Peste 40% din vânzările online în China anul trecut au fost bunuri contrafăcute sau de proastă calitate, notează agenţia oficială de presă Xinhua citată de Reuters, ilustrând gradul unei probleme ce a împotmolit creşterea rapidă a sectorului online.
Potrivit unui raport prezentat luni înalţilor responsabili parlamentari chinezi, doar sub 59% din produsele vândute online anul trecut au fost "originale sau de bună calitate", notează Xinhua.
China a încercat să scape de notorietatea pentru bunuri piratate şi contrafăcute ce a dat multe bătăi de cap brandurilor la nivel mondial vizând piaţa chineză de la producătorul iPhone Apple Inc până la retailerul de lux LVMH, aminteşte Reuters.
Gigantul de comerţ online Alibaba Group Holding Ltd a făcut lobby pentru a nu fi pus pe o listă neagră a Statelor Unite pentru fake-uri după presiuni reînnoite asupra sa în acest an în legătură cu vânzări de produse contrafăcute pe platformele sale comerciale.
Raportul cere o "legislaţie accelerată în comerţul online, îmbunătăţirea supravegherii şi clarificarea drepturilor consumatorilor şi a responsabilităţilor vânzătorilor". El precizează că acestea sunt necesare ca urmare a creşterii rapide a vânzărilor online, cu 40% anul trecut - 2,8 trilioane de yuani (441,84 miliarde dolari).
China doreşte să stimuleze protecţia consumatorilor online, deşi există încă multă incertitudine cu privire la modul în care consumatorii pot cere despăgubiri sau îi pot trage la răspundere pe vânzătorii online. Raportul adaugă că reclamaţiile clienţilor legate de comenzile online au crescut abrupt cu 356% faţă de 2013, mai notează Reuters.