezbatere fără vreo concluzie majoritar acreditată şi este convenabilă din punctul de vedere al scenariului pe care îl expun; astfel de situaţii vor fi mereu prezente în jurul articulaţiilor acestei poveşti, astfel că nu le voi mai menţiona.
- A doua premisă:
2. Filistenii, urmaşii cretanilor.
- A treia premisă:
3. Cretanii, infuzie etnică evreiască.
Perioada domniei legendarului rege Minos şi epoca în care are loc masacrarea tribului lui Beniamin pot fi convenabil curbate, astfel încît să fie coincidente, deoarece periodizările asupra evenimentelor de atunci acceptă generoase aproximaţii de câte patru-cinci secole, astfel că ajungem la următoarea premisă.
- A patra premisă:
4. Tribul lui Beniamin, masacrat de celelalte unsprezece triburi.
- Există teorii alternative la cele consacrate, care afirmă că o parte din rămăşiţele tribului lui Beniamin s-au refugiat pe mare, în Grecia continentală, în Spania şi în...Insula Creta, adică de unde pleacă şi unde se refugiază ulterior cretanii bogaţi, în faţa invaziei doriene, o parte întorcîndu-se în Palestina.
- În Palestina, refugiaţii nu au mai fost capabili să dezvolte o civilizaţie similară celei din Creta, fapt ce este explicat prin aceea că salvarea pe mare a fost accesibilă doar celor avuţi, dar nu şi meşteşugarilor, astfel că, din prezentarea sa biblică, "filistinul" a devenit sinonim cu "om mulţumit de sine, făţarnic, laş, mărginit".
Concluzia:
5. Palestinienii, descendenţi ai rămăşiţelor tribului lui Beniamin şi ai celor 400 de fecioare.
Desigur, concluzia este contestabilă, mai ales că nu convine nimănui - nu le convine nici evreilor, nici palestinienilor să accepte că poartă un război fratricid, nu le convine nici iranienilor care au dezvoltat un antisemitism de stat, nu convine lumii arabe să îi fie confiscat pionul anti-israelit şi probabil că nu le convine nici ruşilor şi probabil nici americanilor, ce să mai zic de Kim Jong Un!
Concluzia că palestinienii sunt evrei are o probabilitate scăzută să fie adevărată, căci fiecare articulaţie contestabilă îi coboară verosimilitatea.
Atunci care este rostul să o prezint?!
În primul rând că verosimilitatea scăzută a scenariului acestuia pe care l-am numit "năstruşnic", nu îi anulează caracterul plauzibil, ci rămâne, totuşi, o probabilitate validă.
În al doilea rând, pentru ca aproximaţiile cu care operează "istoria consacrată" sunt atât de largi, încât ceea ce studiem în manuale devine îndoielnic, astfel că deseori, diferenţa faţă de istoriile alternative constă în generalitatea acceptării, deşi dovezile lipsesc, (ca şi aici); uneori, coerenţa povestirii istorice o introduce în manuale, în lipsa unor dovezi clare.
În al treilea rând că argumentele contra acestui scenariu sunt demolabile.
Dar, cel mai important motiv să prezint acest scenariu este că e o concluzie indubitabil adevărată, sută la sută adevărată, indiferent cine ar minţi că nu este aşa!
Toţi oamenii sunt rude.
Palestinienii sunt 100% oameni.
Evreii sunt 100% oameni.
Creştinii, musulmanii şi iudeii sunt 100% oameni.
Vorba lui Shakespeare, în "Neguţătorul din Veneţia" (Actul !, Scena a III-a):
Palestinienii şi evreii sunt 100% rude, ca oameni.
Scenariul acesta, oricât de hazardat, trebuie avut mereu în minte.
Atunci când înţepi un om, curge sânge.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 00:11)
FELICITĂRI!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.10.2023, 14:07)
Si ucrainienii sunt rusi !!
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.10.2023, 14:13)
N-ai inteles articolul, desi este pe inteles.
1.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de mike în data de 15.10.2023, 19:59)
Istoria are multe povesti, mai mult sau mai putin frumoase. Daca adaugai la poveste si o testare ADN stricai tot farmecul.
1.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 15.10.2023, 22:10)
Te inseli. Testarea din anul 2001 a dovedit ca palestinienii si evreii au acelasi ADN.
2. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 00:29)
Nu, domnule ! Dacă mergem pe raționamentul dumneavoastră înseamnă ca eu , noi , ne înrudim cu asasinii aia. NU! Înțeleg invitația la omenie dar cu asasinii aia , cu sălbaticii aia, nu se poate. pentru cao rfi bipezi dar nu mai sunt oameni . Rusine Europei care o scalda ca la Vichy!
3. excelent
(mesaj trimis de antinu în data de 13.10.2023, 02:13)
sigur ca este asa, nu conteaza cum ajungem la concluzia asta.
4. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 04:44)
Palestinienii nu sunt oameni?Toți?Si ,dupa parerea ta,ce ar trebui sa faca Israel?Sa-i extermine pe toti cei aprox. 2,5 mil oameni din Gaza?Sau pe toti cei 8-9 mil palestinieni din Palestina?Si pe toti arabii si apoi pe toti musulmanii?Sute de milioane???Nu ,domnule,nu!Si palestinienii si arabii si musulmanii sunt oameni,la fel sunt si evreii ,calea razbunarii nu e o solutie pe termen lung...Acum mor civili nevinovati in urma bombardamentelor israeliene din Gaza...Ei ce vina au avut?Si oare nu exista riscul ca urmasii acestor nevinovati sa ajunga ucigasi hamas din razbunare?Ba da,exista...Nu se putea altfel?Ba da,se putea...Si atunci?
4.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 04:48)
Ce am scris mai sus e un raspuns la mesajul nr 2
4.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 06:43)
Va răspund Criminalii aia nu sunt oameni, palestinienii care fac ce fac la Paris acum mu sunt oameni pentru ca dacă ai luat calea exilului și nu ai rămas sa îți faci ordine in țara ta, te conformezi țării gazda care îți da sa mănânci . Toți vor o țara dar ar vrea sa trăiască la Paris Berlin Londra pe ajutor social. Numai evreii care vor sa trăiască in tara lor nu se pot bucura de acest drept. Asta e părerea dumneavoastră ? Cum sa dansezi de bucurie ca niște sociopatii căsăpesc la întâmplare copii decât daca ești la rândul tău sociopat.
4.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 08:05)
evreii nu sunt "in tara lor". sunt in palestina. in 1947 acolo era Palestina. treptat treptat israelul a ocupat tot mai mult teritoriu.
de-aici si teroristii care vor sa-si ia tara inapoi.
si ba da sunt oameni. sunt oameni adusi la disperare care fac lucruri foarte rele. si ca sa stiti orice om e capabil de lucruri foarte rele in anumite situatii. chiar si tu, cel ce citesti aici.
dar si israelul a facut zilele astea la fel de multe victime ca si hamas. in pl,us lasa 2 milioane de oameni din carre 1 milion copii fara apa, mancare, curent, benzina. deci, hai sa nu mia fim politically corect ca asa vorbind nici israelul nu e usa de biserica.
au murit multi oameni de ambele parti, cineva trebuie sa spuna stop. cei vinovati sa plateasca, dar restul , ce facem stam si ne uitam la tv cum evreii omoara 2 milioane de oameni??
4.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.3)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 08:48)
Teroriștii vor sa își ia țara înapoi ?! Pe bune vorbești omule ? Nu mai bine s-ar duce la munca? Adică țările europene mari și vechi națiuni au renunțat la granițe ,la tradiții la autonomie chiar , in căutarea unei vieți mai bune, a unui alt model social . Nu le da pomana toată lumea palestinienilor ? Din banii tai , ai mei. De ce? Ca nu sunt im stare sa aibă o tara ca ei sunt la război . Sfânt , bine-nțeles , sfânt ca ei. E ridicol ce susții .
4.5. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 09:29)
cum sa fie ridicol, e tara lor nu? si unde sa se duca la munca cand sunt inchisi ca vitele in gaza, si cu pamanturile luate de israel?
nu sunt in stare sa aiba o tara pt ca sunt ocupati de altii puternici cu sustinere mare.
nu e totuna sa fii in schengen sau eu, cu a fi gonit afara din tara ta de altii. si inchis intr-o fasie de teren prizonier in tara ta.
cat despre pomeni, cred ca s-ar lipsi daca si-ar lua tara inapoi.
4.6. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.4)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 10:34)
Informati va cum a luat fiinta statul Israel!
