Purcari Wineries (WINE), ultima companie listată în Piaţa Principală a Bursei de Valori Bucureşti (BVB) a raportat, pentru primul semestru al anului, venituri de 84,89 milioane lei, în scădere cu 3% faţă de cele de la jumătatea anului 2019, în timp ce profitul net a coborât cu 9%, la 15,57 milioane de lei, se arată în raportul emitentului publicat, ieri, pe site-ul Bursei de Valori Bucureşti (BVB).
Declinul veniturilor a fost cauzat, în mare parte, de efectele pandemiei Covid-19, care au dus la performanţe modeste ale segmentelor HoReCa şi Duty Free, menţionează compania, adăugând că cele mai afectate pieţe au fost China şi Moldova, ultima fiind într-o măsură mai mare dependentă de cele două segmente, decât celelelalte pieţe din Grupul Purcari.
Faţă ce prima jumătate a anului trecut, în primele şase luni ale acestui an, vânzările din Moldova au înregistrat o scădere de 49%, iar cele din China de 70%.
În contrast, performanţa pieţei din România, cea mai mare din Grup, a fost foarte bună, cu venituri în creştere cu 24%, până la 42,94 milioane de lei, şi o majorare a cotei de piaţă pentru brandul lider Purcari cu 5 puncte procentuale în segmentul premium, menţionează producătorul de vinuri din Republica Moldova în raport.
Vânzările pentru brandul Purcari în ţara noastră pentru primul semestru au crescut cu 29%, în timp ce pentru Ceptura, susţinută de îmbunătăţirea calităţii şi un marketing mai activ, creşterea a fost de 18%, iar în cazul Bardar de 51%, plecând totuşi de la o bază mică.
"Provocările din HoReCa au fost compensate de tracţiunea foarte puternică în canalul comerţului modern", menţionează Purcari.
Grupul a mai înregistrat performanţe solide şi în alte pieţe principale din Europa Centrală şi de Est, inclusiv Ţările Baltice, Cehia, Polonia, Slovacia şi Ucraina.
Victor Bostan, director general al Purcari, a spus: "Fiind o companie obişnuită să crească de mai mulţi ani cu rate înalte de două cifre, nu acceptăm cu uşurinţă rezultatele trimestrului al doilea. Echipa noastră a depus un efort enorm pentru a face faţă numeroaselor provocări generate de pandemie şi doresc să-mi exprim profunda recunoştinţă tututor pentru munca şi dedicaţia depusă. Credem că orice criză deschide şi oportunităţi, iar creşterea puternică a cotei de piaţă înregistrată de Grup este un testament al forţei brandurilor şi canalelor noastre de distribuţie. Am continuat investiţiile pentru a ne pregăti de revenirea iminentă a consumului şi suntem bine poziţionaţi pentru a ieşi învingători din această criză".
Conform companiei, cererea pentru produsele Purcari a început să prezinte semne de îmbunătăţire, vânzările din iulie revenind pe creştere an la an la nivelul Grupului, în timp ce comenzile din august au continuat această tendinţa.
Pentru primele şase luni ale anului curent, cheltuielile de marketing şi distribuţie au fost de 8,87 milioane lei, cu 30% peste cele de la finele lunii iunie 2019, în timp ce cheltuielile generale şi administrative s-au redus cu 14%, la 9,86 milioane de lei.
În aceste condiţii, profitul din exploatare obţinut de Grup în primele şase luni ale lui 2020 s-a ridicat la 21,99 milioane lei, cu 13% sub cel de la jumătatea anului anterior, rezultat ce a fost erodat de o pierdere din activitatea financiară de 4,02 milioane de lei, cu 26% mai mică decât cea din primul semestru a lui 2019.
La data de 30 iunie a acestui an, activele totale la nivel consolidat ale Purcari erau de 351,58 milioane lei, cu 1% sub cele de la finele lui 2019, în timp ce datoriile totale se situau la 157,18 milioane lei, cu 11% sub cele de la 31 decembrie 2019.
"Bilanţul puternic plasează Purcari într-o poziţie bună pentru ca Grupul să poată înfrunta eventuale deteriorări ale contextului macroeconomic", se arată în raport.
Victor Bostan, fondatorul companiei deţine prin Amboselt Universal 20,03% din Purcari, între alţi acţionari importanţi ai producătorului de vinuri din Republica Moldova fiind East Capital, cu 7,09%, Fiera Capital cu 7,65% sau Pavăl Holding cu 5% din Purcari.
Purcari Wineries s-a listat la Bursa de Valori Bucureşti la începutul anului 2018, după ce a derulat o ofertă publică de vânzare, prin care şi-a plasat în piaţă 9,8 milioane de titluri (reprezentând 49% din acţiunile societăţii), operaţiune ce s-a încheiat cu succes la preţul de 19 lei/titlu.