"PepsiCo" Inc., al doilea mare producător mondial de sucuri, a decis să cumpere "SodaStream International" Ltd. pe 3,2 miliarde de dolari, obţinând astfel tehnologia companiei israeliene pentru fabricarea băuturilor răcoritoare la domiciliu, pe fondul amplificării preocupărilor legate de deşeurile de plastic, informează Bloomberg.
"PepsiCo" va plăti 144 de dolari în numerar pentru o acţiune "SodaStream", potrivit anunţului făcut ieri de cele două companii, cu 11% mai mult decât preţul de închidere al acestor titluri la data de 17 august, pe piaţa din Tel Aviv.
Acţiunile "SodaStream" au fost suspendate de la tranzacţionare ieri dimineaţă.
Achiziţia este cea mai mare pe care o realizează "PepsiCo" în ultimii opt ani şi va fi, probabil, ultima mare mişcare a directorului executiv al "PepsiCo", Indra Nooyi, care a anunţat luna aceasta că demisionează după 12 ani de activitate în fruntea companiei.
"SodaStream" vinde maşini care carbonatează apa de la robinet. Compania israeliană a atras atenţia, în reclamele sale din trecut, asupra producătorilor mari de băuturi carbogazoase, criticându-i pe motiv că au produs deşeuri excesive.
În ultima vreme, directorul executiv al "SodaStream", Daniel Birnbaum, a schimbat centrul de atenţie al companiei israeliene de la pregătirea băuturilor răcoritoare la domiciliu la producţia de apă carbogazoasă.
În afacerea cu "SodaStream", "PepsiCo" a beneficiat de consultanţa "Goldman Sachs" şi "Centerview", iar "Perella Weinberg Partners" a oferit consiliere companiei israeliene.
În trimestrul al doilea din anul curent, "PepsiCo" a înregistrat vânzări peste aşteptările analiştilor, în baza cererii pentru snacksurile Doritos şi Cheetos.
Vânzările totale ale companiei au sporit cu 2,4% în lunile aprilie - iunie 2018, la 16,09 miliarde de dolari, în vreme ce analiştii estimau 16,04 miliarde de dolari.
În acelaşi interval, profitul net a scăzut la 1,82 miliarde de dolari sau 1,28 dolari/acţiune, de la 2,12 miliarde de dolari sau 1,46 dolari/titlu în trimestrul al doilea din 2017.
Pe întregul an, "PepsiCo" preconizează un câştig pe acţiune de 5,70 dolari, mai mare cu 9% faţă de anul anterior. Analiştii estimează 5,71 dolari/acţiune.
În luna mai, "PepsiCo" a informat că renunţă în mod voluntar la listarea de la Bursa din Chicago (Chicago Stock Exchange), acţiunile sale fiind tranzacţionate în prezent doar la Nasdaq.
"PepsiCo" a decis să renunţe la Bursa din Chicago ca să elimine costurile inerente listărilor duale.