Compania de asigurări Allianz a anunţat, vineri, că este în grafic pentru îndeplinirea obiectivelor pe 2018, transmite presa străină, conform Agerpres.
Grupul german de asigurări a înregistrat, în trimestrul al doilea din 2018, un declin al profitului net de 5%, la 1,9 miliarde euro (2,2 miliarde dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la un câştig de 1,8 miliarde euro. Scăderea a fost provocată de vânzarea diviziei de asigurări de viaţă din Taiwan, dar pierderea înregistrată a fost sub estimările analiştilor.
În schimb, profitul operaţional a urcat cu 2%, la trei miliarde euro (3,5 miliarde de dolari), depăşind estimările analiştilor, care se aşteptau la 2,9 miliarde euro.
Directorul general al companiei Oliver Baete a dat asigurări că firma este în grafic pentru a-şi îndeplini obiectivele pe 2018, inclusiv obţinerea unui profit operaţional de 10,6 - 11,6 miliarde euro.
Rata combinată, un indicator al profitabilităţii, a urcat de la 93,7% în 2017 la 94,1% la 30 iunie 2018.
Cifra de afaceri a crescut cu 3%, în perioada aprilie-iunie 2018, la 30,9 miliarde de euro, a anunţat Allianz, a cărei capitalizare de piaţă se situează la aproximativ 80 de miliarde de euro.
Luna trecută, Oliver Baet declara că Allianz intenţionează să îşi simplifice gama de produse şi în acest sens va prezenta o nouă strategie de business în luna noiembrie.
"Lucrăm deja la această strategie în interiorul organizaţiei şi vom prezenta rezultatele la finele lunii noiembrie", a declarat Oliver Baete. Acesta a adăugat că, în conformitate cu noua strategie, grupul german vrea să atingă un grad de satisfacţie a clienţilor peste media de pe piaţă sau peste cel al concurenţilor. "Dacă Uber sau JD.com se gândesc cu cine ar dori să lucreze, răspunsul lor ar trebui să fie: ideal cu Allianz", a mai spus Baete, fără a face alte precizări.
La începutul acestui an, firma chineză de e-commerce JD.com a achiziţionat un pachet de 33% la divizia din China a Allianz, în cadrul unui acord destinat dezvoltării unui joint venture pe segmentul asigurărilor digitale din China.
Întrebat câte locuri de muncă vor fi eliminate la Allianz ca urmare a planurilor grupului de automatizare şi digitalizare, Baete a spus că nu poate garanta niciun loc de muncă, nici măcar al său. "Dar putem încerca să creştem şansele de angajare. Trebuie să investim mai mult în pregătirea angajaţilor noştri", a spus Baete.
Compania germană este prezentă şi pe piaţa din România, prin compania Allianz-Ţiriac Asigurări.