Analiştii industriei media avertizează că anul 2005 ar putea aduce veşti proaste pentru marii producători de film şi pentru companiile TV. Industria cinematografică este în cădere, iar vînzările de DVD-uri nu au mers tocmai bine. De asemenea, cîştigurile din publicitate ale reţelelor TV sînt în scădere pe măsură ce ratingul acestora este mai mic. Mai mult, popularitatea în creştere a aparatelor de înregistrat digitale îi îngrijorează din ce în ce mai mult pe directorii de publicitate şi pe directorii de televiziuni.
"Dacă trendul descrescător continuă, industria divertis-mentului şi a transmisiunilor tv ar putea afecta performanţele companiilor media în următorii ani", consideră analiştii media.
Grijile se amplifică şi pe măsură ce apar noi întrebări referitoare la potenţialul de creştere care îi rămîne indus-triei şi care este reflectat de preţul în scădere al actiunilor giganţilor media, printre care "Time Warner", "Viacom", "Walt Disney Co." şi "News Corp".
Industria filmului din Statele Unite a înregistrat o scădere cu 9% anul acesta faţă de anul trecut, însumînd cîştiguri de 5,3 miliarde de dolari, cel mai scăzut nivel din 2001. Analiştii încă dezbat cine are vina acestei scăderi: preţurile mari ale biletelor de cinema, dezvoltarea rapidă a sistemului de închirieri de casete video şi DVD-uri sau filmele slabe produse?
În acelaşi timp, costurile de producere şi de promovare a unui film au crescut cu circa 7% pe an în perioada 2001-2004, conform statisticilor. Numărul filmelor lansate anul acesta în cinematografele americane a ajuns la 36, pînă în prezent, comparativ cu 24 lansate în aceeaşi perioadă a anului trecut, ceea ce face ca presiunea asupra preţurilor de promovare să fie mai mare.
Vînzările de DVD-uri au înregistrat 6,95 miliarde de dolari pînă la jumătatea lunii iunie, în creştere cu 5% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.