Dupa ce aflati comentati din nou evenimentele din zilele noastre!
Intr un reportaj pe youtube, un israelian mos cu musteti lungi, fost soldat, era intrebat cati palestiniei a omorat in trecut: a raspuns razand cu gura pana la urechi ca nu poate sa stie numarul, dar ce stie e faptul ca avea incarcatorul prin cu 250 de gloante, care se golea mereu omorand arabi...
Acolo nu o s fie niciodata pace...
4.7. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4.6)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 11:04)
Nuanța e că se referea la băieței viteji și luptători, majori.
4.8. fără titlu (răspuns la opinia nr. 4)
(mesaj trimis de zaza în data de 13.10.2023, 21:46)
......deja copii de 14 ani din breasla Hamas si multi din Gaza sunt indoctrinati in a ucide...asa ca ce-i de facut ??? Intr-o calatorie in zona,chiar Israel te poti alege cu un glonte in cap. Solutia din pacate nu exista decat una ;dinte pentru dinte..
5. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 08:44)
Un om care omoara alt om cu cutitul iar un altul care omoara cu pusca,nu au omorat amandoi oameni ?Care e diferenta dintre israeleni si palestinieni,cand la TV se spunea ca evereii asteapta cu nerabdare sa treaca sa -i decimeze?Palestinien9 au facut gresala ca nu au acceptat atunci cand a fost infintat de ONU statul Israel,sa cupe si ei teritoriul acordat .
5.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 5)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 14:09)
Acum palestinienii se dau loviti in aripa.Asa fac arabii in general ,comit atentate teroriste si apoi apeleaza la drepturile omului.Ei au dreptul sa omoare,altii nu au dreptul sa riposteze.Hamas de ce nu s-a gandit la propriul.popor cand a facut ce-a facut?De ce sa se gandeasca israelieii daca lor nu le pasa de ai lor?Ia mai lasati-ne,faceti rele,o luati pe coaja!Cine a adus gruparea asta terorista la putere,nu poporul palestinian?In marea majoritate nu muncesc,nu invata,doar se gandesc cum sa-i omoare pe israelieni.Si inca ceva,protesteaza arabii in Franta si in alte tari europene ,ii sprijina pe teroristii palestinieni.Ce se intampla daca faceau asta in tarile lor de origine?Ii impuscau autoritatile imediat,ca in Siria.Acesti indivizi profita de libertatea occidentala.Cui nu-i convine ,sa se duca in tara de origine unde se regasesc in tot si in toate.
6. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 08:47)
Pentru nr.2 Daca [...] creszi numai in ce ti se spune de dobitoaca mass media atunci palestinienii sunt criminali.dar nu stim care sunt adevaratii si marii criminali.Asa cum acum constatam ca sursele de informatii accesibile marii maloritati a polulatiei sunt complet cenzurate .pe timputi mai aveam alternative la posturile vestice .Acum ?Este vre-o voce anti sistem anti putere ?trebuie sa credem ce ni se spune despre palestinieni,rusi.chinezi etc.
6.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 09:46)
Da,poți fi sigur ca musulmanii ne-ar devora dacă ar putea . Ne urăsc visceral . Antagonismul est vest e iremediabil și dacă sta latent e ca nu au încă resurse . Ca marii aia ii țin la respect . După prăbușirea imperiului otoman au rămas încremenirii in proiect și in triburi care se încaieră între ele . Nu trebuie sa ma uit la TV. Ii văd pe străzile UE și îmi e clar ca sunt dușmănoși , rai, aroganți cu gazdele lor. Cu aia care le dau sa mănânce .
6.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 10:01)
Rusia, Iran, China, Coreea de Nord și alte câteva dintre statele tale preferate cenzurează complet sursele de informare. Pe aici ai acces la informații, dar și la propagandele statelor criminale.
Nu prea se potrivește scriptul ăsta cu realitatea din teren.
6.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 10:37)
Pfff...din pacate aveti dreptate!
6.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 6)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 10:45)
Incearca sa calatoreshti, sa invetzi limbi straine....
