Piaţa de media buying creşte cu 6,2% în 2025

A.F.
Comunicate de presă / 27 februarie

Piaţa de media buying creşte cu 6,2% în 2025

Avansul tehnologic şi accesul tot mai facil pe platformele online fac ca piaţa de media buying - achiziţie a spaţiului publicitar - să crească rapid, cu o rată anuală estimată la 6,2%, până în 2032. Interesul companiilor este tot mai mare, dar, pentru a rentabiliza investiţiile făcute, acestea trebuie să analizeze şi monitorizeze constant o serie de indicatori de performanţă, avertizează experţii agenţiei Digital Atelier Studio (DAS)."Indicatorii de performanţă reprezintă busola oricărei campanii de succes. Nu doar pentru că măsoară performanţa, ci şi pentru că oferă şi perspective valoroase pentru ajustări rapide şi strategii mai eficiente. Fără o analiză detaliată a acestora, bugetele se pot pierde fără rezultate vizibile. Poate cea mai mare greşeală a antreprenorilor este faptul că aleg să-şi evalueze singuri campaniile. Nu poate ieşi nimic bun în lipsa expertizei unui profesionist, deoarece statisticile trebuie interpretate corect pentru a oferi randamentul aşteptat", a explicat Marius Lăzărescu, specialist în media buying şi co-fondator al Digital Atelier Studio.

Indicatorii de performanţă (Key Performance Indicators - KPI) au ca principal scop maximizarea rentabilităţii investiţiei. Practic, îţi oferă garanţia că munca ta nu este în zadar şi îţi indică eventualele schimbări necesare ale abordării. Prin analiza KPI-urilor, un expert în media buying poate evalua rezultatele generate în urma implementării strategiilor de publicitate şi recomanda modificările care sunt necesare pentru creşterea performanţei.

Iată care sunt principalii KPI care trebuie monitorizaţi pentru a obţine rezultatele aşteptate:

Click-Through Rate (CTR) - Reprezintă procentul utilizatorilor care au dat click pe reclamă din totalul celor care au văzut-o. Un CTR ridicat poate fi tradus printr-o implicare crescută a publicului, ceea ce înseamnă mai multe şanse de a genera trafic relevant. Este un semn că ai reuşit să atragi atenţia audienţei şi că, implicit, te afli pe drumul cel bun.

Rata de conversie - Este procentul de utilizatori care au realizat o acţiune dorită (de exemplu: achiziţie, înscriere etc.) din totalul celor care au interacţionat cu reclama ta. Conversia nu înseamnă doar achiziţie, ci orice acţiune pe care o finalizează clienţii şi care ajută la valorificarea brandului pe piaţă. Rata de conversie este un element important în evaluarea performanţei unei campanii publicitare.

Return on Investment (ROI) - Randamentul investiţiei este o componentă esenţială - toţi antreprenorii îşi doresc să ştie unde se duc banii lor, mai ales când vine vorba de publicitatea online. Valoarea ROI-ului îţi poate explica cel mai bine dacă bugetul a fost gestionat corespunzător. Un ROI negativ înseamnă că promovarea nu a generat suficiente venituri pentru a acoperi costurile.

Rata de engagement - Reprezintă procentul de utilizatori care au interacţionat cu reclama (like, share, comentariu, clic) din totalul celor care au văzut-o. Dacă este scăzută, înseamnă că audienţa nu a fost impresionată de abordarea pe care ai avut-o în comunicare. Aşadar, ar trebui să reevaluezi conţinutul în aşa fel încât să se potrivească segmentului căruia te adresezi.

Vizibilitatea - Chiar dacă pare un termen destul de general, vizibilitatea poate influenţa drastic succesul campaniilor. Este exprimată procentual şi se referă, în principal, la calitatea pixelilor şi a designului anunţului. Cu cât formatul este mai uşor de accesat, cu atât va genera mai interes din partea utilizatorilor.

"Urmărirea şi analiza indicatorilor de performanţă este esenţială pentru a evalua eficienţa campaniilor publicitare şi optimiza bugetele. În media buying mai ales, monitorizarea este factorul-cheie care influenţează rezultatele oricărei iniţiative de sporire a vizibilităţii. Experţii în acest domeniu pot depista rapid erorile şi identifica soluţiile de optimizare a campaniilor care pot asigura un randament superior", a mai precizat Marius Lăzărescu.

Opinia Cititorului

Acord

Prin trimiterea opiniei ne confirmaţi că aţi citit Regulamentul de mai jos şi că vă asumaţi prevederile sale.

Cotaţii Internaţionale

vezi aici mai multe cotaţii

Bursa Construcţiilor

www.constructiibursa.ro

Comanda carte
unnpr.ro
danescu.ro
arsc.ro
Stiri Locale

Curs valutar BNR

27 Feb. 2025
Euro (EUR)Euro4.9773
Dolar SUA (USD)Dolar SUA4.7500
Franc elveţian (CHF)Franc elveţian5.2885
Liră sterlină (GBP)Liră sterlină6.0207
Gram de aur (XAU)Gram de aur441.9116

convertor valutar

»=
?

mai multe cotaţii valutare

ccib.ro
aages.ro
Cotaţii Emitenţi BVB
Cotaţii fonduri mutuale
Teatrul Național I. L. Caragiale Bucuresti
solarenergy-expo.ro
thediplomat.ro
tophotelawards.ro
Studiul 'Imperiul Roman subjugă Împărăţia lui Dumnezeu'
The study 'The Roman Empire subjugates the Kingdom of God'
BURSA
BURSA
Împărăţia lui Dumnezeu pe Pământ
The Kingdom of God on Earth
Carte - Golden calf - the meaning of interest rate
Carte - The crisis solution terminus a quo
www.agerpres.ro
www.dreptonline.ro
www.hipo.ro

adb