Piaţa de asigurări auto reprezintă singura ramură din industria financiară în care se pierd bani, a afirmat ieri, în cadrul Conferinţei Naţionale a Asigurărilor Auto, domnul Cristian Constantinescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Asigurare din România (UNSAR).
Potrivit spuselor sale, în ultimii trei ani, această piaţă a înregistrat pierderi şi, mai mult, rezultatele arată o tendinţă îngrijorătoare de accentuare a pierderilor la nivel de piaţă. Domnul Cristian Constantinescu a precizat că "investitorii, în special cei străini, au ajuns la concluzia că au aruncat mult prea mulţi bani în această piaţă şi că este momentul să se vadă şi rezultatele". Domnia sa consideră că infuzia substanţială de capital din ultima perioadă a avut ca scop doar acoperirea pierderilor financiare, nu şi dezvoltarea sau perfecţionarea activităţilor companiilor de asigurări.
Cristian Constantinescu a mai spus că "Allianz Ţiriac" a pierdut enorm din portofoliul auto în anul 2007. Domnia sa consideră că, dacă societăţile de profil doresc să realizeze performanţe pe piaţa asigurărilor auto, trebuie să-şi canalizeze activitatea asupra celor trei pârghii principale. Preşedintele UNSAR a subliniat: "Trebuie să avem la dispoziţie trei pârghii importante, şi anume controlul strict al cheltuielilor cu despăgubirile, adică controlul asupra daunalităţii; franşiza, cu un rol esenţial în responsabilizarea asiguratului, şi tarifele de primă". Referitor la tarifele de primă, domnul Constantinescu a precizat că piaţa asigurărilor auto prezintă semne îmbucurătoare: "O mare parte din companiile de asigurări au început să ia în considerare foarte serios segmentarea".
Domnul Constantinescu a mai declarat: "Putem vorbi de o evoluţie îngrijorătoare a daunelor - frecvenţa acestora a ajuns la peste 60% din totalul pieţei, de trei ori mai mare decât în majoritatea ţărilor europene".
Domnul Bogdan Andriescu, preşedintele Uniunii Naţionale a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă (UNSICAR), consideră că un control strict al daunalităţii reprezintă cea mai importantă soluţie pentru ca societăţile să-şi poată acoperi cheltuielile şi să redevină profitabile. Domnia sa a declarat: "În condiţiile în care creşterea ratei daunei ar putea fi influenţată şi de frauda care se găseşte în prima de asigurare, iar brokerii intermediază circa 20% din piaţa RCA, fac un apel către toate companiile de profil să informeze UNSICAR cu privire la orice membru care murdăreşte numele acestei notabile profesii". Totodată, UNSICAR consideră că este momentul ca CSA să introducă legislaţia privind soluţionarea daunelor pe cale electronică (dosare electronice de daune). Pe de altă parte, domnul Ionel Dima, general manager la "AVUS International Group", consideră că RCA este o reglementare care conferă statului un rol social, iar orice fel de asigurare obligatorie nu ar trebui să aducă un profit foarte mare. Totuşi, domnia sa este de părere că cele trei pârghii menţionate mai sus sunt extrem de importante pentru rezolvarea problemelor societăţilor de profil.
Valoarea daunelor plătite a depăşit un miliard de euro anul trecut
Domnul Marius Bulugea, director general al direcţiei de asigurări obligatorii din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor (CSA), a declarat că valoarea daunelor plătite de către asiguratori a crescut cu aproape 35% în 2007, depăşind valoarea de un miliard de euro. Asigurările auto reprezintă cea mai mare pondere din asigurările generale (72%).
Astfel, clasa III - asigurări de mijloace de transport terestru, altele decât cele feroviare, reprezintă 46% în total prime subscrise din asigurări generale, iar clasa X - asigurările de răspundere civilă (RCA) reprezintă 26,1%. În ceea ce priveşte dinamica, aceste clase au înregistrat creşteri superioare celei aferente întregii categorii de asigurări generale, şi anume: clasa III - 41,28% şi clasa X - 21,57%.
Domnul Ovidiu Ciobanu, preşedintele Fondului de Protecţie a Victimelor Străzii (FPVS), a declarat că asiguratorii trebuie să cotizeze la acest fond cu 1,5% din volumul primelor încasate. Fondul FPSV este, în acest moment, de aproximativ 60 de milioane de lei (16 milioane de euro), bani din care sunt plătite despăgubirile. "În directivele europene nu se prevede un anumit nivel al acestei cote, dar ea trebuie să fie semnificativă ca să existe fonduri suficiente", a declarat domnul Ciobanu. În anul 2007, au fost înmatriculate 4 milioane de vehicule, iar 0,12 milioane de euro au reprezentat despăgubirile plătite din fondul FPVS. Domnul Ciobanu a subliniat că valoarea daunelor a crescut cu 75% comparativ cu 2006, iar valoarea despăgubirilor cu 92%.
Doamna Maria Boghian, preşedinte al Asociaţiei Naţionale a Societăţilor de Dezmembrări Auto (ANSDAR), a declarat că, în anul 2007, au fost 8.397 de accidente rutiere grave, cel mai mare număr de accidente din Europa.
Domnul Ionel Dima a concluzionat: "Cuantumul daunei a crescut enorm şi va mai creşte, la fel şi valoarea daunei totale".
La Conferinţa Naţională a Asigurărilor Auto au participat peste 140 de lideri şi specialişti din industria asigurărilor, alături de reprezentanţi ai service-urilor, ai lichidatorilor de daune şi companiilor de asistenţă rutieră.
1. AUTOSTRAZI
(mesaj trimis de DORU în data de 08.03.2008, 09:43)
CREDETI CA DACA AM AVEA AUTOSTRAZI S-AR MAI INTIMPLA ATATEA ACCIDENTE .ASTA ESTE GENOCID LA ADRESA ROMANILOR