7. fără titlu
(mesaj trimis de mariuss în data de 13.10.2023, 09:38)
din EVZ istoric de astazi
În 1917, ministrul de externe al Marii Britanii, lordul Arthur Balfour, și-a EXPRIMAT SPRIJUNUL GUVERNULUI SAU pentru „stabilirea în Palestina a unui cămin național pentru poporul evreu”- DECI A FOST O CERERE INAINTE PTR ACEST SPRIJIN- într-o scrisoare adresată baronului Walter Rothschild, șeful aripii britanice a influentei familii bancare evreiești europene.
Pentru israelieni, scrisoarea marchează o declarație oficială a dreptului la existență al statului israelian; pentru palestinieni, a fost un prim semn al deposedării lor. De asemenea, în declarație se menționa că „este clar că nu se va face nimic care să aducă atingere drepturilor civile și religioase ale comunităților neevreiești existente în Palestina”, făcând astfel un semn cu capul la populația arabă majoritară și covârșitoare din regiune la acea vreme. (Aproximativ 90 la sută din populație era musulmană în 1850 și aproximativ 80 la sută în 1914).
pretul platit de rotschild , de evrei a fost anagajamentul de a baga SUA in razboi de partea antantei ,anglia franta adica, in 1917 puterile centrale germania erau practic victorioase dar intrarea S0A in razboi a fost prea mult
Imigrația evreiască pe scară largă a urmat în deceniile următoare, inclusiv în timpul persecuției naziste și al Holocaustului. Ambele părți au continuat să își afirme dreptul de a înființa un stat
7.1. Conferinta sionista de la Basel a fost primul pas (răspuns la opinia nr. 7)
(mesaj trimis de The Brute în data de 13.10.2023, 13:48)
In 1896 datorita unui proces complet nedrept Ccaree a avut loc in Franta, Dreyfus fiind acuzat de tradare a pus bazele acestei miscari pentru a atrage atentia
7.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.1)
(mesaj trimis de mariuss în data de 13.10.2023, 15:44)
din cele 2 rinduri care le-am scris se intelege si cauzele principale ale holocaustului , evreii care traiau bine mersi in germania i-au tradat pe nemti facindu-i sa piarda razboiul , dupa razboi au fost obligati la plata unor despagubiri uriase in conditiile unei inflatii scapate de sub control , in aceste cond grele era firesc sa apara un partid nationalist extremist , hitler a fost creatia indirecta a evreilor
7.3. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.2)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 15:57)
Ai uitat sa ne explici cum evreii s-au gazat singuri in camerele de gazare pe care tot ei le-au inventat pentru ei insisi.
Totusi, invata sa te exprimi gramatical!
7.4. fără titlu (răspuns la opinia nr. 7.3)
(mesaj trimis de mariuss în data de 13.10.2023, 16:01)
i-au gazat ptr ca ii urau , am scris de ce , invata sa citesti cu atentie !
8. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 09:52)
uau. iepocal
9. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 09:56)
Liderul Hamas spune că evreii au slăbiciunea că iubesc viața. Cred că gradul de rudenie, ca oameni, scade semnificativ.
10. Intotdeauna am fost fascinat
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 10:46)
Intotdeauna am fost fascinat si uluit in aceleasi timp de faptul ca Biblia si alte texte scrise de evrei au un pronuntat caracater terorist, imoral. Nu stiu cum e cu Coranul dar prespun ca e cam la fel.
Cand jumatate din planeta se ghideaza in viata dupa texte imorale, cum te astepti sa fie roadele acelor oameni ?
10.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10)
(mesaj trimis de MAKE în data de 13.10.2023, 11:43)
Domnule Cristian, stii ca ai interdictie sa comentezi pe acest site si in mod normal ziaristul de serviciu ti-ar sterge opinia.
Interdictia dateaza de citiva ani, dar sint informat ca esti ambitios si te intorci mereu si mereu, zilnic si zilnic iti sint sterse opiniile, indiferent de ceea ce scrii si asta nu pentru ca faci propaganda pro-rusa, nu pentru semidoctismul postarilor, ci, in primul rind pentru comentariile antiromanesti, apoi pentru antisemitism si pentru comentariile anti-BURSA (toate indica o stare de nesimtire avansata) si pentru faptul limpede ca faci propaganda (ceea ce este interzis pe acest site).
De data asta, insa, iti pastrez comentariul, care iti dovedeste incultura crasa si incapacitatea de gindire: in Biblie se gasesc povestite fapte dintre cele mai abominabile, tocmai pentru ca repulsia sa-l cuprinda pe cititor si sa adere la Poruncile dumnezeiesti; daca dumneata gasesti ca este imoral sa nu ucizi, si sa nu furi, atunci sfatul meu este sa te prezinti la spitalul de psihiatrie al puscariei.
