• Începînd cu anii '90, compania italiană pierdea circa 450 milioane de euro anual
Grupul italian alimentar falit "Parmalat" a pierdut pînă la 450 milioane de euro anual, începînd cu mijlocul anilor '90, informează Financial Times. Publicaţia arată că directorul financiar al companiei, Fausto Tonna, aflat acum în închisoare, încearcă să facă lumină în ceea ce priveşte pierderile de 14 miliarde de dolari, adunate de-a lungul vremii de companie. Se pare că acestea au fost acumulate şi ascunse vreme de 30 de ani. Totuşi, rămîne încă neclar modul în care gaura contabilă de la "Parmalat" a crescut din ce în ce mai mult.
Tonna susţine că firma italiană a pierdut între 350 şi 450 milioane de euro pe an, începînd cu mijlocul anilor '90, pînă în 2001. Ca să-şi ascundă pierderile, "Parmalat" a inventat facturi, credite, conturi bancare false, inclusiv contul de cîteva miliarde de euro pe care societatea pretindea că îl deţine la Bank of America, cont care s-a dovedit a fi inexistent, potrivit Financial Times. Bank of America este instituţia ce a dezvăluit gaura contabilă de la "Parmalat", care a determinat declararea acestei societăţi în stare de insolvabilitate, la finele anului trecut.
Anchetatorii cazului "Parmalat" sînt de părere că frauda de la "Parmalat" îşi are rădăcinile în anii '70, cînd această companie a crescut rapid prin achiziţia a numeroase unităţi procesatoare de lapte neprofitabile din ţară. Un document al Procuraturii italiene, la care face referire agenţia Reuters, arată că, de mai multe ori, persoanele arestate în cazul "Parmalat" au lansat informaţii false, pe care le-au folosit cu scopul de a da asigurări privind soliditatea financiară a companiei, care, de fapt, era într-o criză serioasă încă din anii '90.