Gigantul american al ţigaretelor "Philip Morris" Inc. ameninţă că va acţiona în justiţie guvernul australian, cerând daune de miliarde de dolari, dacă acesta din urmă va aplica planul de comercializare a produselor de profil în pachete simple, fără brand. Australia este prima ţară care ar putea introduce o astfel de regulă.
Oficialii companiei sunt îngrijoraţi că pachetele monocrom ar putea afecta valoarea brandurilor cunoscute de ţigarete şi capacitatea acestora de a concura cu alte mărci.
De cealaltă parte, guvernul australian consideră că scăderea gradului de identificare a unui brand de ţigări va face fumatul mai puţin atractiv, reducând numărul fumătorilor şi costurile din sistemul de sănătate asociate fumatului. Autorităţile australiene din domeniul sănătăţii estimează că fumatul cauzează 15.000 de decese în fiecare an, în ţară, şi costă economia peste 31 de miliarde de dolari australieni (bani pentru sănătate).
Normele propuse de Australia interzic folosirea de logo-uri, imagini, culori specifice unui brand sau texte promoţionale pe pachetele de ţigări.
Piaţa australiană a tutunului a generat venituri totale de 9,98 miliarde dolari australieni (10,4 miliarde dolari SUA) în 2009.