Pentru dobândirea calităţii de creditor în procedura insolvenţei în România, trebuie parcurse o serie de etape, potrivit reglementărilor din Legea nr. 85/2014, printre care: notificarea creditorilor din lista depusă de către debitor, cererea de admitere a creanţelor în termenul fixat prin hotărârea de deschidere a procedurii, verificarea creanţelor de către administratorul sau lichidatorul judiciar, înscrierea în tabelul preliminar al creanţelor, soluţionarea eventualelor contestaţii la tabelul preliminar de creanţe şi definitivarea tabelului. În vederea dobândirii calităţii de creditor în procedura insolvenţei în România este necesar ca titularul dreptului de creanţă asupra averii debitorului să redacteze o declaraţie de creanţă admisibilă şi care să fie ulterior înscrisă în tabelul preliminar al creanţelor asupra averii debitorului, motiv pentru care Societatea Românească de avocatură Pavel Mărgărit şi Asociaţii vă recomandă să apelaţi cu încredere la serviciile unui avocat specializat în litigii insolvenţă şi faliment în România care vă poate oferi asistenţă juridică în înţelegerea detaliilor în desfăşurarea procedurii de insolvenţă în România, inclusiv în ce priveşte depunerea şi redactarea declaraţiei de creanţă, conform cerinţelor legale.
Cererea de admitere a creanţelor trebuie făcută chiar dacă acestea nu sunt stabilite printr-un titlu, însă la cerere vor fi anexate documentele justificative ale creanţei şi ale actelor de constituire de cauze de preferinţă, cel mai târziu în termenul stabilit pentru depunerea cererii de admitere a creanţei. Aceasta va cuprinde denumirea creditorului, domiciliul sau sediul social, suma datorată, temeiul creanţei, precum şi menţiuni cu privire la eventualele cauze de preferinţă. În ceea ce priveşte locul de depunere a cererilor de admitere a creanţelor formulate de creditorii cu creanţe anterioare datei de deschidere a procedurii insolvenţei în România, alţii decât salariaţii, acestea trebuie să fie depuse la Tribunal, în termenul fixat prin hotărârea de deschidere a procedurii insolvenţei. Din aceste considerente, un avocat specializat în litigii insolvenţă şi faliment în România din cadrul Societăţii de avocatură Pavel Mărgărit şi Asociaţii vă poate îndrumă în această etapă importantă a procedurii insolvenţei, întrucât are ca scop final dobândirea calităţii de creditor în procedura insolvenţei.
Pentru a obţine calitatea de creditor în procedura insolvenţei în România este esenţial ca titularul dreptului de creanţă să redacteze o declaraţie corespunzătoare, care ulterior verificărilor să fie înregistrata în tabelul preliminar de creanţe, astfel încât Societatea Românească de avocatură Pavel Mărgărit şi Asociaţii recomandă consultarea unui avocat specializat în litigii insolvenţă şi faliment în România pentru asistenţă juridică în procedura insolvenţei în România.
În continuare, administratorul judiciar va efectua o cercetare amănunţită pentru a stabili legitimitatea, valoarea exactă şi prioritatea fiecărei creanţe. Ca rezultat al verificărilor făcute, administratorul judiciar ori lichidatorul judiciar va întocmi şi va înregistra la tribunal un tabel preliminar cuprinzând toate creanţele împotriva averii debitorului, fiind totodată publicat şi în BPI. După publicare, creditorii înscrişi în tabelul preliminar de creanţe pot participa la adunările creditorilor, iar debitorul, creditorii şi orice altă parte interesată pot formulă contestaţii faţă de tabelul preliminar de creanţe, cu privire la creanţele şi drepturile trecute sau, după caz, netrecute de administratorul judiciar ori lichidatorul judiciar în tabel. În final, după ce toate contestaţiile la creanţe au fost soluţionate urmează publicarea în BPI a tabelului definitiv a tuturor creanţelor împotriva averii debitorului, urmând că doar cei înscrişi în tabel să poată participa la votul asupra planului de reorganizare sau la orice repartiţii de sume în caz de faliment în procedura simplificată. Societatea Românească de avocatură Pavel Mărgărit şi Asociaţii recomandă cu încredere implicarea unui avocat specializat în litigii insolvenţă şi faliment în România pentru a oferi asistenţă în depunerea şi gestionarea declaraţiilor de creanţă, precum şi în monitorizarea şi participarea la procesul de contestaţie a creanţelor, facilitând astfel implicarea eficientă a creditorilor în procedura legală şi reprezentarea intereselor acestora conform reglementărilor în vigoare.