In doar trei rinduri, iti expui incultura fara nici o sfiala:
1. Coranul este o reluare a Vechiului Testament.
2. Nu toata Biblia este scrisa de evrei.
3. Crestinii reprezinta o treime din populatia lumii, nu o jumatate; daca ii adaugi si pe islamici (pe criteriul ca islamismul este tot religie abrahamica), atunci vei numara inca o treime din populatia globului; deci, oricum ai da-o la intors, nu-ti da jumatatea despre care vorbesti.
Nici o replica nu-ti este permisa.
Daca nu taci tu, atunci, in numele democratiei si al libertatii de exprimare, te fac eu sa taci.
Nu iti dau voie sa-mi cenzurezi Regulamentul comentariilor.
10.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 10.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 14:08)
Răspuns corect, duritatea este justificată.
Dacă mai există şi o istorie a toxicităţii comentatorului, atunci cu atât mai mult.
10.3. Statul israelian 1896 (răspuns la opinia nr. 10.2)
(mesaj trimis de The Brute în data de 13.10.2023, 14:27)
Ungurul Theodor Herzl publica in 1896 cartea Statul israelian la Viena si organizeaza in 1897 primul congres al sionistilor in cazinoul de la Basel. O carte foarte buna pentru a vedea ce influenta a avut procesul impotriva lui Dreyfus privit din prisma nedreptatilor care i au fost facute.
11. nota 10!
(mesaj trimis de ElanAs în data de 13.10.2023, 15:17)
Felicitari Make!! F.interesant, bine documentat, fapte articulate rational si exprimate elevat.Brava!
12. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 15:37)
Dupa acest articol "minunat" intelegem ca :
rusii si ucrainienii sunt frati si acolo este un razboi civil,
pe care trebuie sa intelegem cu mare calm si compasiune
12.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 12)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 16:00)
Intelegi cat te duce capul.
Nu te prea duce.
13. Felicitări!
(mesaj trimis de Rasssputin în data de 13.10.2023, 15:39)
Mulțumesc mult, un articol excelent. Felicitări!
14. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 13.10.2023, 15:57)
...
14.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 14)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 16:10)
:)) amandoi e oameni. asta e important
si amandoi vor sa aiba tara lor, unde sa traiasca .. sa zicem liber.
problema e , ca, in cazul lor, atat palestinienii cat si israelienii considera acelasi teritoriu ca fiind tara lor.
normal s-ar putea imparti in 2 frateste, dar nici unul nu e multumit cu asta deci.. degeaba ne batem capul.
15. Comentariu eliminat conform regulamentului
(mesaj trimis de Redacţia în data de 13.10.2023, 17:49)
...
16. prostu' satului
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 19:06)
ajutati-ma sa inteleg!
-dupa 1945 se formeaza statul modern Israel
-treptat prin diverse manevre preia o parte din teritoriul Palestinei
-palestinieni nu au o armata moderna pentru a lupta de la egal la egal cu Israelul
-aleg varianta luptei de gherila, in prezent sunt numiti teroristi,
acum! varianta Europeana!!
-Rusia dupa 1990, treptat si prin diverse manevre preia o parte din teritoriul tarilor vecine
- Ucraina se revolta si porneste un razboi impotriva Rusiei
-in prezent ucraineni sunt numiti eroi iar rusi teroristi
-unde se decide? cine este terorist sau erou !
16.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 19:23)
Cand esti prostu' satului, oricat ajutor ai primi, tot nu intelegi.
In Israel, agresorii sunt palestinienii -palestinieniii sunt teroristi.
In Ucraina, agresorii sunt rusii - rusii sunt teroristi.
Este simplu, Grivei intelege.
Post Scriptum
Nu esti doar prostu' satului, ci si mincinosu' satului cand spui "Ucraina se revolta si porneste un razboi impotriva Rusiei "
Serios draga?!Am crezut cu totii ca Rusia a pornit un razboi impotriva Ucrainei, dar la voi in sat ascultati Radio Moscova. Nu-i de mirare ca va prostiti.
16.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 16.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 13.10.2023, 23:15)
Toti suntem Oameni! Inca mai sper