Producătorul de vinuri Purcari Wineries (WINE) a raportat, pentru anul trecut, un profit net preliminar de 57,2 milioane de lei, cu 12% peste cel din 2021, în timp ce veniturile s-au majorat cu 22%, până la 302,5 milioane de lei, se arată în raportul companiei publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
În trimestrul al patrulea al anului trecut, profitul companiei aproape s-a dublat, de la 11,4 milioane de lei în septembrie - decembrie 2021, la 21,8 milioane în ultimele patru luni ale lui 2022.
În România, principala piaţă a companiei, veniturile au urcat cu 20% anul trecut, ca urmare a creşterii puternice, cu două cifre, vânzărilor pentru brandurile Purcari şi Bardar, în timp ce seria Seria Upper-Premium Nocturne continuă să aibă succes în segmentul HoReCa, conform raportului companiei.
În Republica Moldova, creşterea anuală a veniturilor a fost de 27%, datorată vânzărilor realizate prin toate canalele, toate brandurile având o performanţă puternică atât ca valoare cât şi ca volum. În Asia vânzările au urcat cu 42% faţă de cele din 2021, dar volumele sunt încă sub nivelul pre-pandemic, ceea ce lasă spaţiu amplu de creştere. În schimb în Ucraina, ţară aflată în plin conflict armat, vânzările anuale au coborât cu 58%, dar compania şi-a menţinut echipa locală, conform raportului Purcari.
Pe de altă parte, costul vânzărilor Purcari de anul trecut s-a ridicat la 171,06 milioane de lei, cu 29,3% peste cele din 2021. Cheltuielile de marketing şi distribuţie au fost de 38,8 milioane de lei, cu 25,4% peste cele din anul anterior, în vreme ce cheltuielile generale şi administrative au fost de 30,4 milioane de lei, cu în creştere cu 10,4% faţă de aceeşi perioadă de raportare din 2021.
În aceste condiţii, pentru anul trecut, producătorul de vinuri din Republica Moldova a avut un profit din exploatare de 63,4 milioane de lei, cu 2,2% peste cel din 2021, în vreme ce din activitatea financiară, Purcari a înregistrat o pierdere de 10,07 milioane de lei. Pe de altă parte, compania a prins în bilanţ un câştig dintr-o achiziţie avantajoasă, în valoare de 14,03 milioane de lei.
La finele anului trecut, Victor Bostan, fondatorul companiei, deţinea prin Amboselt Universal 20% din producătorul de vinuri din Republica Moldova. Evaluarea bursieră a companiei se ridică la aproape 360 milioane de lei.
1. fără titlu
(mesaj trimis de anonim în data de 01.03.2023, 08:53)
de cate ori e profitul adunat al SAFE+SMTL?
cat e capitalizarea fata de cumulat cele doua?
cu ratele de crestere la toate trei, in ce deceniu ajung cele doua insumat pe WINE?
Cam asta nu se diferentiaza la firmele de crestere. Sa nu mai spun ca WINE poate vinde doar brand in timp ce la celelalte se duce totul de-a dura fara 2-3 oameni!
1.1. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.03.2023, 09:35)
Se vede ca au luat in CA somitati de la VIVRE, ultraspecializati in inginerii autohtone, si, in mod sigur, se va vedea si mai bine in viitorul apropiat.
1.2. fără titlu (răspuns la opinia nr. 1.1)
(mesaj trimis de anonim în data de 01.03.2023, 11:48)
ironie cam gratuita desi Madame Cadogan trebuia zburata demult din CA ca asta e semn de mare neseriozitate.Insa WINE face business eficient si se vede la toate capitolele,nu spun de imaginea la consumatori,prezenta HORECA si la raft
2. ca si TLV
(mesaj trimis de tudor în data de 01.03.2023, 21:49)
au forta de vanzari foarte buna si marketing bun.
Ca strategie nu stiu ce sa zic, ar trebui sa faca ceva brand stretching si spre alte linii de produse, gen hard seltzer, soft drinks. Iar distirbutia Bardar nu e asa grozava, nu prea se gasesc toate sortimentele prin RO.
Ce e bun e M&A, acolo cred ca sunt multe oportunitati in zona.
Good value la acest pret. de adaugat.