Producătorul nipon de televizoare "Panasonic" Corp. va renunţa la încă 8.000 de angajaţi în cel de-al doilea semestru fiscal, care se va încheia în luna martie 2013, încercând astfel să-şi diminueze costurile şi să-şi îmbunătăţească profitabilitatea.
Compania a eliminat deja 8.871 de posturi în primul semestru fiscal, încheiat în 30 septembrie. Costurile noii runde de disponibilizări au fost deja incluse în estimările companiei referitoare la rezultatul financiar pe anul fiscal curent: pierderi de 765 de miliarde yeni (9,6 miliarde dolari). Previziunea, lansată în octombrie, este de 30 de ori mai mare decât cea a analiştilor.
Pierderea estimată de "Panasonic" include 440 de miliarde yeni cheltuieli de restructurare.
În condiţiile date, compania a renunţat la plata dividendelor pentru prima oară din 1950 până în prezent, considerând că se impune o îmbunătăţire urgentă a poziţiei sale financiare.
"Panasonic" şi rivalul său mai mic "Sharp" Corp. se numără printre producătorii japonezi de electronice de consum care nu reuşesc să facă faţă concurenţei cu "Samsung Electronics" Co. din Coreea de Sud şi "Apple" Inc. din SUA.
• Divizia TV - pierderi de 349 miliarde yeni în ultimii patru ani
Divizia producătoare de televizoa re din cadrul "Panasonic" a avut pierderi de 349 de miliarde yeni în ultimele patru exerciţii fiscale, conform estimărilor analiştilor "Barclays" Plc, biroul din Tokyo.
Compania de cercetare "DisplaySearch" anticipează că cererea mondială de telvizoare va fi, în 2013, aproape nemodificată faţă de anul trecut. Livrările de profil din Japonia au scăzut cu 77% în trimestrul al doilea, potrivit "DisplaySearch".
"Panasonic" a eliminat aproape 39.000 de posturi în ultimul an, respectiv 11% din personal.